  • 131. Data: 2003-11-22 22:08:48
    Temat: Re: Czy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywaniezalączników do wyciągów?
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Proponowałbym żebyście się dowiedzieli jak to na prawdę działa.

    Sęk w tym, że my wiemy jak to działa. To Ty nie wiesz, nie chcesz się
    dowiedzieć, a jedyny bank brany przez Ciebie pod uwagę, to PKO BP.

    > A więc :
    > Zakładając subkonta zakładam do każdego rodzaju operacji

    NIE! Dlaczego utrudniasz cos co jest PROSTE! Każdy lokator to jedno
    subkonto - wtedy choćby zapłaciła za niego ciocia z Ameryki na poczcie w
    Pcimiu Dolnym problem rozwiązuje się sam. O DD, obciążaniu karty i innych
    POMOCNYCH lokatorom a nie TOBIE instrumentach już nie wspominając.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 132. Data: 2003-11-22 22:46:23
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    m...@4...net,
    Krzysztof K. Maj <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>:

    > Napisz nam może gdzie Ty pracujesz i co robisz, a wtedy przyjrzymy
    > się, czy na pewno zasługujesz na swoją pensję ;)
    > Bo to już ostatni dzwonek, aby przed naszym wejściem do Unii polskie
    > banki obniżyły koszty działania i poprawiły swoją konkurencyjność ;)

    Nie widzę związku, choć zgadzam się z drugim zdaniem.

    --
    Robert

  • 133. Data: 2003-11-22 23:14:01
    Od: "PiotrR" <w...@p...onet.pl>

    Żegnam osobę, która nie przyjmuje do wiadomości podstawowych
    rzeczy.

    Dzięki za rozmowę.

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 134. Data: 2003-11-22 23:35:50
    Od: "PiotrR" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości

    > Tak sie zastanawiam skad te wszystkie kombinacje. Ja w czynszu place za
    > rozne pierdoly, w tym miedzy innymi wode, ktora jest rozliczana wg
    > licznikow. I wszystko place za jednym zamachem, na jedno (wspolne dla
    > wszystkich) konto i do tego przez internet (czyli o ksiazeczce,
    > blankietach i innych bzdurach nie ma mowy). I spoldzielnia jakos zyje,
    > czynsze prawidlowo ksieguje i zadnych pretencji nie ma. To jak, mozna,
    > czy nie mozna?
    >
    > Bartol

    Teoretycznie mozna.

    Jednak wg obowiązujących zasad księgowości i przepisów dotyczących
    spółdzielni to właśnie te tytuły powiinno się rozliczać osobno.
    Wodę bo wiele spółdzielni stosuje oddzielne rachunki z innymi terminami
    płatności, a więc ewentualne naliczenie odsetek musi dotyczyć tylko i
    wyłącznie tych kwot.
    Podobnie jest z kreddytem normatywnym, który w
    sumie powinien być ewidentnie wspomniany że właśnie taka kwota jest
    wpłacana w całym czynszu, a wieć można uznać że pownien być
    dodatkową kwotą wpłaty.
    Natomiast fundusz remontowy jest wprowadzony niedawno jako
    oddzielna pozycja księgowa gdyż wymaga to ustawa - prowadzenie
    oddzielnej rachuby na każdą nieruchomość , a ponadto niektórych
    nieruchomości (zwłaszcza własnościowych lokali użytkowych)
    może to nie dotyczyć. Tutaj dochodzi jeszcze możliwość odliczeń tych
    wpłat od podatku dochodowego, a dla Urzędu Skarbowego podstawą
    do odliczeń jest ewidentny dokument stwierdzający wpłatę na ten tytuł,
    ewentualnie łączny dokument z wyraźnym zaznaczeniem kwot składowych
    (interpretacja Min.Finansów).
    Tak więc uwzględniając wszystkie przepisy i zasady winno się wpłacać
    na te wszystkie tytułu jako osobne pozycje. Na osobnych dowodach
    wpłat albo na jednym blankiecie z wyraźnym zaznaczeniem za co i ile
    tak by spółdzielnia prawidłowo rozksięgowała poprawne kwoty oraz
    żeby lokator w momencie kontroli przez bank (w przypadku kredytów)
    lub Urząd Skarbowy (w przypadku kredytów i funduszu rem.) miał
    ewidentny dowód swojej niewinności.

