  • 61. Data: 2019-08-30 15:30:43
    Temat: Re: Bitfilar - alternatywa wobec PPK?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 14:39:36 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > 1kWp fotowoltaniki kosztuje na dzisiaj u nas ok 5tys
    > Rocznie wyprodukuje to ok 1000kWh
    > Resztę Sobie sam policz

    To marną to ma sprawność.
    Rok ma 8766h - nawet przyjmując 1/2 na dzień/noc to wychodzi niecałe 23%.
    Więc co, taki panel 1kW (hmm, a co to jest 1kWp?) daje kilowat tylko w południe?

  • 62. Data: 2019-08-30 16:16:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 09:24:39 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > Poziom jeszcze lepszy niż to towarzystwo, wg których Wisła płynie na południe, i co
    chcą budować rurociągi na moście pontonowym...

    Ale rozwiń o co chodzi?
    Bo z tego ca ja na szybko znalazłem to wyszło mi że teraz ścieki szły rura *pod*
    rzeka do oczyszczalni
    I ta rura się zapchała co raczej nie dziwi skoro pod rzeką jest obniżona.
    I ponoć chcą zbudować tymczasowy most pontonowy na którym puszcza nowa rur *nad*
    rzeką

  • 63. Data: 2019-08-30 16:51:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 16:16:57 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > I ponoć chcą zbudować tymczasowy most pontonowy na którym puszcza nowa rur *nad*

    Rura pod rzeką działa od 2012. Ściślej biorąc dwie rury o średnicy 1,6m, leżące w
    nad-rurze o średnicy ponad 4,5m. Główny problem w tym, że te mniejsze rury, którymi
    idą ścieki, są zalane betonem - podobno żeby zmniejszyć drgania.
    I podobno nagle w środę jedna rura się rozszczelniła - ale jak, dlaczego, nie
    wiadomo. Problem niewielki - puścili wszystko drugą rurą. Tyle że niestety nagle i
    druga rura zaczęła mieć ten sam problem - ale nie zapchania, tylko rozszczelnienia
    (podobno). I nagle problem stał się wielki - trzeba było ścieki zacząć spuszczać do
    rzeki, inaczej zaczęłyby w mieście wybijać.

    Rzeczywiście pytanie, skąd taka nagła awaria w obu rurach - ale jeśli źródło
    mechaniczne, możliwe, że w związku z niskim poziomem wody, to w sumie nie dziwne,
    leżą obok siebie zalane tym samym betonem, więc te same siły na nie działają. Ale tak
    mi tylko do głowy przychodzi że co, woda przestała naciskać od góry i rurę wygięło w
    górę i się rozszczelniła?
    No i pytanie, jak wykrylili rozszczelnienie, skoro to betonem zalane?
    Więc co się naprawdę stało to tego póki co chyba nikt nie wie.

    Ścieki spuszczane są powyżej Warszawy - a członkowie rządu (sic!) widzieli jest pod
    Mostem Poniatowskiego w centrum... Chyba im już mózgi zalewa.

    Zaś naprawa uszkodzenia polegać będzie na tym, że trzeba zlokalizować miejsce
    rozszczelnienia - wpuści się do pustej rury robota - potem trzeba wleźć do tej
    nad-rury, rozkuć beton, wymienić rurę i zalać na nowo. Zajmie to kilka dni.

    A wczoraj telewizja reżimowa wieczorem relacjonowała niesamowite wyniki narady na
    najwyższym szczeblu (oczywiście nie zaproszono nikogo z władz Warszawy, bo daleko i
    problem ich nie dotyczy) i wielki mózgi (na czele z nieobecnym ciałem, ale obecnym
    duchem premierem pinokiem) wymyśliły, że saperzy zbudują most pontonowy, na którym
    położą nowy rurociąg.
    Jakby to zaproponował były minister obrony (a raczej bezbronności), to bym się nie
    zdziwił, ale ten obecny widać nie jest lepszy.
    Most pontonowy na wyschłej rzece, na moście pontonowym rurociąg (chyba ze słomek do
    napojów, żeby bujanie go nie połamało), podłączanie nowego rurociągu do obecnej
    instalacji, nowe pompy, żeby przepompowywać _nad_, a nie _pod_ dnem -
    ojojojojjjjjj...

