  • 1. Data: 2019-08-24 11:01:18
    Temat: Karta jednorazowa?
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    ...w związku z problemami z PayPal-em: czy może ktoś
    polecić serwis oferujący jednorazowe karty nadające się
    do płacenia w sklepach internetowych? Tak, abym
    mógł utworzyć kartę, przelać na nią wymaganą kwotę,
    podać numer w sklepie i zniszczyć kartę (czy na pewno
    nie będzie możliwości zrobienia długu na takiej karcie?)

    Oferty takich kart są różne, m.in. trochę dziwne: bezpieczna
    karta do zakupów ważna przez 5 lat. Jaki to ma sens?
    Posiadacz numeru karty (sklep internetowy) może sobie
    w przyszłości pobierać z konta ile chce. Można to reklamować,
    ale nie o to chodzi...

    P.

  • 2. Data: 2019-08-24 11:20:15
    Temat: Re: Karta jednorazowa?
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-24, Piotrne <p...@p...onet.pl> wrote:

    > ...w związku z problemami z PayPal-em: czy może ktoś
    > polecić serwis oferujący jednorazowe karty nadające się
    > do płacenia w sklepach internetowych?

    Tzw. "disposable virtual card" oferuje np. Revolut.
    Jest to karta która po użyciu zmienia numer.

    "It's incredibly simple. Each time you make an online payment
    with a Disposable Virtual Card, our systems will instantly
    detect the transaction and then automatically destroy those
    card details, generating new ones that will appear directly
    in the app."

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 3. Data: 2019-08-24 11:36:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Masz paranoję, prawda?

    -----

  • 4. Data: 2019-08-24 11:55:28
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    > Tzw. "disposable virtual card" oferuje np. Revolut.
    > Jest to karta która po użyciu zmienia numer.

    Z tego co doczytałem - taka opcja jest dostępna w wyższym
    (płatnym) abonamencie. Poza tym, przy zakładaniu konta trzeba
    wysyłać w świat zdjęcia dowodu osobistego...

    P.

  • 5. Data: 2019-08-24 15:31:39
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-24, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:

    > Masz paranoję, prawda?

    Czemu tak sądzisz?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 6. Data: 2019-08-24 15:59:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hehe, te revolutowe "zmiennonumerowe" fajnie wykorzystywali ludzie do zakładania
    multum 30-dniowych darmowych triali na netflixie i sprzedawania haseł ;>

  • 7. Data: 2019-08-24 16:05:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    1) Nigdzie nie dostaniesz już anonimowej karty.
    2) Dług można zrobić na każdej karcie.

    Więc łyknij klinika na paranoję i załóż sobie jakieś konto z darmową kartą - polecam
    kantor walutowy aliora - najsensowniejszy z darmowych, poza tym świetny do płacenia
    za granicą. Ew. za granicę też visa z getinu. Lub niemiecki N26. Inne opcje darmowe,
    ale nie na zagranicę, to idea i nest. Reszta płatna lub wymaga "aktywności" lub nie
    nadaje się za granicę (kredytowa simplicity).

  • 8. Data: 2019-08-24 23:15:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wzorem paranoika nikt z nas nie ma karty płatniczej?

    -----

  • 9. Data: 2019-08-24 23:16:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na zastrzeżonej też?

    -----

  • 10. Data: 2019-08-25 09:46:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Tak, tylko wtedy buja się z tym bank z automatu.
    Jeśli oczywiście przyjąć, że "karta zastrzeżona" to "karta".
    Analogią byłby "trup" i "człowiek" ;P