  • Data: 2003-06-11 07:58:46
    Temat: Re: Centrum Visa i Lukas Bank (KK)
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tzn. jak to wygląda w praktyce? Bo mi powiedziano na infolinii, że
    > trzeba iść do placówki i być może nawet 2 razy.
    > Poza tym nie wiem jakie są szanse na zwiększenie i o ile, bilety
    > wyczerpały prawie cały limit.

    Najwyraźniej pracownicy infolinii lubią sobie troche pofantazjować. Ja
    zwiększałem limit kredytowy w analogicznej sytuacji jak Twoja. Zbliżyłem się
    już do kwoty limitu, a właśnie wyjeżdżałem w dłuższą delegację.
    Zabierz ze sobą zaświadczenie o zarobkach, bo podobno trzeba. Na moje akurat
    doradczyni nawet nie spojrzała. Cała operacja wyglądała tak, że dziewczyna
    weszła w system, wpisała nowa kwotę limitu i system to łyknął. A potem tak
    jak kolega juz wcześniej napisał - wydruk aneksu i do domu.

    > Uważam, że postępowanie banku jest nie w porządku, chciałabym się też
    > dowiedzieć czy jest zgodne z prawem/regulaminem. Czy faktycznie ni z
    > tego ni z owego, w niewiadomym momencie, mogą obciążyć mnie transakcją
    > sprzed kilku miesięcy.

    Trudno tu winic bank. Gdyby mieli potwierdzenie tej transakcji, to pewnie by
    ją zaksięgowali. Z niektórymi płatnościami tak jest. A jesli gdzieś za
    granicą zapłacisz w żelazku, to wręcz standard. W tym przypadku rządzi
    regulamin VISA. Nie wiem jaki czas dopuszczają na obciążenie konta. Zdarzyło
    mi się że za wakacyjną wycieczkę zakupiona kartą w Chorwacji zapłaciłem
    dopiero w grudniu, czy nawet biorąc pod uwage grace period po nowym roku. W
    przypadku gdy ma sie wystarczający limit kredytowy, to jest ekstra sprawa, bo
    można rozłożyc koszty wakacji na parę miesięcy :^)

    Jesli nie uda Ci sie zwiększyc limitu, a transakcja nie pojawi sie na wyciągu
    zanim wyjedziesz, tak jak kilka osób pisało wcześniej, spłać ją wcześniej
    (przedpłać) i po sprawie.

    Miłego dnia
    Tomek