  • 64. Data: 2019-08-30 17:00:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 16:51:32 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    > I nagle problem stał się wielki - trzeba było ścieki zacząć spuszczać do rzeki,
    >inaczej zaczęłyby w mieście wybijać.

    A to nie lepiej było żeby część tych ścieków tym pęknięciem wpadała do Wisły a reszta
    płyneła tam gdzie dotychczas?

    Przynajmniej przez te kilka dni żeby sensowny plan naprawy zrobić
    a teraz to wpadają wszystkie ścieki wiec pewnie duuuuuzo więcej niz przez
    rozszczelnienie w rurze

  • 65. Data: 2019-08-30 17:16:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >To marną to ma sprawność.
    >Rok ma 8766h - nawet przyjmując 1/2 na dzień/noc to wychodzi niecałe
    >23%.

    Sprawnosc paneli jest kiepska (krzemowe ok 15%), ale Ty liczysz
    sprawnosc naszej pogody :-)

    >Więc co, taki panel 1kW (hmm, a co to jest 1kWp?) daje kilowat tylko
    >w południe?

    Oczywiscie panel daje pelna moc tylko przy prostopadlym oswietleniu,
    wiec jesli nie masz obrotnicy, to w samo poludnie - o ile tak go
    ustawiles.

    W sumie to jestem zdziwiony, ze tak duzo wyszlo ... ale moze nie ma
    sie co dziwic - lato mamy upalne, chmur malo, a dzien dlugi.
    W zimie zachmurzenie czeste, ale dzien i tak krotki.

    Tylko ze w tym dlugim dniu kat oswietlenia sie mocno zmienia ...

    J.

  • 66. Data: 2019-08-30 17:23:23
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Kris <k...@g...com> writes:

    >inaczej zaczęłyby w mieście wybijać.
    >
    > A to nie lepiej było żeby część tych ścieków tym pęknięciem wpadała do Wisły a
    reszta płyneła tam gdzie dotychczas?

    Ale oczywiście WIESZ jaka tam jest konstrukcja, że taką propozycję
    składasz?

    > Przynajmniej przez te kilka dni żeby sensowny plan naprawy zrobić
    > a teraz to wpadają wszystkie ścieki wiec pewnie duuuuuzo więcej niz przez
    rozszczelnienie w rurze

    Co i tak stanowi podobno 1 (słownie: jeden) % przepływu "wysuszonej'
    rzeki.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    A career is great, but you can't run your fingers through its hair.

  • 67. Data: 2019-08-30 17:25:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

    >Czysta teoria.
    >1. Kto mi sprzeda 1/10 nieruchomości?

    Znajdz 10 innych i kupcie razem.
    Bywaly tez "apartamenty na wynajem" - moze tam sie dalo kupic 1/10

    >2. Eksperyment nie jest oparty na kredycie.

    Kredyt na 10 ... istotnie moze byc problem.
    Czy odwrotnie - przy 10 zabezpieczajacych

    >3. 9 współwłaścicieli to utrata decyzyjności.

    Z drugiej strony - umowe macie prosta - idzie na wynajem.

    No wlasnie - kupic samemu na kredyt, wynajac ... moze wystarczy 200 zl
    doplacac ...

    >Opisany przez Ciebie przypadek ma się nijak do eksperymentu zatem nie
    >może być dla niego alternatywą.

    Lokowanie w tak niepewny towar jak bitcoin, to IMO bardzo kiepski
    pomysl na emeryture.
    Ale jak sie pojawily zyski ... zrealizowac, i poczekac az spadnie ...

    J.

