  • 11. Data: 2002-01-05 21:56:35
    Temat: Re: Centra Zapasowe ?
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Marcin Piotrkiewicz <p...@9...acn.waw.pl> wrote:

    > Uważasz/wiesz że to powszechna praktyka?

    ZTCW tak.

    > Jeśli jeszcze oba CallCenter pracują równocześnie, to zdaje się, że
    > ktoś spełnił moje marzenia z poprzedniej pracy ;) Muszę jednak ponowić
    > pytanie, czy to powszechna praktyka?

    Nie pracują równolegle. W razie totalnej katastrofy będzie przerwa rzędu
    kilkudziesięciu minut w pracy call center.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 12. Data: 2002-01-05 22:11:48
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    > Nie pracują równolegle. W razie totalnej katastrofy będzie przerwa rzędu
    > kilkudziesięciu minut w pracy call center.

    pytam z ciekawosci, bo wygladasz na kogos, kto sie na tym zna ;)

    dlaczego?
    przeciez taniej by bylo miec dwa jednoczesnie dzialajace cc (kazde "male")
    niz dwa duze, w tym jedno puste (ale czynsz trzeba placic, ogrzewac /
    klimatyzowac, sprzet utrzymywac (zakurzony)).
    mysle, ze TPSA jest w stanie 0-80{0,1} na PBXie rozdzielic na dwa budynki...

    gdyby pracowaly na raz (jako jedno cc) to w razie hmm odciecia (awarii,
    zniszczenia, itp.) jednego po prostu caly ruch bylby przekierowany do drugiego
    i juz.
    chyba lacza komputerowe pozwalaja dzis dzialac bez problemu takim dwu oddalonym
    centrom jakby byly rozdzielne tylko jedna scianka...

    moze nawet sensownie byloby utrzymywac siec 3-5 "bardzo malych" cc?
    wtedy zniszczenie jednego "prawie" nie odbijaloby sie na pracy calosci?
    wtedy TPSA przekierowujac ruch teleofniczny na zasadzie numerow firmowych
    (0-804 czy jakos tak) mogloby tez troche swoje lacza oszczedzac...

    czy cos przegapilem w swoim rozwazaniu?

    pozdrawiam

    romek

  • 13. Data: 2002-01-05 22:12:00
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz)

    In article <a17sqj$obh$1@news.onet.pl>, Adam Płaszczyca wrote:

    >Nie pracują równolegle.

    Tyle sprzętu stoi i się kurzy. Czy przynajmniej liczy jakieś SETI?

    >W razie totalnej katastrofy będzie przerwa rzędu
    >kilkudziesięciu minut w pracy call center.

    Hmm... To zależy trochę od tego jak bardzo totalna będzie ta katastrofa.
    Dyskusja się wzięła swój początek od WTC. Choć w takiej sytuacji nie
    sprzęt będzie problemem.

    Pieta.

  • 14. Data: 2002-01-06 10:10:56
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Roman Kubik <W...@p...com.pl> wrote:
> [...]
    > klimatyzowac, sprzet utrzymywac (zakurzony)).
    > mysle, ze TPSA jest w stanie 0-80{0,1} na PBXie rozdzielic na dwa budynki...

    KASA. Dwa zespoły w róznych lokacjach kosztują. POza tym problemy z
    obiegiem dokumentów etc.

    > czy cos przegapilem w swoim rozwazaniu?
    Koszty

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 15. Data: 2002-01-06 10:12:29
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Marcin Piotrkiewicz <p...@9...acn.waw.pl> wrote:

    > Tyle sprzętu stoi i się kurzy. Czy przynajmniej liczy jakieś SETI?
    Nie. Poza tym kiedy zaczynacie mysleć o bankach to przestańcie myśleć o
    komputerach klasy unix midrange (o PC już nie wspomnę)

    > Hmm... To zależy trochę od tego jak bardzo totalna będzie ta katastrofa.
    > Dyskusja się wzięła swój początek od WTC. Choć w takiej sytuacji nie
    > sprzęt będzie problemem.