    Niestety drugiej opcji zostałem obecnie pozbawiony i o to cała ta
    zabawa biega.
    Pierwsza opcja jest uciążliwa do realizowania zarówno z punktu widzenia
    lokatora jak i spółdzielni. Jedynym który ma korzyść na tym rozwiązaniu
    jest bank - podobno z polecenia Min.Finansów.

    PiotrR

  • 135. Data: 2003-11-22 23:41:47
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sat, 22 Nov 2003 18:20:44 +0100, "PiotrR" <w...@p...onet.pl>
    wrote:
    >Jestem po rozmowie z bankiem i tak to ma działać.
    >
    >PiotrR

    czy twoja spoldzielnia przysiegala PKO BP, ze nie opusci go az do
    smierci???
    jest tyle innych bankow...
    mysle ze ktos w PKO sam nie bardzo wiedzial jak to dziala. co bankowi
    do tego jakie skladniki zawarte sa w oplacie?
    przeciez norma jest placenie wszystkich skladnikow (np. woda, winda,
    smieci) jednym przelewem, i ewentualnie na oddzielne konto na fundusz
    remontowy - a i pewnie to tylko przez najblizsze dwa lata (bo wtedy
    skonczy sie ulga remontowa).
    i zamiast sie obrazac na niektorych dyskutantow, zorientuj sie, jak to
    dziala w innych bankach. moze warto wyslac oficjalne zapytania o
    warunki - dostaniesz odpowiedz na papierze, spokojnie przeanalizujesz,
    no i jest wieksza szansa, ze odpowiedzi beda kompetentne.
    naprawde kijem wisly nie zawrocisz - nie bedzie powrotu do papierkow
    chocby nie wiem jak kody kreskowe byly dla ksiegujacych wplaty
    wygodne.
    a skoro twoj bank nie jest ci w stanie zaproponowac satysfakcjonujacej
    oferty - zmien go

    PG

  • 136. Data: 2003-11-22 23:54:52
    Od: "PiotrR" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Fri, 21 Nov 2003 20:31:03 +0100,
    > osoba podpisana: PiotrR <w...@p...onet.pl>

    > Ale czemu chcesz zakładać subkonta dla każdego rodzaju należności
    > każdego lokatrora ?

    Każdy może mieć inny termin płatności, a to się wiąże z odsetkami.
    A poza tym tak działa ten system subkont
    Patrz link (musisz go rozłamać):

    http://www.korporacje.pkobp.pl/index.php?id=karty&pi
    d=101&lang=&sam
    Session=0d61a018f3a1b1b92abc80486bf33f09

    W "Opisie funkcjonowania produktu"
    W systemie księgowym Klienta posiadającego rachunek bieżący w
    PKO Banku Polskim, każdy Jego kontrahent zostanie oznaczony
    7 cyfrowym numerem identyfikacyjnym (XNNNNNN).
    gdzie X to rodzaj operacji, czyli woda , czynsz , kredyt lub fundusz, itd
    NNNNNN to numer lokatora

    Te oznaczenia służą bankowi do zakładania kont do tych poszczególnych
    operacji.

    Poczytaj moją odpowiedź wyżej - nie chcę zapychać newsów.

    > Jeżeli jesteśmy przy subkontach to ja wyobrazam sobie tak
    > jaest subkonto dla lokatora A
    > to subkonto podajesz lokatorowi i je kolejno obciążaz
    > czynszem A
    > funduszem remonotowym
    > wodą
    >
    > i tyle.
    > Z punktu widzenia lokatorów jest wszystko po staremu.
    >
    > (Tak nawiasem mówiąc to przecież w ramach spółdzielnie (chyba) każdy
    > lokator ma swoje "subkonto" że tyle wyoszą jego należności, a tyle
    > wpłacił. Byc może inaczej się to nazywa ale chodzi o to samo)

    Tak jego kartoteka (tak to nazwę) jest tak obciążana.

    > BTW czy fundusz remontowy nie powinien być płacony na wydzielone konto
    > ? (Wydawało mi się że był taki obowiązek, ale być może dotyczł on tylko
    > wspólnot mieszkaniowych)

    Konto w rozumieniu bankowym może być to samo, ale w rozumieniu
    Księgowości Finansowej w Planie Kont winno być inne dla każdej
    nieruchomości - tak jak jest we wspólnotach.