  • 68. Data: 2019-08-30 17:47:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 17:24:03 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Ale oczywiście WIESZ jaka tam jest konstrukcja, że taką propozycję
    > składasz? +
    Nie mam pojęcia jaka tam jest konstrukcja
    ale to jest grupa dyskusyjna to poddałem pod dyskusje mój pomysł;)

    > Co i tak stanowi podobno 1 (słownie: jeden) % przepływu "wysuszonej'
    > rzeki.
    I wcześniej oczyszczalni nie było a Wisła płynęła;)

  • 69. Data: 2019-08-30 17:52:04
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Kris <k...@g...com> writes:

    > Nie mam pojęcia jaka tam jest konstrukcja
    > ale to jest grupa dyskusyjna to poddałem pod dyskusje mój pomysł;)

    Ale do dyskusji przydałoby sie cokolwiek wiedzieć. Inaczej mamy
    Morawieckiego czy Brudzińskiego.

    > I wcześniej oczyszczalni nie było a Wisła płynęła;)

    No właśnie.

    KJ.

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    If A equals success, then the formula is _A = _X + _Y + _Z. _X is work. _Y

  • 70. Data: 2019-08-30 18:18:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 17:00:07 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    >
    > Przynajmniej przez te kilka dni żeby sensowny plan naprawy zrobić
    > a teraz to wpadają wszystkie ścieki wiec pewnie duuuuuzo więcej niz przez

    Nie no, rura jest 11m pod dnem (nie da się płycej, to nie manhattan, gdzie wszystko
    stoi na granicie, tylko DC, kraina piasków, iłów i kurzawek).
    Z tego, co czytam, wydaje się, że rury "rozszczelniły się" do środka nad-rury, plus
    być może również się zatkały - efekt jest taki, że zalało nie tylko nad-rurę, ale i
    pomieszczenia na jej krańcach - i dopiero wtedy puścili całość do Wisły, żeby móc
    wypompować syf z nad-rury i tych pomieszczeń.
    Z uwagi na głębokość zakopania rozszczelnienie do gleby, a tym bardziej do Wisły, w
    grę nie wchodzi - trzeba by dołek w dnie wykopać ;> I pilnować, żeby nie zasypało.
    No i też wynika niestety, że nie można póki co przepchać niczego tą rurą pod dnem -
    być może jest tylko zatkana gęstym, ale być może jest też złamana i to nawet w formie
    uskoku.
    Więc pewnie albo złamało całość, albo jak się pierwsza rura czymś zatkała i walnęła,
    to uszkodziło i drugą - tak jak w nieszczęsnym ILe-62 z okęcia :(

    Oraz dodatkowo, aby można było cokolwiek robić i tam wleźć, to trzeba oczyścić,
    inaczej H2S nie pozwoli nie tylko pracować, ale i żyć.
    Bo co planować, jak nie wiesz, co się stało?

    Problem z tym jest główny, że w Wiśle chyba tak z 5 razy mniej wody płynie, więc i
    ścieki w 5 razy większym stężeniu - a i mechanizmy samoczyszczania rzeki mogą przy
    tak niskim poziomie nie działać.
    Warszawa problemu nie ma, Płock czy Włocławek mieć mogą.
    Ale czy tak wielki? Ostatnio w Skierniewicach nie było wody i nic o tym nie było
    trąbione - gdybym w tym czasie nie był w Łodzi to bym nawet nie usłyszał - czyżby tam
    rządziła jedyna słuszna partia, co to kocha przyrodę, drzewa, bobry itp.? Ja też bym
    kochał jakbym miał z niej taką kasę dojoną... ;>

    Ciekawe póki co jak wyjdzie pomysł z ozonowaniem tych ścieków, bo w żaden most
    pontonowy nie wierzę. Ciekawe też, czy gęste zbierają i wożą ciężarówkami do
    oczyszczalni na drugi brzeg - choć właściwie trudno powiedzieć, czy takie ścieki po
    sporej wędrówce pod miastem jeszcze się dzielą na gęste i płynne, czy też już
    wszystko się miksuje i rozpuszcza...