  • Data: 2016-03-23 21:44:49
    Temat: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-03-23 21:35, Arek wrote:
    > Co to jest "prawdziwe security"? Jakiś absolut?

    Coś so korzysta ze zdobyczy techniki która nie dośc że jest odporna na
    naciski polityczne to jeszcze odporna na debili. To nie oznacza że jest
    to perfekcyjna metoda. Ona jest tylko o rzędy wielkości bardziej
    skuteczna niż tępe panienki na infolini.

    > Tak, można teoretycznie zaprojektować system dość bezpieczny, ale
    > drogi i niewygodny (jak na dzisiejsze czasy wygodnictwa).

    Nie jest to prawda. System chargeback jest bardzo drogi bo wymaga
    utrzymywania masy ludzi. Jedyną jego zaletą jest fakt że placa frajerzy
    a nie banki bo banki opłaty sobie zrzucą na ludzi. Jaka to obiektywnie
    zaleta sam widzisz. Kiedys w TV była wypowiedź jednego debilomanagera
    który powiedział "bank nie może być stratny" tlumacząc dlaczego bank
    pozwał wlaściciela konta o to żeby zwrócił to co złodziej ukradł bankowi.

    > 1. Nie ma znaczenia jak "zaawansowane" bedą techniki zabezpieczania.
    > Na końcu jest klient i jak go jakiś Kevin Mitnick przekona żeby podał
    > co trzeba to poda (zgodnie z tytułem ksiązki: "Łamałem ludzi, nie hasła").

    Mozna te przypadki eliminować. Token kryptograficzny skutecznie
    uniemożliwia dostęp do konta bez fizycznej obecności dongla i
    właściciela. Czyli eliminuje praktycznie wszystkie spółczesne ataki
    informatyczne na moja kasę.

    > 2. O ile klient może jakoś przekonać sąd, że to nie on, to bank nie ma
    > żadnej możliwości udowodnić, ze to klient. Kwestia niskiej asertywności
    > klientów.

    Juz napisałem: są osoby których czas jest gówno wart i mogą go sobie
    spędzać w sądach do woli udowadniając co tylko chcą, być może skutecznie.

    > 3. To państwo zachęca, a czasem już zmusza do korzystania z usług
    > bankowych. Zmusza do ryzyka, więc niech odpowiada... Oczywiście
    > po złodzieju, który w przypadku złapania powinien w kazamatach
    > zasuwać aż spłaci z odsetkami.

    No ba, a Państwo posiada pieniądze z plantacji drzew gotowkowych. Tak,
    niech państwo płaci wszystko, za gówno robione przez banki i za 500
    plus. To kwestia posadzenia gęściej drzewek z dwustekami.

    > Jeżeli przegram w trzy karty to kto ma oddawać kasę? Bank z którego
    > te akurat banknoty wypłaciłem? A może pracodawca, który tego dnia
    > nimi zapłacił?

    Cos mi sie wydaje że to wcale nie jest odlegle od idei chargeback.