  • 21. Data: 2002-01-06 16:43:26
    Temat: Re: Centra Zapasowe ?
    Od: m...@m...uni.lodz.pl (Krzysztof Miodek)

    Dnia 6 Jan 2002 12:29:24 GMT, Adam Płaszczyca napisał(a):

    >Jak kupisz za cięzkie $$$ kompilator i skompilujesz, to moze i policzą.

    Chyba trochę wątek odbiegł od tematyki grupy :-)

    Jest klient seti na IBM Linuxa pod zOSa (czyli Linux działający na
    mainframie).
    Poza tym jest też klient na AS/400 (te maszyny banki też mają).

    Ale natywnego klienta pod OS/390 niestety nie ma...

    Co do kompilatora, to zapraszam do mnie na uczelnie, mamy kompilator pod
    OS/390 ;-) Niestety seti nie udostępnia źródeł.
    Nie zmienia to faktu, że procesory w mainframe'ach raczej do obliczeń się nie
    nadają. Zwykłe Pentium III policzą szybciej.

    Krzysztof Miodek

    University of Lodz | "Never trust a computer you can lift"
    m...@m...uni.lodz.pl | IBM Emerging Markets Program speaker
    http://www.miodek.math.uni.lodz.pl/

  • 22. Data: 2002-01-06 16:49:25
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Krzysztof Miodek <m...@m...uni.lodz.pl> wrote:

> [...]
    > Nie zmienia to faktu, że procesory w mainframe'ach raczej do obliczeń się nie
    > nadają. Zwykłe Pentium III policzą szybciej.

    Zależy ile tych procków jest :-)

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 23. Data: 2002-01-07 17:13:30
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    > KASA. Dwa zespoły w róznych lokacjach kosztują. POza tym problemy z
    > obiegiem dokumentów etc.

    e chyba nie.
    w koncu jesli cc rezerwowe ma ruszyc z kopyta w razie zniszczenia pierwszego,
    to znaczy ze ludzie i tak musza byc.
    a sprzet kurzacy sie to nie koszty?
    dwa male zespoly nie kosztuja duzo wiecej niz jeden duzy.
    obieg dokumentow to tez tylko i wylacznie kwestia procedur...

    romek

  • 24. Data: 2002-01-08 17:40:23
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz)

    In article <a19v6l$rq0$1@news.onet.pl>, Adam Płaszczyca wrote:

    >Zależy ile tych procków jest :-)

    A ile PCtów masz w Call Center ;) I czy wszystkie to 286? A IVRy? A systemy
    nagrywające? W sumie może się okazać, że sumaryczne możliwości przetwarzania
    tych wszystkich zabawek są porównywalne z wolną mocą mainframe'a :)

    Pieta.

  • 25. Data: 2002-01-09 08:55:16
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Marcin Piotrkiewicz <p...@9...acn.waw.pl> wrote:

> [...]
    > nagrywające? W sumie może się okazać, że sumaryczne możliwości przetwarzania
    > tych wszystkich zabawek są porównywalne z wolną mocą mainframe'a :)

    I tutaj własnie kończy się możliwość porównywania.
    Ludzi elubuja się w cyferkach, tyle, że w przypadku innych technologii
    te cyferki mało znaczą.
    Moc komputerów na przykład przyjęło się wyznaczać jako MIPS-y. Tyle, że
    w wypadku komputerów klasy Mainframe zamiast MIPS-ów podstawową
    jednostką są TPS-y (transaction per second) i pochodna MTPS.
    Rzecz w tym, że to zupełnie inna filozofia przetwarzania i porównanie
    jest mało możliwe. Inne też są rodzaje zadań.
    Dość powiedzieć, że np. przetworzenie tego samego pliku wejściowego na
    S/390 który ma mniej MIPS-ów od PII200 zajmuje mniej czasu niż na PC z
    PIII900 i 1024MB RAM.

