  • 1. Data: 2002-01-03 22:39:31
    Temat: Re: Przelewy na rachunek organu podatkowego - samo życie i kilka cytatów
    Od: <t...@s...pl>

    > wzór formularza wpłaty
    > gotówkowej oraz polecenia przelewu na rachunek organu podatkowego,
    > uwzględniając dane identyfikujące wpłacającego oraz tytuł wpłaty."

    > Na szczescie nie ma nic o odpowiedzialnosci karnej czy karno-skarbowej za
    > nie(do)stosowanie sie do rozporzadzenia :-)

    Kilka cytatów na temat nowych numerów US-ów oraz nowego formularza do wpłaty
    należności podatkowych wg rozporządzenia MF z 15 września 2000 (nota bene: było
    trochę czasu...)

    1. z dzisiejszej "Rzepy" "Ekonomia i Rynek" - ("Jak przelac pieniadze
    fiskusowi"):

    "MF uspokaja - żaden urząd skarbowy nie będzie robił problemów z powodu
    formularza. Jak nam powiedziano, skoro nie ma nowego wzoru, obowiązuje stary."

    2. Z dzisiejszej odpowiedzi Telepekao24 na moje pytanie o formatkę:

    "Uprzejmie informujemy, że na dzień dzisiejszy CBE Telepekao 24 nie planuje
    wprowadzenia nowych formularzy przelewów do US. O wszelkich, wprowadzonych do
    systemu zmianach będziemy informować klientów na bieżąco w poczcie
    wewnętrznej."

    3. z dzisiejszej odpowiedzi systemu Telepekao24 na probe wprowadzenia nowego
    numeru US Pruszkow do wpłaty VATu (93101010100162612222000000), pobranego ze
    strony www.mofnet.gov.pl

    "Uwaga Nieprawidłowy numer rachunku (numer rachunku) Naciśnij Wstecz w
    przeglądarce"

    Wydaje mi się, że uwaga MB nt odpowiedzialności powinna dotyczyć raczej MF-u i
    paru innych artystów podatkowych - a nie nas, nieszczesnych podatników, ktorych
    łaskawie nie ukarzą za to, że nawet jakbyśmy chcieli z powrotem stanąc w
    kolejki do banków, to i tak nie ma druczków (ze specjalnym kodem na podatki od
    psów! kto nie wierzy, niech sprawdzi!). Od odpowiedzialności karnej lub karno-
    skarbowej tych "legislatoró" z MF zwolnić mogłyby ewentualnie tylko "żółte
    papiery"