  • 31. Data: 2007-03-28 17:05:00
    Temat: Re: Czemu banki nie akceptuj? prawa jazdy jako dokumentu tożsamo?ci?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 27 Mar 2007 22:19:18 -0500, "witek"
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >Ze względów formalnych
    >Bo tylko dowód lub paszport jest dokumentem stwierdzającym tożsamość.

    Owszem nie.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Grzybki.jpg

  • 32. Data: 2007-03-28 19:20:08
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-03-28 10:10, Mithos stwierdził, że:

    > Prawo jazdy. Zawiera adres zameldowania, numer pesel, zdjecie.

    I co z tego? Jest to dokument uprawniający do poruszania się danym pojazdem.

    > Podobne informacje sa zawarte tez w roznych dokumentach, legitymacjach
    > zawodowych, zdrowotnych itp. itd.

    Świetnie. Tyle, że nadal żaden z tych dokumentów nie jest dokumentem
    poświadczającym tożsamość.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 33. Data: 2007-03-28 20:45:17
    Temat: Re: Czemu banki nie akceptują prawa jazdy jako dokumentu tożsamości?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Mithos napisał(a) w wiadomości: ...

    >Pomijajac juz kwestie, ze adres zameldowania widniejacy w DO moze byc zupelnie
    >odmienny od faktycznego adresu zamieszkania, czy tez od adresu
    >korespondencyjnego.

    Jak do "stałego zameldowania" tzn. tylko wpisu w DO, nawet nieaktualnego
    jest przywiązany PEKAO SA pisałem w wątku Polskie banki z 24.03.2007
    Dlaczego mając raczej niezmienne dane imię, nazwisko, PESEL, datę
    urodzenia akurat do "identyfikacji" (tak usłyszałem) używają danych
    najbardziej zmiennych i niepewnych czyli adresu - nie wiem. Ten kto to
    wymyślił tkwi mentalnie w "komunie" albo miał kłopoty z głową.
    Mam zamiar w tej sprawie pomęczyć bankowców.

    Arek

  • 34. Data: 2007-03-29 03:57:20
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    Uzyskalem odpowiedz od paru bankow, w ktorych mam konta:

    Citibank

    Jesli przy otwieraniu konta jdnym z 2 dokumentow tozsamosci przedstawil Pan
    prawo jazdy, to moze Pan smialo poslugiwac sie prawem jazdy jako dokument
    tozsamosci. Jesli nie bylo to prawo jazdy, to moze Pan przy najblizszej okazji w
    placowce Citibanku zlozyc dyspozycje o dopisanie dokumentu do konta. Domyslnie
    rowniez mozna zostac zidentyfikowanym kazda karta Citibanku (citi maestro, visa,
    mc) wraz z kodem PIN, a jesli karta ma zdjecie, to nie trzeba podawac pinu w
    przypadku niepamietania go.

    Pekao

    Wszystko zalezy od placowki

    Multibank

    Multibank akceptuje karte kredytowa ze zdjeciem jako stwierdzenie tozsamosci
    osoby, jesli do karty Visa jest powiazany rachunek Multikonta do splat. Jesli
    nie, nie ma takiej mozliwosci. Karta musi miec zdjecie oraz posiadacz musi
    pamietac nr PESEL.

    Millennium

    Bank akceptuje kazdy dokument tozsamosci dodany przez pisemna dyspozycje - prawo
    jazdy, legitymacja studencka, ksiazeczka wojskowa.

    ING

    Bank ING akceptuje prawo jazdy jako dokument tozsamosci i jesli pracownik banku
    odmawia, nalezy poprosic o kontakt z centrum w celu potwierdzenia.

    Pekao

    Jesli mozliwosc tylko dla kombinacji stary paszport bez PESELU oraz nowe prawo
    jazdy z peselem, w przypadku gdy nie legitymujemy sie karta IKM.

    PKO BP

    Dowod albo paszport.

    Nordea

    Akceptujemy prawo jazdy.

    BPH

    Tylko dowod, ewentualnie paszport jak zostalo konto otwarte na paszport.

    DominetBank

    Prawko akceptujemy, ale to w gestii kazdego oddzialu.

    BZ WBK

    Tylko dowod osobisty.