    To tak dla przykładu.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 26. Data: 2002-01-09 21:22:25
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz)

    In article <a1h0hk$5vc$1@news.onet.pl>, Adam Płaszczyca wrote:

> [...]
    >Dość powiedzieć, że np. przetworzenie tego samego pliku wejściowego na
    >S/390 który ma mniej MIPS-ów od PII200 zajmuje mniej czasu niż na PC z

    Te MIPSy i TPSy są funkcją zastosowania. Jak używasz głównie CPU to liczą
    się bardziej MIPSy, jak bardzej podsystemu IO, to MIPSY można sobie zwinąć
    w rulonik. Główne systemy bankowe działają raczej na zasadzie: trochę
    prostych obliczeń na dużej ilości danych. Zdecydowanie bardziej obciążony
    jest podsystem IO niż procki.
    Ranking w SETI nie jest liczony ani w MIPSach ani w TPSach i jest liczony
    niezależnie od tego czy używasz S/390 czy Atari 800XL (hmm, czy ktoś ma
    atarynkę podłączoną do sieci?).
    Napisałeś, że mówiąc o bankowości powinienem zapomnieć o serwerach midrange
    i PC. Wątpię by wszystkie nagrywarki i IVRy bazowały na mainframe'ach.
    Wydaje mi się również, że w CallCenter częściej można spotkać PC niż terminal
    sprzętowy. SCO, NT czy Netware na serwerach PCtowych też nie są chyba
    rzadkością.

    Pieta.

    Pieta.

  • 27. Data: 2002-01-10 12:58:35
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

> [...]
    > sprzętowy. SCO, NT czy Netware na serwerach PCtowych też nie są chyba

    O tym własnie myślałem - na końcówkach zsą PC. Natomiast rzeczywiste
    operacje są wykonywane na zupełnie innych maszynach. Co zaś do Call
    Center - to PC niekiedy robią za interface pomiędzy częścią decyzyjną, a
    częścią wykonawczą.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 28. Data: 2002-01-10 22:41:41
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz)

    In article <a1k35r$jcq$1@news.onet.pl>, Adam Płaszczyca wrote:
> [...]
    >operacje są wykonywane na zupełnie innych maszynach. Co zaś do Call
    >Center - to PC niekiedy robią za interface pomiędzy częścią decyzyjną, a

    Owszem główna księga banku jest zwykle na jakieś większej maszynie
    niekoniecznie mainframe (bo AS400 i HP9000 chyba się do tej klasy nie
    zaliczają). Ale czy można uznać, że poza główną bazą danych nic się
    w banku nie liczy? Choćby w tym zapasowym CallCenter jest pewnie kilkanaście
    (lub kilkadziesiąt) PC dla operatorów. A IVRy, nagrywarki, czy inne serwery
    (plików, CTI, etc.)? W sumie w tym zapasowym CallCenter jest pewnie sporo
    sprzętu, który się kurzy, a mógłby liczyć takie SETI (i to bez kompilatora
    za kilka k$ :)

    Pieta.

  • 29. Data: 2002-01-11 09:59:48
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

> [...]
    > Owszem główna księga banku jest zwykle na jakieś większej maszynie
    > niekoniecznie mainframe (bo AS400 i HP9000 chyba się do tej klasy nie

    To zależy jak duży bank ;)

> [...]
    > sprzętu, który się kurzy, a mógłby liczyć takie SETI (i to bez kompilatora

    Pewnie mogło by... Jak jeszcze pracowałem w IBM to na maszynce dla ZUS-u
    łamanie klucza 128 bitów zapuszczaliśmy... ;)

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 30. Data: 2002-01-11 11:35:10
    Od: Jurek Zielinski <j...@t...debica.pl>

    Dnia pią, 11 sty 2002 at 09:59 GMT,
    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> napisał(a):
    > Pewnie mogło by... Jak jeszcze pracowałem w IBM to na maszynce dla ZUS-u
    > łamanie klucza 128 bitów zapuszczaliśmy... ;)

    tak c ciekawości - z jakim wynikiem?

    Jurek