  • 121. Data: 2003-11-22 09:13:57
    Temat: Re: Czy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów?
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Nov 2003 20:31:03 +0100,
    osoba podpisana: PiotrR <w...@p...onet.pl>
    napisała:
    > Proponowałbym żebyście się dowiedzieli jak na prawdę działa system
    > subkont kontrahenckich w BP.
    >
    > A więc :
    > Zakładając subkonta zakładam do każdego rodzaju operacji
    > - np dla czynszu , wody i funduszu remontowego - czyli 3 osobne subkonta
    > - klienta żeby zapłacić za dany miesiąc idzie do banku/poczty z trzema
    > książeczkami - 3 prowizje
    > - musi zapłacić za te 3 książeczki
    > - musi pamiętać do której książeczki jaką kwotę wpłacić
    > - dodatkowo spółdzielnia dopłaca do tych 3 operacji

    Ale czemu chcesz zakładać subkonta dla każdego rodzaju należności
    każdego lokatrora ?

    Jeżeli jesteśmy przy subkontach to ja wyobrazam sobie tak
    jaest subkonto dla lokatora A
    to subkonto podajesz lokatorowi i je kolejno obciążaz
    czynszem A
    funduszem remonotowym
    wodą

    i tyle.
    Z punktu widzenia lokatorów jest wszystko po staremu.

    (Tak nawiasem mówiąc to przecież w ramach spółdzielnie (chyba) każdy
    lokator ma swoje "subkonto" że tyle wyoszą jego należności, a tyle
    wpłacił. Byc może inaczej się to nazywa ale chodzi o to samo)

    BTW czy fundusz remontowy nie powinien być płacony na wydzielone konto
    ? (Wydawało mi się że był taki obowiązek, ale być może dotyczł on tylko
    wspólnot mieszkaniowych)

    A jeśli nie to powinieneś księgować po tytule przelewu i (jek rozumiem z
    innycn postów) jeśli tytułu na zestawieniu z banku nie ma to zrobić
    awanturę.

    A z jednym muszę się z Tobą zgodzić. Jeśli lokator zapłaci w sposób
    uniemożliwiający identyfikację to jest jego problem.

    KJ

    --
    God is real, unless declared integer.

  • 122. Data: 2003-11-22 09:43:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "PiotrR" <w...@p...onet.pl> wrote in message

    > Co z tego że będę miał nazwisko i adres mamusi, jak nie wiem kto jest jej
    > córeczką .

    Skoncentruj sie. Wymagasz od klienta zeby przynosil zaswiadczenie z banku ze
    dokonal przelewu i na powstawie potwierdzenia dokonujesz ksiegowania na
    koncie klienta. Gdyby mi sie przytrafilo, ze pieniadze wplacone przeze mnie
    lub w moim imieniu nie zostaly prawidlowo zaksiegowane moglbym co najwyzej
    podac informacje o tym kiedy zostaly wyslane i z jakiego nr. konta. To sa
    wystarczajace informacje do dokonania korekty, na pewno bym nie biegal do
    banku i placil za jakies potwierdzenia. Jak spoldzielnia chce dodatkowych
    dowod to prosze bardzo, niech skieruje sprawe do sadu.

    > Cały czas wszyscy wciskają mi, że działam antylokatorsko i nie wiem skąd
    > dedukują.

    Bo tak jest. Zamiast zmienic cos u siebie, zadasz zeby sie zmienil bak albo
    klienci.

    > Właśnie wiem co proponują i szukam alternatywnych podejść do tego
    monopolu.

    Chcesz powiedziec ze PKO nie oferuje DD, ze nie mozna ludzi zachecic do
    korzystania z DD, ze nie mozna zmienic banku na taki ktory daje mozliwosc
    korzystania z subkont? Nie wpomne juz o stalych zleceniach obciazania karty
    (albo nawet MO/TO/IO), czy przyjmowania czekow (co nie wymaga az tak duzych
    nakladow).
    Oczywiscie, ze to wszystko mozna zrobic trzeba tylko pomyslem o wygodzie
    klientow i ruszyc d***.

