  • 41. Data: 2002-03-15 14:45:36
    Temat: Re: Co zrobic jesli karta jest kradziona ?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Musical Man" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a6svge$klp$1@news.onet.pl...

    Znowu sie zaczyna ;). W tej materii zgadzam sie w zupelnosci z Wojtkiem :).
    Sprzedawca ma sprzedawac, jak chce sobie cos zatrzymywac, albo kogos
    legitymowac niech sobie znajdzie prace w Policji, lub innych sluzbach
    majacych takie uprawnienia.

    http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=82&start=3

    > Gwarancje sa jakie sa. Beznadziejne. Na podstawie podpisu na swistku
    papieru
    > sprzedawca ma sprawdzic czy katy uzywa osoba do tego powolana. W przypadku
    > watpliwosci NIE POWINNA oddawac karty.

    http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=83&start=3

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 42. Data: 2002-03-15 14:52:19
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Mar 15, 2002 at 03:45:36PM +0100, MK wrote:

> [...]
    > Sprzedawca ma sprzedawac, jak chce sobie cos zatrzymywac, albo kogos
    > legitymowac niech sobie znajdzie prace w Policji, lub innych sluzbach

    ;-)

    > przypadku
    > >

    > http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=82&start=3

    E tam, przeciez celowo nie podawalem, juz zaczal sie rozkrecac, trzeba
    bylo pczekac ;-)

    --

    --w

  • 43. Data: 2002-03-15 14:58:00
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > E tam, przeciez celowo nie podawalem, juz zaczal sie rozkrecac, trzeba
    > bylo pczekac ;-)

    :))) Mysle, ze to nie zakonczy dyskusji ;)

    Maciej

  • 44. Data: 2002-03-15 15:00:10
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    > urazami
    >
    > Jasne oddaj wszystko. Ja rozumiem jestem sam napadli mnie oddam kase i
    > spokoj.
    > Ale jesli jestem w sklepie widze dwoch zlodziei i kilku facetow w zasiegu
    > wzroku to liczylbym na nich w razie niekorzystnej sytulacji, (...)

    Ja bym nie liczył. Może trochę NTG, ale w temacie kradzieży. Ojcu ukradli
    samochód. I nie przeszkadzało oprychom, że właściciela (czyli Tatę) wiozą na
    masce jego własnego samochodu. Krzyki typu "Ludzie, pomocy!" były
    ignorowane. A gdy Tato zleciał z samochodu na kolejnym zakręcie litościwi
    przechodnie zaraz podbiegli z pytaniem czy wszystko w porządku.
    Dodam, że działo się to w południe w centrum Zabrza (takie całkiem spore
    miasteczko).

    MaciejK

  • 45. Data: 2002-03-15 15:32:26
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl>

    > Sam brniesz dalej - czyli nie jest wlasnoscia sklepu!

    Ani wlasnoscia klienta.

    > Jest. Przeciez moge podejsc do Ciebie, zabrac ci portfel, dac ci w
    > zeby (przeciez nie dasz mi go zabrac tak po prostu) a potem wezwac
    > policje bo 'mialem podejrzenie ze poslugujesz sie kradzionymi kartami'.

    Twoim zdaniem sklep ktory zatrzymuje osobe podejzana o kradziez popelnia
    przestepstwo. W jaki sposob sklepy moga w takim razie walczyc z kradzieza -
    i nie mowie tutaj o kartach ale o kradziezy towarow. Sklep ma prawo
    zatrzymac osobe podejzana o kradziez i obowiazek zawiadomienia o tym fakcie
    policji.

    > I wciaz sie pytam - na jakiej podstawie? Bo na razie to powolujesz sie
    > ze jestes milujacym pokoj obywatelem polski ale to jakby nieco malo.

    Chcialbym uslyszec zdanie prawnika w tej sprawie. Ale wydaje mi sie ze mozna
    w tym wypadku o analogicznej sytuacji jak w przypadku otrzymania falszywego
    banknotu. Czy w takim wypadku oddasz osobie falszywy banknot i zapomnisz o
    spawie, czy zglosisz probe dokonania przestepstwa?
    Dzwonilem w tej sprawie do KG Policji. Na pytanie: Czy nalezy w takiej
    sytuacji zatrzymac dana osobe do wyjanienia sprawy przez policje uslyszalem
    odpowiedz od naczelnika: "Raczej tak".
    Tobie moge tylko zyczyc zebys sie nie znalazl w sytuacji w ktorej bedziesz
    mogl liczyc tylko na interwencje policji a wszelkie osoby postronne odwroca
    sie od Ciebie plecami.

