    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Date: Wed, 23 Mar 2016 18:37:09 +0100
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <ncmagg$glt$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <ncmr5m$2ib$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <ncmvcr$b5$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <ncn3mn$b79$1@node1.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>

    On 2016-03-22 00:10, Krzysztof Halasa wrote:
    > Bez znaczenia, ważna jest możliwość uruchamiania softu przez usera, oraz
    > stopień komplikacji systemu.

    Ma znaczenie. Pojawienie się jednego malware na Linuxa to sensacja na
    skale madialna. W miedzyczasie powstaje setka malware dla windowsa w
    kilkuset tysiącach mutacji. Skala ma znaczenie. Miedzy innymi obecnie
    bezpieczniej jest wykonywać transakcje na Lin/OS X nie z powodu że są
    bezpieczne, tylko z powodu że większe powodzenie przestępcy mają na win
    i nie bedą zajmowali się hakowaniem tych kilku nerdów uwalonych pizzą bo
    tam nie ma kasy a przede wszystkim jest mało idiotów.

    > Sam TPM jest wtedy może "trusted" :-), ale to zbyt wiele nie daje.

    To daje *wszystko* co potrzebujesz aby zaimplementować bezpieczną bankowość.

    > TPM może jest fajny w warunkach firmowych, gdy chcesz uniemożliwić pani
    > Kasi grzebanie w Windows.

    Może jednak coś przeoczyłem w dyskusji, więc wyostrzę: rozmawiamy o
    donglu dostarczanym przez bank, wpinanym w USB/Whatever. Dongle zawiera
    scalak niekoniecznie TPM, ale o poziomie funkcjonalnym i
    zabezpieczeniami fizycznymi jak TPM. Ma on dodatkowo klawiaturę i
    wyswietlacz co pozwala na pozbycie się problemów z malware
    podmieniającymi widok.