  • 1. Data: 2002-01-03 22:37:38
    Temat: Re: Centra Zapasowe ?
    Od: pitr <n...@n...pbk.pl>

    Marcin Piotrkiewicz wrote:

    > Jeśli centrum diabli wezmą to może być problem. Chyba niewiele (o ile w ogóle
    > są takie) banków ma w pełni synchroniczny backup danych do innej lokalizacji.

    A slyszales klastrach albo SAN (Storage Array Network)?
    serwerownie polskich bankow (przynajmniej tych wiekszych) sa calkiem
    przyzwoicie wyposazone i nawwet calkowite zniszczenie jednego z budynkow
    nie ma wiekszego wplywu na prace instytucji (od strony technicznej)

    piotr

  • 2. Data: 2002-01-04 07:39:24
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    pitr <n...@n...pbk.pl> wrote:

> [...]
    > przyzwoicie wyposazone i nawwet calkowite zniszczenie jednego z budynkow
    > nie ma wiekszego wplywu na prace instytucji (od strony technicznej)

    taaa pod warunkiem ze nie jest to budynek z serwerowania :)

    --
    Pawel "ROBBO" Kaminski email:r...@s...ec.pl tel+48605077548
    Muzeum Telefonów Komórkowych - http://www.mtk.prv.pl/

  • 3. Data: 2002-01-04 20:40:08
    Od: pitr <n...@n...pbk.pl>

    ROBBO wrote:

    > taaa pod warunkiem ze nie jest to budynek z serwerowania :)

    nawet jesli jest to budynek z serwerownia ;)

    piotr

  • 4. Data: 2002-01-05 00:21:09
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz)

    In article <3...@n...pbk.pl>, pitr wrote:

    >A slyszales klastrach albo SAN (Storage Array Network)?

    Słyszałem i o jednym i o drugim. Które banki z tego korzystają? Tzn. z
    klastra maszyn w conajmniej dwóch budynkach odległych od siebie?

    >serwerownie polskich bankow (przynajmniej tych wiekszych) sa calkiem
    >przyzwoicie wyposazone i nawwet calkowite zniszczenie jednego z budynkow
    >nie ma wiekszego wplywu na prace instytucji (od strony technicznej)

    Z tym bym polemizował. Całkowita rozwałka budynku, w którym znajduje
    się serwerownia może duży wpływ na pracę instytucji. Nawet jeśli krytyczne
    aplikacje są postawione na klastrze rozproszonym, to zawsze jest sporo
    innych, które wspomagają pracę a tak dobrze zabezpieczone nie są.

    Pieta.

  • 5. Data: 2002-01-05 00:24:18
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Marcin Piotrkiewicz <p...@9...acn.waw.pl> wrote:

    > Słyszałem i o jednym i o drugim. Które banki z tego korzystają? Tzn. z
    > klastra maszyn w conajmniej dwóch budynkach odległych od siebie?

    np. Zmyllenium

> [...]
    > aplikacje są postawione na klastrze rozproszonym, to zawsze jest sporo
    > innych, które wspomagają pracę a tak dobrze zabezpieczone nie są.

    O czyms takim jak disaster recovery słyszałeś?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 6. Data: 2002-01-05 10:16:41
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz)

    In article <a15h3i$671$1@news.onet.pl>, Adam Płaszczyca wrote:

    >O czyms takim jak disaster recovery słyszałeś?

    Słyszałem. Problem w tym, że plany awaryjne raczej nie zakładają pełnej
    dostępności wszystkich systemów od godziny 0.
    Przy okazji, ciekaw jestem który bank ma completne CallCenter w dwóch
    lokalizacjach i jak sobie radzi z obsługą zwykłych numerów (nie 080x).

    Pieta.

  • 7. Data: 2002-01-05 12:42:22
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Marcin Piotrkiewicz <p...@9...acn.waw.pl> wrote:

    > Słyszałem. Problem w tym, że plany awaryjne raczej nie zakładają pełnej
    > dostępności wszystkich systemów od godziny 0.

    Przepraszam, te plany awaryjne to współtworzyłem. I zakładają.

    > Przy okazji, ciekaw jestem który bank ma completne CallCenter w dwóch
    > lokalizacjach i jak sobie radzi z obsługą zwykłych numerów (nie 080x).

    Ma. Przepięcie trunka tochwila.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 8. Data: 2002-01-05 13:27:06
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz)

    In article <a16sbe$cd7$1@news.onet.pl>, Adam Płaszczyca wrote:

    >Przepraszam, te plany awaryjne to współtworzyłem. I zakładają.

    Uważasz/wiesz że to powszechna praktyka?

    >Ma. Przepięcie trunka tochwila.

    Jeśli jeszcze oba CallCenter pracują równocześnie, to zdaje się, że
    ktoś spełnił moje marzenia z poprzedniej pracy ;) Muszę jednak ponowić
    pytanie, czy to powszechna praktyka?

    Pieta.

  • 9. Data: 2002-01-05 18:23:51
    Od: pitr <n...@n...pbk.pl>

    Marcin Piotrkiewicz wrote:

    > Słyszałem i o jednym i o drugim. Które banki z tego korzystają? Tzn. z
    > klastra maszyn w conajmniej dwóch budynkach odległych od siebie?

    np PBK
    (spojrz na moj e-mail)

> [...]
    > aplikacje są postawione na klastrze rozproszonym, to zawsze jest sporo
    > innych, które wspomagają pracę a tak dobrze zabezpieczone nie są.

    jesli nie sa zdublowane to oznacza ze nie sa na tyle krytyczne zeby nie
    pozwolic sobie na pare godzin przerwy (a potem to tasiemki...)

    jest duzo wiekszy problem - problem utraty pracownikow

    piotr

  • 10. Data: 2002-01-05 20:35:17
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz)

    >np PBK
    >(spojrz na moj e-mail)

    Ok, to już są dwa. Powolutko zaczyna wracać moja wiara w logiczne myślenie
    u ludzi odpowiedzialnych za wydawanie pieniędzy w bankach :)

    >jesli nie sa zdublowane to oznacza ze nie sa na tyle krytyczne zeby nie
    >pozwolic sobie na pare godzin przerwy (a potem to tasiemki...)

    Aplikacja może nie być krytyczna, ale jej brak może być hmm... upierdliwy.
    Przypuszczam jednak, że w mojej wypowiedzi bardziej prawdopodobne jest 'może'
    niż 'duży'.

    >jest duzo wiekszy problem - problem utraty pracownikow

    Nie wspominałem o tym jako, że wolałem nie kojarzyć tego z pojęciem 'kwestii
    technicznej'. Warto też może wspomnieć o innym problemie. 'Wyłączenie' budynku
    wcale nie musi oznaczać jego fizycznego zniszczenia. Ot np. alarm bombowy,
    pożar w pobliżu, powódz. Sprzęt pewnie przeżyje. Ale zapewnienie tego samego
    poziomu obsługi może zająć trochę czasu.

    Pieta.