  • 46. Data: 2002-03-15 15:39:39
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl>

    > Cytuje: "Przez takich jak Ty, codziennosc wyglada tak jak wyglada."

    Zajebisty material dowodowy zeby zawiadomic o tym prokurature. Po namiary na
    tozsamosc Musical Mana pisz na priv.

  • 47. Data: 2002-03-15 16:25:30
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > Zajebisty material dowodowy zeby zawiadomic o tym prokurature. Po namiary
    na
    > tozsamosc Musical Mana pisz na priv.

    Mozesz sobie przeczytac caly watek tyle razy, az wkoncu zrozumiales co
    napisales.
    Jaka prokurature? Az tak lubisz sie sadzic?

  • 48. Data: 2002-03-15 18:41:37
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl>

    > przypadku
    > >

    > http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=82&start=3

    Sa 2 wypowiedzi za i jedna przeciw.

    > papieru
    > >

    > http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=83&start=3

    Co innego zatrzymanie karty na zawsze a co innego zatrzymanie dla wezwania
    policji.
    Przyklad? Pozbawienie kogos wolnosci (zatrzymanie) jest karane odpowiednim
    art. Kodeksu Karnego. Mimo to, w przypadku podejzenia o kradziez, sklep ma
    prawo zatrzymac dana osobe na czas przyjazdu policji. I caly czas mowie
    wlasnie o takim przypadku!

  • 49. Data: 2002-03-15 19:25:03
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Mar 15, 2002 at 04:32:26PM +0100, Musical Man wrote:

    > Ani wlasnoscia klienta.

    So what? Przeciez to nie upowaznia sklepu do jej zatrzymania!

    Jesli pozycze sluzbowy samochod to przeciez sasiad nie zatrzyma mnie
    bo poruszam sie nie swoim samochodem.

> [...]
    > i nie mowie tutaj o kartach ale o kradziezy towarow. Sklep ma prawo
    > zatrzymac osobe podejzana o kradziez i obowiazek zawiadomienia o tym fakcie

    Maja walczyc w ramach obowiazujacego prawa. To co proponujesz to po
    prostu bezprawie.

    Sklep nie ma prawa zatrzymac osoby podejrzanej o kradziez karty. Sklep
    ma prawo zatrzymac osobe podejrzana o kradziez w sklepie. Jesli nie
    widzisz roznicy to przepraszam.

    > Chcialbym uslyszec zdanie prawnika w tej sprawie. Ale wydaje mi sie ze mozna

    Sklep nie ma prawa zatrzymac towaru ktory do niego nie nalezy.

    > w tym wypadku o analogicznej sytuacji jak w przypadku otrzymania falszywego
    > banknotu. Czy w takim wypadku oddasz osobie falszywy banknot i zapomnisz o
    > spawie, czy zglosisz probe dokonania przestepstwa?

    Karty platnicze nie maja inne znaczenie - one daja gwarancje sklepowi
    zaplaty - one nie sa pieniedzmi. Nazywanie ich w ten sposob jest tylko
    pewnym uproszczeniem w dyskusji.

    > Dzwonilem w tej sprawie do KG Policji. Na pytanie: Czy nalezy w takiej
    > sytuacji zatrzymac dana osobe do wyjanienia sprawy przez policje uslyszalem
    > odpowiedz od naczelnika: "Raczej tak".

    A zapytales sie na jakiej podstawie?

    > Tobie moge tylko zyczyc zebys sie nie znalazl w sytuacji w ktorej bedziesz
    > mogl liczyc tylko na interwencje policji a wszelkie osoby postronne odwroca
    > sie od Ciebie plecami.

    Zapominasz o tym ze proponujesz wprowadzic panstwo policyjne - kazdy
    chodzacy po ulicy jest podejrzany i kazdemu na dzien dobry nalezy sie
    48h.

    Probuje pokazac ze zabezpieczenia nie moga byc ukladane na tym
    poziomie, bo sprowadzaja kazdego kupujacego od razu do miana mniej
    wiecej zlodzieja.

    No i na koniec - przeczytales co podeslal MK? Bo tam sa polecenia
    jakie _musi_ spelniac merchant aby moc sie dogadac z
    akceptantem. Policyjne 'raczej tak', nie oparte o jakiekolwiek przepisy
    (pamietaj ze kazde zapytanie mozna sformulowac tak aby sugerowac
    odpowiedz) czy o cokolwiek powoduje ze to jest zabor mienia. Zabor
    mienia wykonany przez pracownika sklepu na kliencie!

    Ale jak wolisz panstwo policyjne to zapraszam do jugoslawi.

    --

    --w

  • 50. Data: 2002-03-15 19:31:45
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>