    From: "Musical Man" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co zrobic jesli karta jest kradziona ?
    Date: Fri, 15 Mar 2002 16:32:26 +0100
    Sender: n...@p...onet.pl@modem18.dialup.warszawa.pl

    > Sam brniesz dalej - czyli nie jest wlasnoscia sklepu!

    Ani wlasnoscia klienta.

    > Jest. Przeciez moge podejsc do Ciebie, zabrac ci portfel, dac ci w
    > zeby (przeciez nie dasz mi go zabrac tak po prostu) a potem wezwac
    > policje bo 'mialem podejrzenie ze poslugujesz sie kradzionymi kartami'.

    Twoim zdaniem sklep ktory zatrzymuje osobe podejzana o kradziez popelnia
    przestepstwo. W jaki sposob sklepy moga w takim razie walczyc z kradzieza -
    i nie mowie tutaj o kartach ale o kradziezy towarow. Sklep ma prawo
    zatrzymac osobe podejzana o kradziez i obowiazek zawiadomienia o tym fakcie
    policji.

    > I wciaz sie pytam - na jakiej podstawie? Bo na razie to powolujesz sie
    > ze jestes milujacym pokoj obywatelem polski ale to jakby nieco malo.

    Chcialbym uslyszec zdanie prawnika w tej sprawie. Ale wydaje mi sie ze mozna
    w tym wypadku o analogicznej sytuacji jak w przypadku otrzymania falszywego
    banknotu. Czy w takim wypadku oddasz osobie falszywy banknot i zapomnisz o
    spawie, czy zglosisz probe dokonania przestepstwa?
    Dzwonilem w tej sprawie do KG Policji. Na pytanie: Czy nalezy w takiej
    sytuacji zatrzymac dana osobe do wyjanienia sprawy przez policje uslyszalem
    odpowiedz od naczelnika: "Raczej tak".
    Tobie moge tylko zyczyc zebys sie nie znalazl w sytuacji w ktorej bedziesz
    mogl liczyc tylko na interwencje policji a wszelkie osoby postronne odwroca
    sie od Ciebie plecami.