  • 1. Data: 2002-11-20 09:56:34
    Temat: Ciekawe ktory bank?
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Za Onetem

    Pracownik banku podejrzany o wyłudzenie 2 mln zł

    Dwa miliony zł stracił jeden z oddziałów gorzowskiego banku na
    fikcyjnych kredytach, o udzielanie których podejrzany jest pracownik
    tego banku. Sąd go aresztował - poinformowała policja.

    "Pieniądze pochodzące z przestępstwa trafiały do kieszeni bankowca i
    jego wspólników. Prokuratura rejonowa uważa, że sprawa jest
    szczególna, bo pieniądze były wyłudzane przez blisko 5 lat i nie
    wykrył tego wewnętrzny nadzór bankowy" - powiedział rzecznik Komendy
    Wojewódzkiej Policji w Gorzowie Wiesław Ciepiela.

    Sprawę prowadzili policjanci z gorzowskiego oddziału Centralnego Biura
    Śledczego i prokuratorzy miejscowej Prokuratury Rejonowej.

    CBŚ zatrzymało trzy osoby podejrzane o udział w tym przestępstwie.
    Ustalono, że pieniądze wyłudzono na podstawie kilkudziesięciu kredytów
    na kwoty od 6 do 30 tys. zł.

    Część z nich pobierano na nieistniejące osoby. W przypadku innych
    zmieniano dane osobiste kredytobiorców. Do zaciągania pożyczek
    wykorzystywano także fikcyjne rachunki bankowe, konta i książeczki
    oszczędnościowe.

    "Autorem pomysłu wyłudzania pieniędzy był pracownik banku, którego sąd
    już aresztował. Za to przestępstwo grozi mu od 6 miesięcy do 8 lat
    więzienia" - dodał Ciepiela.

    Obecnie policja i prokuratura sprawdza udział innych osób w tym
    procederze oraz inne umowy kredytowe realizowane w tym banku.

    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 2. Data: 2002-11-20 10:30:18
    Temat: Re: Ciekawe ktory bank?
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    napisał w
    > "Autorem pomysłu wyłudzania pieniędzy był pracownik banku, którego sąd
    > już aresztował. Za to przestępstwo grozi mu od 6 miesięcy do 8 lat

    1 mln / 6 lat = min 10ooo miesiecznie (pomniejszylem o koszty :-))))
    chyba mam zadatki na aferzyste :-))) skoro takie liczenie bylo moja pierwsza
    reakcja na te informacje :-))))

    ps
    wiadomo cos jaki to bank ?? bo ostatnimi laty slaski mial do tego szczescie.

  • 3. Data: 2002-11-20 11:19:36
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
    > wiadomo cos jaki to bank ?? bo ostatnimi laty slaski mial do tego szczescie.

    "Tak pwinno być w każdym banku" :-(
    Nadzór i kontrola nie wykryją działań przestępczych, jeżeli podejmuje je
    osoba, któa za ten nadzór odpowiada lub osoba oszukująca zna procedury i
    wie jak je ominąć. Bardzo często widzę jak operacje wymagające akceptu
    drugiej osoby uzyskują ten akcept bez jakiejkolwiek kontroli akceptanta.
    Okazji jest wiele, szczególnie, jak ma się dostęp do informacji, np. wie
    się, że na koncie, na ktrórym jest dużo środków, nie były od dłuższego
    czasu dokonywane żadne operacje. Przykład poniekąd idzie z góry. W kraju
    uważanym za wzór solidności i tradycji bankowej przetrzymywano cudze
    pieniądze odmawiając informacji ich prawnym dysponentom. Trudno się
    potem dziwić, że mały żuczek też chce sobie skubnąć coś dla siebie.

    Pzdr: Dogbert

  • 4. Data: 2002-11-20 23:15:16
    Od: s...@p...onet.pl

    Moje typy to: Kredyt Bank, Invest Bank, i PKO BP.

    cześć

  • 5. Data: 2002-11-21 12:27:23
    Od: "Piotr Giniewski" <p...@g...pl>

    PKO BP