    > A jeśli nie to powinieneś księgować po tytule przelewu i (jek rozumiem z
    > innycn postów) jeśli tytułu na zestawieniu z banku nie ma to zrobić
    > awanturę.

    Ponieważ brak jest opisów z tytułów dowodów na wyciągach to o to jedynie
    pozostaje mi robić aferę co jest w moich najbliższych planach.

    > A z jednym muszę się z Tobą zgodzić. Jeśli lokator zapłaci w sposób
    > uniemożliwiający identyfikację to jest jego problem.

    Niektórzy wypowiadający się nie uznają tego problemu.

    PiotrR

  • 137. Data: 2003-11-23 00:12:18
    Od: "PiotrR" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > czy twoja spoldzielnia przysiegala PKO BP, ze nie opusci go az do
    > smierci???
    > jest tyle innych bankow...

    Widzę że nowy to odpowiem
    Nie każdy może sobie pozwolić na zmianę banku np co kilka miesięcy
    bo mu się bank niepodoba.
    Np. lokatorzy maja książeczki z wypisanym numerem rachunku
    Kto mi za to zapłaci.
    Muszę walczy z tym co jest.

> [...]
    > smieci) jednym przelewem, i ewentualnie na oddzielne konto na fundusz
    > remontowy - a i pewnie to tylko przez najblizsze dwa lata (bo wtedy

    Prosiłbym o zapoznanie się z ich ofertą w sposób szczegółowy i dopiero
    odpowiadanie. Ja jestem po rozmowie właśnie w zakresie obsługi
    spółdzielni przez ten system i jestem zdecydowanie przeciw (ale tylko w
    spółdzielniach - w innych firmach może być super).

    > i zamiast sie obrazac na niektorych dyskutantow, zorientuj sie, jak to

    Dyskutanci, którzy nie znają szczegółów nie powinni na mnie wymuszać
    że ich rozumienie tematu jest właściwe. Właśnie w szczegółach tkwi
    problem w tej sprawie.

    > dziala w innych bankach. moze warto wyslac oficjalne zapytania o
    > warunki - dostaniesz odpowiedz na papierze, spokojnie przeanalizujesz,
    > no i jest wieksza szansa, ze odpowiedzi beda kompetentne.

    Jak można inaczej zinterpretować odpowiedź, że "w Płocku nikt nie stosuje
    systemu kontrahenckiego, a w Polsce są chyba 3 działające".
    Ja to interpretuję ją tak:
    - gdyby to była taka supersprawa to każdy by ją miał
    - nie chcę być królikiem doświadczalnym
    - bardzo złe warunki realizacji

    > naprawde kijem wisly nie zawrocisz - nie bedzie powrotu do papierkow

    Wiem że będzie coraz gorzej.

    > chocby nie wiem jak kody kreskowe byly dla ksiegujacych wplaty
    > wygodne.
    > a skoro twoj bank nie jest ci w stanie zaproponowac satysfakcjonujacej
    > oferty - zmien go

    To nie takie proste.

    Proste

  • 138. Data: 2003-11-23 00:31:05
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sun, 23 Nov 2003 01:12:18 +0100, "PiotrR" <w...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Widzę że nowy to odpowiem

    :-)))))))))

> [...]
    >bo mu się bank niepodoba.
    >Np. lokatorzy maja książeczki z wypisanym numerem rachunku

    ksiazeczki kiedys sie skoncza. ten czas mozna przeznaczyc na
    przygotowanie operacji zmiany banku. i po co od razu co kilka
    miesiecy? raz a dobrze.

    >Jak można inaczej zinterpretować odpowiedź, że "w Płocku nikt nie stosuje
    >systemu kontrahenckiego, a w Polsce są chyba 3 działające".

    wybacz, ale ta opinia urzednika PKOBP z oddzialu w Plocku, na dodatek
    na temat oferty konkurencji, nie jest dla mnie wiarygodna. skoro nie
    chcesz zapoznac sie z oferta innych bankow - twoj problem.

    natomiast jak najbardziej masz pelne prawo domagac sie od banku
    pelnego wpisywania tytulu przelewu na wyciagu, zwlaszcza w sytuacji,
    gdy przestali przekazywac papierki. tylko zeby na tych papierkach byl
    jakis tytul, mozliwy do przepisania, a nie tylko kod kreskowy.

