eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów? › Re: Czy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów?
    From: "PiotrR" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do
    wyciągów?
    Date: Sun, 23 Nov 2003 00:54:52 +0100
    <bpajvn$9ot$1@atlantis.news.tpi.pl> <2...@c...fuw.edu.pl>
    <bpb2li$l3r$1@atlantis.news.tpi.pl> <2...@c...fuw.edu.pl>
    <bpbrn3$o89$1@atlantis.news.tpi.pl> <2...@c...fuw.edu.pl>
    <bpcs0l$1th$1@atlantis.news.tpi.pl> <bpcsc0$7s5$1@inews.gazeta.pl>
    <j...@4...net>
    <bpgunf$4fe$1@inews.gazeta.pl> <bph2bd$rc5$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <bpi43v$epm$1@inews.gazeta.pl> <bpjp33$lhh$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <bpkoep$ong$1@nemesis.news.tpi.pl> <bpl0g7$gub$1@inews.gazeta.pl>
    <bpl25k$l17$1@atlantis.news.tpi.pl> <bpl8aq$f0q$1@inews.gazeta.pl>
    <bplc3a$6d0$1@atlantis.news.tpi.pl> <bpm5nk$arr$2@atlantis.news.tpi.pl>
    <s...@k...kjonca.bogus>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnbrua6l.s3.kjonca@kjonca.kjonca.bogus...
    > Dnia Fri, 21 Nov 2003 20:31:03 +0100,
    > osoba podpisana: PiotrR <w...@p...onet.pl>

    > Ale czemu chcesz zakładać subkonta dla każdego rodzaju należności
    > każdego lokatrora ?

    Każdy może mieć inny termin płatności, a to się wiąże z odsetkami.
    A poza tym tak działa ten system subkont
    Patrz link (musisz go rozłamać):

    http://www.korporacje.pkobp.pl/index.php?id=karty&pi
    d=101&lang=&sam
    Session=0d61a018f3a1b1b92abc80486bf33f09

    W "Opisie funkcjonowania produktu"
    W systemie księgowym Klienta posiadającego rachunek bieżący w
    PKO Banku Polskim, każdy Jego kontrahent zostanie oznaczony
    7 cyfrowym numerem identyfikacyjnym (XNNNNNN).
    gdzie X to rodzaj operacji, czyli woda , czynsz , kredyt lub fundusz, itd
    NNNNNN to numer lokatora

    Te oznaczenia służą bankowi do zakładania kont do tych poszczególnych
    operacji.

    Poczytaj moją odpowiedź wyżej - nie chcę zapychać newsów.

    > Jeżeli jesteśmy przy subkontach to ja wyobrazam sobie tak
    > jaest subkonto dla lokatora A
    > to subkonto podajesz lokatorowi i je kolejno obciążaz
    > czynszem A
    > funduszem remonotowym
    > wodą
    >
    > i tyle.
    > Z punktu widzenia lokatorów jest wszystko po staremu.
    >
    > (Tak nawiasem mówiąc to przecież w ramach spółdzielnie (chyba) każdy
    > lokator ma swoje "subkonto" że tyle wyoszą jego należności, a tyle
    > wpłacił. Byc może inaczej się to nazywa ale chodzi o to samo)

    Tak jego kartoteka (tak to nazwę) jest tak obciążana.

    > BTW czy fundusz remontowy nie powinien być płacony na wydzielone konto
    > ? (Wydawało mi się że był taki obowiązek, ale być może dotyczł on tylko
    > wspólnot mieszkaniowych)

    Konto w rozumieniu bankowym może być to samo, ale w rozumieniu
    Księgowości Finansowej w Planie Kont winno być inne dla każdej
    nieruchomości - tak jak jest we wspólnotach.

    > A jeśli nie to powinieneś księgować po tytule przelewu i (jek rozumiem z
    > innycn postów) jeśli tytułu na zestawieniu z banku nie ma to zrobić
    > awanturę.

    Ponieważ brak jest opisów z tytułów dowodów na wyciągach to o to jedynie
    pozostaje mi robić aferę co jest w moich najbliższych planach.

    > A z jednym muszę się z Tobą zgodzić. Jeśli lokator zapłaci w sposób
    > uniemożliwiający identyfikację to jest jego problem.

    Niektórzy wypowiadający się nie uznają tego problemu.

    PiotrR