    > Żeby zrobić coś w banku to muszę mieć argumenty. Sama umowa z bankiem
    > mi nic nie da. A mówienie że mi się nie podoba spowoduje odpowiedź jak
    > się nie podoba to se Pan idź gdzie indziej.

    Hehe... pomysl o tym zeby zmienic cos u siebie, a nie w banku. W banku
    trudno bedzie Ci zmienic cokolwiek, tak samo jak lokatorom w spoldzielni. Za
    to o wiele latwiej jest zmienic bank niz spoldzielnie ;).

    Maciej

  • 123. Data: 2003-11-22 10:53:38
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "PiotrR" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Będę walczył o przekazywanie wszystkich danych z kwitka na wyciąg.

    Ale w przypadku przelewu wywalczyc mozesz tylko:
    - dane nadawcy te ktore bank nadawcy o nim posiada (a nie to co jest
    napisane o nadawcy na blankiecie)
    - zawartosc pola "tytulem"

    --
    Pozdrowienia

  • 124. Data: 2003-11-22 17:04:12
    Od: "PiotrR" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ale w przypadku przelewu wywalczyc mozesz tylko:
    > - dane nadawcy te ktore bank nadawcy o nim posiada (a nie to co jest

    Włąśnie o "tytułem" mi najbardzie zależy bo tam mam identyfikator lokalu.

    PiotrR

  • 125. Data: 2003-11-22 17:20:44
    Od: "PiotrR" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    FK

    > Pomyliles dwie sprawy:
    >
    > 1) odrebne subkonta dla kazdego mieszkania
    > 2) odrebne konta dla kazdego rodzaju wplaty (nb. w spoldzielni nie
    istnieje

    Na tym polega system kontrahencki subkont w PKO BP
    dla każdego lokatora zakładamy osobne konto i jeśli chcemy by wpłacał na
    różne tytuły (podstawowe to czynsz, garaż, lokal użytkowy,reszta którą
    należałoby
    wprowadzić to woda i fundusz remontowy)
    Tak więc ekstremalny lokator miałby założone w banku następujące konta:
    1. opłaty czynszowe mieszkania
    2. fundusz remontowy mieszkania
    3. woda zużyta w mieszkaniu
    4. opłaty za garaż
    5. fundusz remontowy za garaż
    6. opłaty za lokal
    7. fundusz remontowy lokalu użytkowego
    8. woda zuzyta w lokalu użytkowym
    Czyli 8 subkont, które musi lokator znać i dostać do każdego książeczkę.
    Milusia oferta.
    Jest to prawda uzgodniona z bankiem.
    Nie żaden pic tylko czysta prawda o ofercie systemu kontrahenckiego.

    Na dodatek spółdzielnia za każdą operację płaci prowizję i dodatkową opłatę
    z tytułu systemu kontrahenckiego

    > cos takiego jak "czynsz")

    Jest - dla lokali w najmie

    > Jezeli do tej pory spoldzielnia nie wymaga od czlonkow wplat na trzy
    > konta osobno, to i po wprowadzeniu subkont dla kazdego mieszkania nie
    > musi - kazdy czlonek spoldzielni dostanie JEDNA ksiazeczke tak jak
    > poprzednio.

    Lokator wpłacał na jednej książeczce te trzy tytuły z rozbiciem kwot
    na blankiecie, na podstawie którego było to wszystko rozksięgowywane,
    a jak nie będzie blankietu to jak mam to rozksięgować, jeśli to lokator ma
    decydować za co płaci. Bo na przykład w tym miesiącu nie zapłaci
    (bo nie ma pieniędzy) za lokal użytkowy, a ja nie mam prawa zaksięgować
    inaczej jak on to wpłaca.

    Jestem po rozmowie z bankiem i tak to ma działać.

