  • 51. Data: 2002-03-15 20:31:46
    Temat: Re: Co zrobic jesli karta jest kradziona ?
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    15 Mar 2002 14:40:03 +0100, w
    <2...@d...pingwin.waw.pl>, w...@p...waw.pl
    (Wojtek Piecek) napisał(-a):

    > Na jakiej podstawie? Kim jestes ze mi zabierasz moja wlasnosc?
    >
    > I wiem co mowie, bo zdarzalo mi sie wchodzic na stacje w brudnym
    > ubraniu po walce z samochodem. Czy wtedy nalezy mnie aresztowac?
    >
    > Dlaczego to niby zabezpieczenia polegajace na 'postawie
    > obywatelskiej' maja byc lepsze od zabezpieczen i gwarancji bankowych?

    Warto postudiować trochę historię Szwajcarii i przyczyny, dlaczego tak
    mało tam przestępczości czy wykroczeń.

  • 52. Data: 2002-03-15 20:34:22
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 15 Mar 2002 16:00:10 +0100, w <a6t2ac$pjp$1@news.onet.pl>,
    "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Ja bym nie liczył. Może trochę NTG, ale w temacie kradzieży. Ojcu ukradli
    > samochód. I nie przeszkadzało oprychom, że wła?ciciela (czyli Tatę) wioz? na
    > masce jego własnego samochodu. Krzyki typu "Ludzie, pomocy!" były
    > ignorowane.

    No cóż, trafił na "miników"...

  • 53. Data: 2002-03-15 22:30:59
    Od: "minik" <m...@m...net>

    ?

  • 54. Data: 2002-03-15 23:10:08
    Od: "mb" <m...@p...wp.pl>

    He, He. Coz za ozywiona dyskusja. Jestem sprzedawca, robie transakcje na
    karte do 10 000 PLN (zdarzylo sie pare razy). Jakos zaden dresiarski zul
    nie odwarzyl sie wyciagnac przy mnie kradzionego plastiku. Ale mam 2 metry
    wzrostu i przenikliwe spojrzenie. Z drugiej strony mam prowizje od obrotu,
    wiec kto wie, jak zareaguje w przyszlosci. Pamietajcie pieniadze szczescia
    nie daja!

  • 55. Data: 2002-03-16 08:17:57
    Od: "Ardi" <a...@g...pl>

    Tak tak, a oni by wyciągneli pały i np. pobili by Cię do nieprzytomności...

  • 56. Data: 2002-03-16 11:29:00
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl>

    > Tak tak, a oni by wyciągneli pały i np. pobili by Cię do
    nieprzytomności...

    Nie jestem Twoja matka zeby Cie uczyc jak nalezy postepowac w zyciu. Jesli
    uwazasz ze najwazniejszy jest Twoj tylek i ze nalezy zawsze postepowac
    wylacznie zgodnie z wlasnym interesem to juz Twoja sprawa. EOT bo powoli
    zaczyna sie
    robic NTG

  • 57. Data: 2002-03-16 12:19:00
    Od: "minik" <m...@m...net>

> [...]
    > uwazasz ze najwazniejszy jest Twoj tylek i ze nalezy zawsze postepowac
    > wylacznie zgodnie z wlasnym interesem to juz Twoja sprawa. EOT bo powoli

    Duzo gada, malo robi. Gdyby ciebie mieli prac, to bys spieprzal gdzie
    popadnie a nie cwaniakowal, jak robisz to w tej chwili.

  • 58. Data: 2002-03-16 12:28:48
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Fri, 15 Mar 2002 15:09:56 +0100, "Musical Man"
    <n...@p...onet.pl> napisałbył:

    >Karta jest wlasnoscia banku a nie klienta. Jest to napisane pod paskiem
    >magnetycznym.
    >Czy zatrzymanie domniemanego zlodzieja w sklepie i wezwanie policji dla
    >wyjasnienia sytuacji jest pozbawieniem wolnosci? Chyba jednak nie.

    O ile się okaże złodziejem -- nie. Masz nawet teoretycznie taki
    obowiązek. Ale jeżeli się okaże niewinny, to Ty będziesz odpowiadał za
    nieuzasadnione zatrzymanie.

    >W przypadku watpliwosci mozna poprosic osobe o dowod tozsamosci. W przypadku
    >odmowy ja bym karty nie oddawal.

    Nie masz uprawnień do legitymowania. W przypadku odmowy możesz
    nieobsłużyć gościa (to znaczy obsłużyć musisz, ale możesz zarządać
    gotówki), ale nie możesz zabierać jego kart.

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 59. Data: 2002-03-16 12:31:51
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Fri, 15 Mar 2002 16:32:26 +0100, "Musical Man"
    <n...@p...onet.pl> napisałbył:

    >Ani wlasnoscia klienta.

    I bosko, ale zostałe jemu wydana. Jak ja pożyczę koledze samochód, to
    mu go zabierzesz (ba! zniszczysz), bo powiesz, że skoro nie jest jego,
    to Ty możesz?

    >Twoim zdaniem sklep ktory zatrzymuje osobe podejzana o kradziez popelnia
    >przestepstwo.

    Dokładnie. Jeżeli nie udowodni tej kradzieży, może mieć sporo
    problemów.

    >W jaki sposob sklepy moga w takim razie walczyc z kradzieza -
    >i nie mowie tutaj o kartach ale o kradziezy towarow. Sklep ma prawo
    >zatrzymac osobe podejzana o kradziez i obowiazek zawiadomienia o tym fakcie
    >policji.

    Ale jak nie udowodni kradzieży, to może się spodziewać procesu o
    zniesławnie, bezpostawne zatrzymanie, straty moralne i finansowe...

  • 60. Data: 2002-03-16 12:38:58
    Od: "bartek" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <m...@g...de> napisał w wiadomości
    > Jestem sprzedawca i dzis mialem taka wlasnie sytuacje, bylem niemal
    pewinen
    > ze dwaj kolesie / notabene dwa gownojady w ortalionowych portkach i
    byczych
    > karkach/ chcieli placic kradzionymi kartami, zrobili szybciutko zakupy na
    > kwote 1000 zl i wyciagneli 3 karty banku slaskiego na to samo nazwisko, na
    > szczescie polcard odmowil autoryzacji kazdej z nich - czy mozna jakos
    > zareagowac w takiej sytuacji ? odebrac im te karty ?

    przede wszystkim zalezy co pojawia sie na posie - jesli jest komunikat - to
    mozesz karte przeciac na pol na oczach klienta i juz - jesli masz
    watpliwosci to dzwonisz do centrum autoryzacji i podajesz numer karty -
    jesli cos nie gra dzwonisz po policje i juz - nigdy sie nie przejmuj co
    powie klient - tzn. wszelkie watpliwosci powinny byc wyjasnione spokojnie -
    jak widzisz ze ludzie zaczynaja kombinowac i czyja sie niepewnie to juz znak
    ze cos jest nie tak z karta - to ty odpowiadasz za przyjecie kradzionej
    karty - jesli ktos sie podpisze inaczej to takze transakcja do anulowania -
    w sadzie nie wygrasz jesli podpis bedzie znaczaco sie roznil
    sorry ale z takimi sprawami nie ma sentymentow - to tak samo jakbys sie
    zastanawial czy przyjac falszywe pieniadze a potem wydac je komus innemu
    zeby tylko nie sprzeciwic sie klientom
    bartek