    PG

    PS. bankowosc elektroniczna naprawde ulatwia zycie. przekonaly sie o
    tym juz nawet leciwe panie ksiegowe, a ty, 30-latek, opierasz sie
    przed tym jak przed jakims strasznym zlem (i nie mowie teraz o
    subkontach, nie chcialbys laczyc sie elektronicznie z bankiem i
    pobierac pelne dane dotyczace wplat, uniezalezniony od papierow i
    jakosci tuszu?). wiecej odwagi!

  • 139. Data: 2003-11-23 00:49:39
    Od: "PiotrR" <w...@p...onet.pl>

    > :-)))))))))

    Nowy w wątku.

    > ksiazeczki kiedys sie skoncza. ten czas mozna przeznaczyc na
    > przygotowanie operacji zmiany banku. i po co od razu co kilka
    > miesiecy? raz a dobrze.

    Chodzi mi o wypadek że co chwila zmieniam bank i co chwila ten nowy wymyśla
    coś nowego nieodpowiedniego dla mnie.

    > wybacz, ale ta opinia urzednika PKOBP z oddzialu w Plocku, na dodatek
    > na temat oferty konkurencji, nie jest dla mnie wiarygodna. skoro nie
    > chcesz zapoznac sie z oferta innych bankow - twoj problem.

    To jest wypowiedź pracownika PKO BP na moje pytanie czy ktoś w Płocku
    to stosuje, oraz jak to jest w Polsce.

> [...]
    > gdy przestali przekazywac papierki. tylko zeby na tych papierkach byl
    > jakis tytul, mozliwy do przepisania, a nie tylko kod kreskowy.

    Ja w tytule przelewu nie mam kodu bo tego na pewno by mi nie przekazali
    Przypomnę stosuję blankietu w formacie
    http://www.cedarpol.adm.pl/ocra.htm
    drugi od góry

> [...]
    > subkontach, nie chcialbys laczyc sie elektronicznie z bankiem i
    > pobierac pelne dane dotyczace wplat, uniezalezniony od papierow i

    Byłoby superancko.
    Sam myślę nad przejściem prywatnym na konta internetowe.
    Ale widzisz nie pracuję tam od miesiąca, a Ty najwyraźniej nie masz z tym
    wcale kontaktu, dlatego ja wiem że mi są bardzo potrzebne te odcinki.
    Nie będę się w tym względzie rozpisywał.

    PiotrR

  • 140. Data: 2003-11-23 15:34:36
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]

    > PKO Banku Polskim, każdy Jego kontrahent zostanie oznaczony
    > 7 cyfrowym numerem identyfikacyjnym (XNNNNNN).
    Dotąd się zgadza,

    > gdzie X to rodzaj operacji, czyli woda , czynsz , kredyt lub fundusz, itd
    > NNNNNN to numer lokatora
    > Te oznaczenia służą bankowi do zakładania kont do tych poszczególnych
    > operacji.
    a to, to już Twoja, bądź przekazana Tobie interpretacja,
    w dodatku sprzeczna z wcześniejszym zdaniem:
    'każdy kontrahent zostanie oznaczony 7 cyfrowym ID'

    W 'mojej' spółdzielni ma to wyglądać tak (takie są wstępne ustalenia):
    Jedno subkonto na jedno mieszkanie gdzie:
    X (kod osiedla) NNN (kod budynku)NNN (kod mieszkania)
    W dodatku numer będzie zasadniczo zgodny z obecnie stosowanym
    kodem mieszkania w postaci xx-yyy-zzz
    (a dokładniej 0x-yyy-zzz bo liczba osiedli nie przekracza 10)

    w polu tytułem będzie:
    czynsz za m-c ______
    w tym f. remontowy ______

    Kredyt (kilka % mieszkań) faktycznie był i nadal będzie spłacany
    za pomocą odrębnej książeczki.

    Odcinki 'dla odbiorcy' będą jeszcze przekazywane do spółdzielni
    do czasu uruchomienia systemu subkont (planowo przełom I/IIkw.)
    jednak nie dłużej niż do k.czerwca`04