  • 11. Data: 2003-06-10 19:55:20
    Temat: Re: Centrum Visa i Lukas Bank (KK)
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <5...@n...onet.pl>,
    a...@p...onet.pl wrote:

    > Blokada limitu po tamtej transakcji powinna się sama rozwiązać w ciągu 7-14
    > dni, jeśli transakcja nie przyjdzie do rozliczenia. Ile to będzie dni - zależy
    > od wydawcy karty.

    Nie rozumiem. Możesz jeszcze raz trochę jaśniej.

    > Jeśli chcesz sobie powiększyć limit dostępny, po prostu wpłać kwotę transakcji
    > na rachunek karty.

    To tak niestety nie działa.

    Renata

  • 12. Data: 2003-06-10 20:00:05
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bc4c4i$3i6$1@inews.gazeta.pl>, Tomasz Opalski wrote:

    > Jesli masz KK dłużej niż pół roku wystąp o zwiększenie limitu. Wniosek
    > "rozpatruje" system komputerowy, więc nie ma problemów proceduralnych i o ile
    > decyzja będzie pozytywna, limit zostanie zwiększony niemal od ręki.

    Tzn. jak to wygląda w praktyce? Bo mi powiedziano na infolinii, że
    trzeba iść do placówki i być może nawet 2 razy.
    Poza tym nie wiem jakie są szanse na zwiększenie i o ile, bilety
    wyczerpały prawie cały limit.

    Uważam, że postępowanie banku jest nie w porządku, chciałabym się też
    dowiedzieć czy jest zgodne z prawem/regulaminem. Czy faktycznie ni z
    tego ni z owego, w niewiadomym momencie, mogą obciążyć mnie transakcją
    sprzed kilku miesięcy.

    Renata

  • 13. Data: 2003-06-10 20:36:29
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    s...@1...acn.waw.
    pl,
    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>:

    > Przelanie pieniędzy nie zwiększa limitu.

    Moim zdaniem mylisz sie.

    --
    Robert

  • 14. Data: 2003-06-11 01:10:36
    Od: "valet" <v...@w...pl>

    > Tzn. jak to wygląda w praktyce? Bo mi powiedziano na infolinii, że
    > trzeba iść do placówki i być może nawet 2 razy.
    > Poza tym nie wiem jakie są szanse na zwiększenie i o ile, bilety
    > wyczerpały prawie cały limit.

    Niestety w Lukasie nie da się zwiększyć limitu na KK "zdalnie". Musisz
    odwiedzić placówkę, dysponent wypełni odpowiedni wniosek on -line i system
    scoringowy oceni czy możesz uzyskać wyższy limit kredytowy czy też nie. Nie
    będzie on jednak wyższy niż 10 000 PLN. Jeżeli decyzja będzie pozytywna
    wydrukują Ci na miejscu aneks, podpiszesz i już.
    Jeżeli jednak użytkujesz kartę krócej niż 6 miesięcy, to dopuszczają
    zwiekszenie limitu pod warunkiem, że wzrosły Ci dochody. Natomiast co do 2 -
    krotnych wizyt to raczej Ci nie grozi, dotyczyć to może sytuacji kiedy
    wnioskujesz o produkt kredytowy np. pożyczkę w koncie w wysokości powyżej 10
    000 PLN i w tej sytuacji ichnie procedury przewidują akceptację wniosku
    przez dyrektora "regionu" + ew. wcześniejsze "sprawdzenie prewencyjne".

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 15. Data: 2003-06-11 05:24:36
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Nie.

    Jak nie, jak tak:

    §32 regulaminu
    [...]
    4. Nadwyżka na rachunku karty spowodowana wpłatą przekraczającą saldo
    całkowitego zadłużenia zostaje zaliczona na poczet zadłużenia z tytułu
    przyszłych transakcji. Kwota nadwyżki nie podlega oprocentowaniu. Kwota
    nadwyżki przekraczająca wartość określoną w Tabeli Opłat i Prowizji
    zostaje zwrócona Posiadaczowi rachunku karty w przypadku rozwiązania umowy.

    Czyli wpłacasz - masz nadpłatę - schodzą zaległe operacje - spłacają się
    automagicznie z nadpłaty. Gdzi problem?

    pzdr

    Tomek

  • 16. Data: 2003-06-11 05:40:08
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> wrote in message

    > Czyli wpłacasz - masz nadpłatę - schodzą zaległe operacje - spłacają się
    > automagicznie z nadpłaty. Gdzi problem?

    Hm... problem moze byc w tym, ze...
    limit przyznany - 5kPLN
    wiszace transakcje - 3kPLN
    proba dokonania transakcji na kwote 2,5kPLN - odmowa autoryzacji.

    Maciej

  • 17. Data: 2003-06-11 05:43:41
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    MK wrote:
> [...]
    > limit przyznany - 5kPLN
    > wiszace transakcje - 3kPLN
    > proba dokonania transakcji na kwote 2,5kPLN - odmowa autoryzacji.

    Jeśli zakup był 2 miesiące temu to IMHO tamtych blokad już nie ma. Wie
    ktoś jak długo wiszą blokady w Lukasie?

    pzdr

    Tomek

  • 18. Data: 2003-06-11 05:49:48
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> wrote:

    > Chyba nie do końca. Tu jest "niezgodne saldo", a w innym punkcie jest
    > mowa o prawie do "reklamacji budzących wątpliwość transakcji".

    Do końca. Możesz reklamować w ciągu dwóch miesięcy od umieszczenia
    transakcji na wyciągu.

    > Nie jest na korzyść, bo znacznie pomniejsza mi limit (dwa drogie
    > bilety lotnicze wykorzystują prawie cały limit), wyjeżdżam na wakacje
    > i może okazać się nagle, że nie mogę korzystać z karty.

    To spłać od razu.

    > Czy coś mogę zrobić, czy rację ma bank, a ja przed wyjazdem mam sobie
    RAcję ma bank, a Ty po prostu spłać zadłużenie na karcie już.

    --
    ___________ (R)

  • 19. Data: 2003-06-11 05:50:37
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> wrote:

    > Przelanie pieniędzy nie zwiększa limitu.

    A Paweł Paroń jest powszechnie szanowany na p.r.w.

    --

  • 20. Data: 2003-06-11 06:47:47
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Do końca. Możesz reklamować w ciągu dwóch miesięcy od umieszczenia
    > transakcji na wyciągu.
    w lukasie zgodnie z regulaminem 21 dni od daty wyciagu
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt