  • 1. Data: 2002-01-03 22:06:42
    Temat: Bankowość elektroniczna
    Od: "Łukasz Dąbrowski" <w...@k...pl>

    Niezwykle Dobrzy Ludzie!
    Wiem, że ten post powinien raczej trafić na pl.sci.ekonomiczne ale liczę na
    Waszą wyrozumiałość i pomoc. Piszę pracę magisterską nt. bankowości
    elektronicznej i niezwykle pilnie poszukuję wszelkich informacji (strony
    www, grupy dyskusyjne, skany, materiały w formie elektronicznej) na ten
    temat. Może ktoś z Was już to przerabiał i będzie potrafił mi pomóc. Jakieś
    koła naukowe w i-necie, albo coś takiego?

    Z góry wielkie dzięki,

    --

    Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash
    l...@b...gnet.pl

  • 2. Data: 2002-01-03 23:03:38
    Temat: Re: Bankowość elektroniczna
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > temat. Może ktoś z Was już to przerabiał i będzie potrafił mi pomóc.
    Jakieś
    > koła naukowe w i-necie, albo coś takiego?

    kolejny jestes :)
    pytanie podstawowe - zeby ci ulatwic na poczatku.
    Piszesz o jakims banku internetowuym??
    Jak tak to juz sobie zawez do szukanie informacji o bankowosci internetowej
    a nie elektronicznje - bo do niej naleza takie kanaly dystrybucji jak
    bankomat (od poczatku lat 60tych), telefon - lata 80te, homebankig - kilka
    lat pozniej itp

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 3. Data: 2002-01-04 09:25:54
    Od: "Rafal Rajczuk" <r...@S...onet.pl>

> [...]
    > a nie elektronicznje - bo do niej naleza takie kanaly dystrybucji jak
    > bankomat (od poczatku lat 60tych), telefon - lata 80te, homebankig - kilka

    Pisałem Ci już, AMRA, żebyś do swojej fantasy-strony dodał jakąś część o tym
    temacie, bo inaczej odpowiadanie za każdym tego samego innym ludziom
    całkowicie Cię wyczerpie. ;-)

    Rafał

  • 4. Data: 2002-01-04 10:02:52
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Pisałem Ci już, AMRA, żebyś do swojej fantasy-strony dodał jakąś część o
    tym
    > temacie, bo inaczej odpowiadanie za każdym tego samego innym ludziom
    > całkowicie Cię wyczerpie. ;-)

    Dzieki :)
    Skoncze tylko rozdzial o bankowosci internetowej - zostalo mi tylko kierunki
    rozwoju - to sie zajme :)
    BTW - zapraszam na egipt.amra.pl :)))

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 5. Data: 2002-01-04 10:34:35
    Temat: Re: Egipt (bylo Bankowość elektroniczna )
    Od: "blad" <b...@i...net.pl>

    Użytkownik "AMRA"
    > BTW - zapraszam na egipt.amra.pl :)))

    a czy mogloby na tej stronie tak nie grać?
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-01-04 18:52:25
    Od: "Łukasz Dąbrowski" <w...@k...pl>

    > Piszesz o jakims banku internetowuym??

    Nie. Chcę pisać o usługach bankowości elektronicznej na przykładzie
    konkretnego banku, nazwijmy go na razie X. Na razie poszukuję w
    szczególności definicji, określających konkretne pojęcia bankowości
    elektronicznej (oczywiście potrzebna mi są nazwiska osób - hehe, najlepiej
    super-bardzo-ważnych-autorytetów, bo nie mogą napisać, że cytuję za taką a
    taką stroną www ;-)))

    Dzięki za odpowiedź,

    --

    Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash
    l...@b...gnet.pl
    w...@k...pl
    ICQ: #45256072

  • 7. Data: 2002-01-04 18:54:43
    Od: "Łukasz Dąbrowski" <w...@k...pl>

    Wielkie dzięki, Robaczki! ;-)) Mam nadzieję, że jeszcze coś ktoś napisze w
    tej sprawie. Dziękuję szczególnie Wojtkowi (za przesłane materiały) oraz
    Markowi (za kontakt).
    Dzięki i proszę o jeszcze ;-)

    Pozdrowionka,

  • 8. Data: 2002-01-04 19:12:34
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Jak o bankowosci elekotrnicznej :)

    W literaturze oraz życiu potocznym można odnaleźć wiele prób zdefiniowania
    pojęcia bankowości elektronicznej. Podstawowa różnica tkwi w zakresie i
    szczegółowości omawianego problemu.