    PiotrR

  • 126. Data: 2003-11-22 17:27:22
    Od: "PiotrR" <w...@p...onet.pl>

    Sorki

    Ty mówisz o swojej interpretacji ja mówię o swojej.
    Nie możemy się zrozumieć .
    Więc kończę ten wątek.

    Pozdrawiam

    PiotrR

  • 127. Data: 2003-11-22 19:49:52
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik PiotrR napisał:

> [...]
    > decydować za co płaci. Bo na przykład w tym miesiącu nie zapłaci
    > (bo nie ma pieniędzy) za lokal użytkowy, a ja nie mam prawa zaksięgować

    Tak sie zastanawiam skad te wszystkie kombinacje. Ja w czynszu place za
    rozne pierdoly, w tym miedzy innymi wode, ktora jest rozliczana wg
    licznikow. I wszystko place za jednym zamachem, na jedno (wspolne dla
    wszystkich) konto i do tego przez internet (czyli o ksiazeczce,
    blankietach i innych bzdurach nie ma mowy). I spoldzielnia jakos zyje,
    czynsze prawidlowo ksieguje i zadnych pretencji nie ma. To jak, mozna,
    czy nie mozna?

    Bartol

  • 128. Data: 2003-11-22 20:38:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > A z jednym muszę się z Tobą zgodzić. Jeśli lokator zapłaci w sposób
    > uniemożliwiający identyfikację to jest jego problem.

    Jesli dane na przelewie uniemozliwiaja identyfikacje platnosci to przelew
    powinien zostac zwrocony na konto nadawcy. Jesli przelew zostal przyjety to
    dluznik powinien byc pewien, ze zostanie prawidlowo zaksiegowany. A to juz
    problem wierzyciela, a nie dluznika.

    Maciej

  • 129. Data: 2003-11-22 21:58:15
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Nov 2003 20:38:12 GMT,
    osoba podpisana: MK <m...@i...pl>
    napisała:
> [...]
    > dluznik powinien byc pewien, ze zostanie prawidlowo zaksiegowany. A to juz

    Niby tak, ale jeśli ciotka zapłaci przelewem za mieszkanie kochanki
    siostrzeńca, a w tytule wpisze "szczęść wam boże" to co, rozpozasz za co
    to jest?
    Trafi zapewne na jakieś konto przejściowe a kochanka siostrzeńca będzie
    miała zaległość. Która zapewne wyjaśni, ale... ciotka będzie po bankach
    musiała trochę polatać.
    Swego czasu jak płaciłem STOEN-owi za swojego gospodarza a Integrum nie
    było łaskawe przesyłać tytułu przelewu, to za każdym razem dostawałem
    do Połańca (gdzie wtedy byłem na stałe zameldowany) grzzeczne pisemko
    co właściwie ma znaczyć wpłata na ich konto.

    A Dziadek miał zaległość. Dziwi Cię to ?

    Po drugim razie nie pisałem już reklamacji do Integrum tylko zacząłem płacić z
    mBanku. I problemy się skończyły.

    KJ

    --
    Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam
    --W.Churchill

  • 130. Data: 2003-11-22 22:05:15
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 22 Nov 2003 21:58:15 GMT,
    osoba podpisana: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>
    napisała:
    > Dnia Sat, 22 Nov 2003 20:38:12 GMT,
    > osoba podpisana: MK <m...@i...pl>

    Przeczytałem swój post i sobie uświadomiłem, że STOEN zrobił to co
    sugerowałeś, tzn. chciał zwrócić na moje konto :-)
    Czyli wszyscy się zgadzmy: jeśli z tytułu przelewu wynika za które
    mieszkanie to poprawnie wypełniony tytuł rozwiązuje problem. A lokator
    (czy raczej wpłacający)
    który go poprawnie nie wypełni - ryzykuje zwrot przelewu (a co za tym
    idzie zaległość)
    KJ

    --
    Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego (S.Sokół)