    From: "george" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Biznesy z Żabolandią
    Date: Mon, 16 May 2011 21:23:22 +0200

    "root" <r...@v...pl> wrote in message
    news:1bibfech5wme5$.1klrnbsjctgul.dlg@40tude.net...

    > Patrz, napisałbyś jedno słowo i po sprawie, ale Ty nie - musisz się
    > droczyć.. Piszesz niezrozumiałe słowo i odsyłasz czytelnika do wiki, to
    > trochę niegrzeczne. I jeszcze mi gadasz o zaśmiecaniu. Wiki czy google nie
    > są dla mnie żadną wyrocznią i korzystam z tych "udogodnieniń" tylko w
    > ostateczności. Ale dobrze nie chcesz powiedzieć, nie mów.

    ok. wkleje ci.

    Hydraulic fracturing (called "frac jobs,"[1][2] "frac'ing,"[3]
    "fracking,"[4] fraccing[5] or "hydrofracking") is the process of initiating
    then propagating a fracture in a rock layer using the pressure of a fluid as
    the source of energy.[6] The fracturing is done from a wellbore drilled into
    reservoir rock formations to increase the rate and ultimate recovery of oil
    and natural gas.

    problem stanowi generalnie wtłaczany fluid zawierający dość trujący koktai,
    oraz wpływ rozszczelnień powodowanych przez sam proces na strukturę skalno /
    ziemną wokół.
    Przedostanie sie owego fluidu oraz produktów wydobycia do wód podziemnych
    etc może obywatelom zamieszkującym dany teren nieźle uprzykrzyć życie.
    Po krótce, może bedziesz miał gaz ale nie bedziesz miał czego pić.
    Zanim wiec zaczniemy wydobyć ten gaz może najpierw weźmy sie za
    skoncentrowany węgiel wydobywany metodami łopata,kilof, kombajn, taśmociąg.

    george