    Witold Chmielarz definiuje ją jako nowoczesną formę realizacji usług
    bankowych, pozwalających na korzystanie z nich z dowolnego miejsca na
    świecie bez fizycznej potrzeby odwiedzenia placówki banku.
    Podsawą jej działalności jest zastosowanie systemów informatycznych i
    telekomunikacyjnych wraz z związanymi z nimi urządzeniami w celu
    usprawnienia oraz przyspieszenia obiegu pieniądza bezgotówkkowego
    (elektronicznego) zarówno w tradycyjnych jak i w nowoczesnych systemach
    rozliczeń międzybankowych oraz na styku klient-bank i klient-bank-klient
    Podobną definicją posługuje się także Alfred Janc, dodając także, że
    "wszystkie usługi świadczone przez bankomaty, czytniki cyfrowe oraz
    wszelkiego rodzaju usługi na telefon stanowią tzw. bankowość elektroniczną".
    Istotnym wyróżnikiem jest także fakt, iż przy świadczeniu wszystkich usług
    kontakt pomiędzy bankiem a klientem odbywa się tylko drogą elektroniczną.
    Inne spojrzenie ma natomiast Dorota Korenik, według której bankowość
    elektroniczna oparta jest na pieniądzu elektronicznym, zaś sam pieniądz
    elektroniczny określa ona jako "zespół środków techniczno-informatycznych,
    magnetycznych, elektronicznych i teletransmisji, pozwalających na obrót
    pieniężny bez nośnika papierowego i zakładający trójstronne związki między
    bankiem, handlem i konsumentami, mieści się w ogólnym procesie
    komputeryzacji stosunków finansowych, jaki rozwija sę na świecie od lat
    siedemdziesiątych" W założeniu tym zawęża się jednak bankowość
    elektroniczną do obrębu dokonywana płatności przy zawieraniu transakcji w
    handlu elektronicznym.
    Szerzej rozumiane jest to pojęcie w tak zwanej mowie potocznej. Warto
    zauważyć, że wielu ludziom kojarzy się ono przede wszystkim z bankowością
    internetową (dostępem do konta przez Internet). Często bankowość internetowa
    i elektroniczna są utożsamiane.

    POTOCZNE
    Aby sprostać tym wymaganiom, banki wykorzystują nowoczesne technologie,
    umożliwiające klientom bezpośrednią obsługę poprzez systemy bankowości
    elektronicznej (e-banking). Podstawową ideą bankowości elektronicznej jest
    przede wszystkim elektroniczna obsługa klienta, a więc włączenie klienta
    jako użytkownika do skomputeryzowanego systemu bankowego. Istotą bankowości
    elektronicznej zaś jest możliwość korzystania z usług bankowych niezależnie
    od miejsca i czasu.

    Jedna z najczęściej cytowanych w polskiej literaturze definicji bankowości
    elektronicznej pochodzi z raportu EDS, gdzie autorzy uważają, iż pod tym
    pojęciem kryją się wszelkie rozwiązania biznesowe i technologiczne które
    umożliwiają interakcję banku i jego klientów przez urządzenia techniczne
    przekazujące dane kanałami elektronicznymi (Internet, SMS, telefony z
    obsługą WAP, call-center itp.) przy jednoczesnej integracji takiego kanału
    wymiany usług i informacji w strukturze organizacyjnej i technologicznej
    banku.
    Definicja ta określa trzy charakterystyczne cechy tego rodzaju bankowości:
    po pierwsze jej głównym i najważniejszym wyróżnikiem jest stosowanie
    elektroniki, po drugie stanowi ona integralną część banku oraz po trzecie
    jest platformą pozwalającą na łatwy kontakt klienta z bankiem.
    Tak rozumiana bankowość elektroniczna obejmuje swoim zasięgiem nie tylko
    bankowość internetową, czy home-banking, ale również wszelkie usługi
    wykonywane za pomocą takich urządzeń jak telefon czy bankomat. Podobnie jak
    w raporcie EDS Rada Bankowości Elektronicznej zdefiniowała ją jako formę
    usług oferowanych przez niektóre banki, polegającą na ułatwieniu klientowi
    dostępu do jego rachunku za pomocą komputera bądź innego urządzenia
    elektronicznego i łącza telekomunikacyjnego. W konsekwencji bankowość
    internetowa jest jednym z rodzajów bankowości elektronicznej a tym samym
    możemy stwierdzić, iż w dosłownym sensie istnieje już ponad trzydzieści lat,
    a jej największy rozwój zaczął się od początku lat dziewięćdziesiątych.

    ------
    Amra the Freelancer
    www.amra.info

  • 9. Data: 2002-01-05 13:58:19
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 4 Jan 2002 19:52:25 +0100, "Łukasz D?browski" <w...@k...pl>
    wrote:

    > (oczywiście potrzebna mi są nazwiska osób - hehe, najlepiej
    >super-bardzo-ważnych-autorytetów, bo nie mogą napisać, że cytuję za taką a
    >taką stroną www ;-)))

    Jak promotor rozsadny i zada sobie trud sprawdzenia tej storny to
    czemu nie. Nie jedna dobra strona ma wartosc wieksza od kilograma
    ksiazek napisanych przez "bardzo wazne autorytety".

    W publikacjach NBP(materialy i studia) sa w bibliografi WWW, m.in.
    Sebmala.

    A u mnie na jednym przedmiocie to w projekcie kobita wyraznie kazala
    wpisywac zrodla takze jak sa to strony WWW (mimo, ze nic o inecie nie
    wspominalem) i to nawet wymaga podania daty ze stanu na jaki dzien
    informacje pochodza.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 10. Data: 2002-01-05 16:03:38
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl>
    (news:gnvd3u0m4c2att7p63m5rd7dj4drglfdl1@4ax.com):
> [...]
    > wpisywac zrodla takze jak sa to strony WWW (mimo, ze nic o inecie nie
    > wspominalem) i to nawet wymaga podania daty ze stanu na jaki dzien

    Sposób cytowania źródeł elektronicznych określają ogólne zasady cytowania i
    formatowania przyjęte w danym typie publikacji (tj. np. rozprawy
    magisterskiej). Zasady te zwykle określa jednostka uczelni lub osobiście
    opiekun naukowy pracy, przy czym na ogół przyjmuje istniejący już zbiór
    konwencji, zwany pod nazwą "styl". Wszystkie sensowne style przewidują
    cytowanie źródeł najróżniejszego rodzaju, w tym stron internetowych, postów
    z grup newsowych, sesji chat, itp.