  • 111. Data: 2002-03-20 10:59:27
    Temat: Re: Co zrobic jesli karta jest kradziona ?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    news:0738.00004a7e.3c986659@newsgate.onet.pl...
    > Nie jestem sprzedawcą ale... z tego co się orientuję to ma Pan obowiązek
    > sprawdzić autentyczność podpisów na karcie a w razie wątpliwości zarządać
    > dokumentu stwierdzajacego tożsamośc właściciela karty.

    Sprzedawca moze miec rozne obowiazki. Jednakze nie moze zmusic klienta do
    tego zeby mu okazywal dowod osobisty czy jakikolwiel inny dokument
    potwierdzajacy tozsamosc. Dlaczego? Bo obowiazkiem sprzedawcy tak samo jak
    kazdej innego osoby przebywajacej na terytorium RP jest przestrzeganie
    prawa, a w szczegolnosci aktu prawnego najwyzszej rangi czyli Konstytucji RP
    ktorej Art 51 ust 1 mowi:
    <cite>
    Nikt nie może być obowiązany inaczej niż na podstawie ustawy do ujawniania
    informacji dotyczących jego osoby.
    </cite>

    Polecam wypowiedz Kojota [jest w FAQ
    http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=82&start=3]
    Zauwazcie, ze jest tam wzmianka o tym, ze w projekcie ustawy o
    elektronicznych srodkach platniczych przewiduje sie zapis na podstawie
    ktorego bedzie mozna zadac potwierdzenia tozsamosci przy platnosci karta. W
    chwili obecnej nie ma takiej mozliwosci prawnej. Niestety, mimo wszystko
    dyskusja na ten temat wraca co kilka miesiecy jak bumerang ;).

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 112. Data: 2002-03-20 16:18:52
    Od: Marcin <m...@e...com.pl>

    minik wrote:

    > Nie do mnie nalezy sprzatanie z takich odpadow jak zlodzieje. Nie po to
    > placi sie podatki...

    swietna postawa. gratuluje.

    marcin

  • 113. Data: 2002-03-21 09:27:12
    Od: " darek" <m...@p...gazeta.pl>

    A co zrobic jesli karty ukradli ci z torby w twoim gabinecie, w budynku pracodawcy, w
    dodatku strzezonym, czy ktos za to ponosi odpowiedzialnosc?

  • 114. Data: 2002-03-21 14:14:31
    Od: " " <h...@p...gazeta.pl>

    Krzysiek m...@g...de napisał(a):

    > Jestem sprzedawca i dzis mialem taka wlasnie sytuacje, bylem niemal pewinen
    > ze dwaj kolesie / notabene dwa gownojady w ortalionowych portkach i byczych
    > karkach/ chcieli placic kradzionymi kartami, zrobili szybciutko zakupy na
    > kwote 1000 zl i wyciagneli 3 karty banku slaskiego na to samo nazwisko, na
    > szczescie polcard odmowil autoryzacji kazdej z nich - czy mozna jakos
    > zareagowac w takiej sytuacji ? odebrac im te karty ?

    tak dzwoniąc pod 5153000 i podając kod 10

  • 115. Data: 2002-03-21 14:18:35
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik <h...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > tak dzwoniąc pod 5153000 i podając kod 10

    Czy po podaniu tego kodu automatycznie dacie zgode na zatrzymanie? ;) No, i
    czemu akurat do PolCardu? ;)

    Maciej