  • 35. Data: 2007-03-29 05:25:16
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Marcin Nowakowski napisał(a):
    > Dnia 2007-03-28 10:10, Mithos stwierdził, że:
    >
    > I co z tego? Jest to dokument uprawniający do poruszania się danym pojazdem.

    No to wlasnie udowodniles ze paszport sluzy tylko do przekraczania
    granicy, a nie do pokazywania w banku.

    > Świetnie. Tyle, że nadal żaden z tych dokumentów nie jest dokumentem
    > poświadczającym tożsamość.

    Prawo jazdy jest, WIDZIALES kiedys by policja miala watpliwoscii co do
    tozsamosci wypisujac mandat ? Czyli PJ potwierdza tozsamosc kierowcy.
    moze tez potwierdzac w banku.; Wystarczy tylko dobra wola tego banku.
    BANK nie jest nigdzie zoobowiazany ze MUSI ŻĄDAĆ dowodu osobistego.

  • 36. Data: 2007-03-29 05:27:28
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    kjvirtual napisał(a):
    > Uzyskalem odpowiedz od paru bankow, w ktorych mam konta:

    Czyli komunistyczne banki i molochy sa najbardziej sztywne.

  • 37. Data: 2007-03-29 08:36:36
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-03-29 07:25, Jan Strybyszewski stwierdził, że:

    > No to wlasnie udowodniles ze paszport sluzy tylko do przekraczania
    > granicy, a nie do pokazywania w banku.

    Ano nie. Paszport jest również dokumentem poświadczającym tożsamość.

> [...]
    > moze tez potwierdzac w banku.; Wystarczy tylko dobra wola tego banku.
    > BANK nie jest nigdzie zoobowiazany ze MUSI ŻĄDAĆ dowodu osobistego.

    Prawo jazdy jest dokumentem stwierdzającym posiadanie pewnych uprawnień.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 38. Data: 2007-03-29 10:17:37
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> wrote in message

    > No to wlasnie udowodniles ze paszport sluzy tylko do przekraczania
    > granicy, a nie do pokazywania w banku.

    Nie. Paszport jest dokumentem służącym do przekraczania granicy i
    stwierdzającym tożsamość.
    Nawet zdaje sie jest w nim to napisane. Ot takie urządzenie wielofunkcyjne.

    > Prawo jazdy jest, WIDZIALES kiedys by policja miala watpliwoscii co do
    > tozsamosci wypisujac mandat ?

    Chyba nigdy nie miałeś kontroli, bo standardową formułką jest,
    dzieńdobry, prawo jazdy ubezpieczenie i dowód osobisty poproszę.

    > Czyli PJ potwierdza tozsamosc kierowcy.
    Nieczego po za uprawnieniami do prowadzenia pojazdów nie potwierdza.

    > Wystarczy tylko dobra wola tego banku.
    > BANK nie jest nigdzie zoobowiazany ze MUSI ŻĄDAĆ dowodu osobistego.

    Wystarczy, ale to nie o to chodzi.
    To działa w drugą stronę. Chodzi o to, ze bank nie może odmówić akceptacji
    dowodu czy paszportu.
    Każdy inny dokument jest w gestii banku, te dwa są obowiązkowe i bank nie
    może zapisać, że dowou nie akceptuje.

  • 39. Data: 2007-03-29 12:14:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Chyba nigdy nie miałe kontroli, bo standardowš formułkš jest,
    > dzieńdobry, prawo jazdy ubezpieczenie i dowód osobisty poproszę.

    Ja mialem kontrole nie raz i nie przypominam sobie, bym pokazywal
    jakies dowody osobiste. Prawo jazdy i OC, owszem.

    Czasem policjanci prosza mnie o DO, ale niestety zawsze musze im
    odmowic.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 40. Data: 2007-03-29 13:08:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Ja mialem kontrole nie raz i nie przypominam sobie, bym pokazywal
    > jakies dowody osobiste. Prawo jazdy i OC, owszem.

    ... aczkolwiek przyznaje, ze na pytanie "czy jestes samochodem"
    nie zdaza mi sie odpowiadac twierdzaco. Moze gdybym byl samochodem,
    policjanci żądaliby ode mnie dowodu "osobistego" (zamiast dowodu
    rejestracyjnego samochodu)? :-)
    --
    Krzysztof Halasa