  • 11. Data: 2004-05-24 18:39:12
    Temat: Re: Darmowe karty kredytowe w mBanku
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:
    > mBank rozpoczął promocję "karty kredytowe za darmo". Jednocześnie oferta
    > Złotych Rybek została poszerzona o specjalne warunki dla uczestników studiów
    > doktoranckich.
    > Promocja przeznaczona jest dla wszystkich, którzy do końca maja br. złożą
    > wniosek o przyznanie karty kredytowej Visa Electron lub Visa Classic.
    > http://banki.prnews.pl/index.php/display,5273

    Tak dla pewności - tą kartą VE nie można robić zakupów w internecie?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 12. Data: 2004-05-24 19:29:42
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Karolew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kredyt na karcie jest nieoprocentowany, w odroznieniu od kredytu
    odnawialnego
    > np. Oczywiscie do kosztow trzeba doliczyc oplate roczna (ew. inne oplaty
    jak
    > ubezpieczenie niektorych kart), ale akurat w przypadku karty w promocji
    > mbanku oplaty rocznej nie ma w 1 roku.
    >
    > Generalnie karta kredytowa nie sluzy do zaciagania kredytu ;-) Jesli ktos
    sie
    > nie miesci w terminie splaty to jest to najdrozszy kredyt. Jesli splaca w
    > terminie to np. 58 dni obracania kasa jest nie do pogardzenia.

    Jezeli sa wysokie stopy procentowe, to KK potrafi zarabiac przy wiekszych
    kwotach placonych bezgotowkowo. Kiedys korzystalem z tego w przypadku KK
    Lukasa wydanej w promocji, ale wtedy stopy byly ~10-% i to bez podatku, przy
    dzisiejszym poziomie oprocentowania ROR-ow i oplatach za wydanie i
    posiadanie KK przestalo sie to dawno oplacac dla kogos kto liczy koszty.
    Jezeli ktos ma forse, to tez lepiej placic karta debetowa i nie trzeba
    pilnowac splaty itp, jezeli ktos cierpi na brak gotowki, to oprocentowanie
    na KK przebija inne dostepne kredyty i tez nie ma sensu.

  • 13. Data: 2004-05-24 19:46:40
    Od: " Karolew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    S.T. <n...@p...onet.pl> napisał(a):

    > 58?
    > ale nie każdy ma dinersa ;-)

    Wystarczy zwykla Classic Raiffeisena.

  • 14. Data: 2004-05-24 20:23:12
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Wystarczy zwykla Classic Raiffeisena.

    Ale dopiero od tygodnia...
    aha, to ta z chorymi odsetkami 31.5% - to teraz
    choć jeden parametr będzie miała przyzwoity.

  • 15. Data: 2004-05-24 20:26:35
    Od: " Karolew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Sluszna uwaga. Na odsetkach sie niewiele zarobi.

    No panowie, cos marnie u Was z tym liczeniem ;-) Przede wszystkim nie
    uogolniajcie. Kazdy przypadek jest inny.
    Wystarczy jednak kalkulator, zeby zauwazyc ze karta kredytowa moze byc
    oplacalna. Oprocz stop.% wazna jest suma jaka sie wydaje mies. No i kto
    czytajacy te grupe trzyma pieniadze na rorach gdzie jest 0,1%, zamiast
    chociaz w VW lub mbanku? Chyba tylko bardzo milosierni ;-)

    Wezmy przyklad:
    1-ego danego mies. dostaje wyplate (moze byc z zona ;-)) 5 tys. wkladam do
    SEB2 w SFI lub CO, ktory jest w zasadzie bezpiecznym funduszem pienieznym.
    Tam wychodzi ok. 5% rocznie. Przez 58 dni zysk wynosi ok. 40zl. Przez 12
    mies. 240zl, minus 19% podatek to zostaje 209zl. Karta kosztuje 85zl rocznie.
    Czysty zysk to 124 zl (z karta dodatk. dla zony za 57 zl wychodzi 67zl).
    Jak widac wiec, placenie karta debetowa wcale nie jest tansze, nie mowiac o
    funkcjonalnosci, o ktorej bylo pisane. A stopy pojda w gore.