    No o takim czymś mówię - totalne zniszczenie data center + call center.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 16. Data: 2002-01-06 11:13:32
    Od: Jurek Zielinski <j...@t...debica.pl>

    Dnia nie, 06 sty 2002 at 10:12 GMT,
    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> napisał(a):
    > Nie. Poza tym kiedy zaczynacie mysleć o bankach to przestańcie myśleć o
    > komputerach klasy unix midrange (o PC już nie wspomnę)

    czy przez to rozumiesz że te big nie potrafią liczyć seti? :)

    Jurek

  • 17. Data: 2002-01-06 11:25:55
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz)

    In article <a197ud$rsn$2@news.onet.pl>, Adam Płaszczyca wrote:

    >Nie. Poza tym kiedy zaczynacie mysleć o bankach to przestańcie myśleć o
    >komputerach klasy unix midrange (o PC już nie wspomnę)

    Hmm, nie bardzo rozumiem. A o jakich powinienem myśleć? Mainframe?
    Terminal znakowy? Wyjąłeś akurat środek.

    >No o takim czymś mówię - totalne zniszczenie data center + call center.

    A ja mówie o prawach Murphiego ;)

    Pieta.

  • 18. Data: 2002-01-06 11:52:51
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz)

    In article <a17tn4$be5$5@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, Roman Kubik wrote:

> [...]
    >niz dwa duze, w tym jedno puste (ale czynsz trzeba placic, ogrzewac /
    >klimatyzowac, sprzet utrzymywac (zakurzony)).

    Jeśli ci padnie jedna lokalizacja, to jeśli nie chcesz obniżyć standardu
    obsługi, musisz z tego małego co zostało zrobić duże. A nie wiesz, która
    lokalizacja ci padnie, więc zasoby (powierzchnię biurową, sprzęt, etc.) musisz
    trzymać w obu. Czyli suma summarum koszty pewnie podobne. A problemów parę
    dochodzi. Takie rozwiązanie ma jedną zaletę. Praktycznie nie trzeba go
    uruchamiać.

    >mysle, ze TPSA jest w stanie 0-80{0,1} na PBXie rozdzielic na dwa budynki...

    Jest. Tyle, że nie na PBXie (dla centrali miejskiej a tym bardziej sieci
    inteligentnej są zarezerwowane inne skróty ;) Bank też może ten ruch
    podzielić tak, że będzie szło na dwie lokalizacje. Choć ja bym użył do
    tego celu raczej systemu teletransmisyjnego niż samego PBXa.

> [...]
    >wtedy TPSA przekierowujac ruch teleofniczny na zasadzie numerow firmowych
    >(0-804 czy jakos tak) mogloby tez troche swoje lacza oszczedzac...

    Wystarczy zwykłe 080[01], ba można nawet trochę przyoszczędzić na kosztach
    rozmów, jeśliby rozmieścić te centra w różnych miastach. Ale pojawia się
    dużo innych problemów, które powodują, że takie rozwiązanie jest droższe.

    Pieta.

  • 19. Data: 2002-01-06 12:29:24
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Jurek Zielinski <j...@t...debica.pl> wrote:

    > czy przez to rozumiesz że te big nie potrafią liczyć seti? :)

    Jak kupisz za cięzkie $$$ kompilator i skompilujesz, to moze i policzą.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 20. Data: 2002-01-06 13:47:48
    Od: pitr <n...@n...pbk.pl>

    Marcin Piotrkiewicz wrote:

    > Aplikacja może nie być krytyczna, ale jej brak może być hmm... upierdliwy.

    oczywiscie, zniszczenie duzego osrodka musi sie odbic na jakosci obslugi
    ale cel jest taki zeby mimo utrudnien ta obsluga byla mozliwa. z drugiej
    strony trudno sobie wyobrazic zeby dublowac 100% infrastruktury

    > Nie wspominałem o tym jako, że wolałem nie kojarzyć tego z pojęciem 'kwestii
    > technicznej'. Warto też może wspomnieć o innym problemie. 'Wyłączenie' budynku
    > wcale nie musi oznaczać jego fizycznego zniszczenia. Ot np. alarm bombowy,
    > pożar w pobliżu, powódz. Sprzęt pewnie przeżyje. Ale zapewnienie tego samego
    > poziomu obsługi może zająć trochę czasu.

    ;)))
    "waglika" zaliczylismy, klienci zdaje sie ze nie zaowazyli (pomijajac
    tych co mieli nieszczescie byc wtedy w okolicach)

    piotr