    Zalozmy jednak, ze ktos nie ma forsy wiec jej nie inwestuje przez okres 58
    dni, ale splaca karte po 58 dniach z otrzymanej wlasnie wyplaty. Koszt
    uzytkowania karty ten sam czyli 85 zl. Gdyby zamiast karty korzystal z
    kredytu w koncie, wtedy koszt kredytu odnawialnego wyniesie: 1% od przyznania
    5000 = 50zl, plus odsetki za 58 dni (np. 11,8% Multi) 93zl na 2 mies. x 6
    mies.= 562zl. Tak wiec razem 612 zl rocznie.

    To co, moze jednak karta?

    Oczywiscie kazdy musi zrobic takie wyliczenie dla swoich wydatkow i dochodow.

    Karolew

  • 16. Data: 2004-05-24 20:29:42
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Mon, 24 May 2004 15:41:15 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >mBank rozpoczął promocję "karty kredytowe za darmo". Jednocześnie oferta
    >Złotych Rybek została poszerzona o specjalne warunki dla uczestników studiów
    >doktoranckich.

    no prosze. doczekalismy sie promocji szytej na miare dla Amry :)

    G.

  • 17. Data: 2004-05-24 20:33:46
    Od: " Karolew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Ale dopiero od tygodnia...
    No i co z tego? Oferta jest do wziecia. Inne maja do 56 dni od dawna.

    > aha, to ta z chorymi odsetkami 31.5% - to teraz
    > choć jeden parametr będzie miała przyzwoity.
    Eee, ciagle slabo. Citi ma 37,80% ;-)

    Ale Ty widze nie czytasz dokladnie moich postow. Pisalem juz, ze karta
    kredyt. nie zaciaga sie kredytow przekraczajacych grace period. To najdrozszy
    kredyt na rynku, drozszy nawet od karnych odsetek.
    Sprawdz wyliczenia z mojego postu ponizej.

    Karolew

  • 18. Data: 2004-05-24 20:39:59
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > pilnowac splaty itp, jezeli ktos cierpi na brak gotowki, to oprocentowanie
    > na KK przebija inne dostepne kredyty i tez nie ma sensu.

    Sluszna uwaga. Ale jest duza roznica w funkcjonalnosci kart plaskich i
    wypuklych i stad warto miec karte wypukla a mbank nie oferuje wypuklych
    debetowych (a szkoda). Stad mozna wziac kreydytowke wypukla ktora jest za
    darmo i splacac ja w 100%. Na odsetkach sie niewiele zarobi ale
    funkcjonalnosc duzo wieksza niz debetowki plaskie.

    D.

  • 19. Data: 2004-05-24 20:54:18
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > No i co z tego? Oferta jest do wziecia. Inne maja do 56 dni od dawna.
    Zobaczymy kto pierwszy wyskoczy z ofertą 2 m-ce (i więcej) ;-)

    > Eee, ciagle slabo. Citi ma 37,80% ;-)

    > Ale Ty widze nie czytasz dokladnie moich postow. Pisalem juz, ze karta
    > kredyt. nie zaciaga sie kredytow przekraczajacych grace period.
    Ależ zgadzam się z Tobą w zupełności, (tylko z drugim zdaniem ;-D)
    to jednak w niczym nie zmienia faktu, że te odsetki są chore.

    > To najdrozszy kredyt na rynku, drozszy nawet od karnych odsetek.
    Tu bym się spierał, weźmy np. taki Provident ...

    > Sprawdz wyliczenia z mojego postu ponizej.
    A co, pomyliłeś się gdzieś?;-)))

    St.

  • 20. Data: 2004-05-24 21:01:55
    Od: "Mariusz Jakimiuk" <m...@d...pl>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tu bym się spierał, weźmy np. taki Provident ...

    Witam
    taki Provident nie udziela kredytów :-)
    Pozdr