  • 51. Data: 2019-08-30 09:38:18
    Temat: Re: Bitfilar - alternatywa wobec PPK?
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Kupujesz w 10 na kredyt z ratą 2250zł.

    Nie bardzo rozumiem, co chciałeś powiedzieć.

  • 52. Data: 2019-08-30 12:41:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Kupujesz 1/10 nieruchomości, za którą miesięczna rata kredytu to 2250zł. W ten sposób
    co kiesiąc płacisz 225zł - i powiększa się Twoja własność.
    A żeby kupić 1/10 to najlepiej mieć 9 współwłaścicieli, każdy po 1/10.

    Ew. może w pięciu coś z ratą 1125zł - będzie bardziej chodliwe.

  • 53. Data: 2019-08-30 13:30:52
    Od: Szymon <...@w...pl>

> [...]
    > A żeby kupić 1/10 to najlepiej mieć 9 współwłaścicieli, każdy po 1/10.
    >
    > Ew. może w pięciu coś z ratą 1125zł - będzie bardziej chodliwe.

    Czysta teoria.
    1. Kto mi sprzeda 1/10 nieruchomości?
    2. Eksperyment nie jest oparty na kredycie.
    3. 9 współwłaścicieli to utrata decyzyjności.
    4. Nieruchomości wymagają "obsługi".
    5. Nieruchomości kosztują.

    Opisany przez Ciebie przypadek ma się nijak do eksperymentu zatem nie
    może być dla niego alternatywą.

  • 54. Data: 2019-08-30 14:00:33
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-30 o 07:30, Szymon pisze:
    > To kluczowa informacja. Porównaj to do CHF. Im dłużej w czasie od 2005
    > roku byś kupował regularnie tym uśredniona cena odsuwa się od
    > najwyższego dołka/górki. A zatem uzasadnienie, że miał farta jest wątpliwe.

    Mogę tak samo porównywać do wygranej w totka.
    Ktoś kiedyś wygra. Powtarzam to jest rząd wielkości większe ryzyko.
    Nie można porównywać krypto z CHF zwłaszcza w kontekście emerytury.

  • 55. Data: 2019-08-30 14:10:07
    Od: z <...@...pl>

    Wróć. Skrót myślowy. ;-)

    Za lepszych czasów było coś koło 500-1000 zł/mies. czyli 1-2 lata (się
    ciągle wahało) zwrot inwestycji

    Potem było gorzej i liczyłem pesymistycznie (50-100 zł) że po 2-3 latach
    i sprzedaży sprzętu uda się wyjść na zero.

    Był jeszcze wariant kopania tym co się już ma (GTX960) 5zł/mies ;-)

    Jak widać równia pochyła ;-)

  • 56. Data: 2019-08-30 14:11:28
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-30 o 07:38, Szymon pisze:
    > Facet wydaje 225 zł/mc. Wskaż proszę nieruchomość w tej cenie, którą
    > mogę za tyle nabyć poszerzając jej wielkość co miesiąc o podobną kwotę...

    Może pójść do kasyna albo zagrać w totka.
    To odpowiedniki lokowania w krypto.

  • 57. Data: 2019-08-30 14:14:20
    Od: z <...@...pl>

    PS. Wiem że dla młodzieży te cyferki wyglądają bardzo pociągająco.
    Ale trzeba brać pod uwagę RYZYKO.
    Jest od groma w internecie naganiaczy na zakup krypto a potem jeszcze
    nim spekulowanie.
    NIE IDŹCIE TĄ DROGĄ!

  • 58. Data: 2019-08-30 14:21:09
    Od: z <...@...pl>

    PS. Nawet dla nie znającego się na analizach kursowych bardzo dziwne są
    nagłe skoki (nawet godzinowe) kursu.
    Czerwona lampka się zapala z automatu ;-)

  • 59. Data: 2019-08-30 14:29:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jak kopanie krypto ma się do fotowoltaiki?

    -----

  • 60. Data: 2019-08-30 14:39:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 14:29:09 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > A jak kopanie krypto ma się do fotowoltaiki?

    1kWp fotowoltaniki kosztuje na dzisiaj u nas ok 5tys
    Rocznie wyprodukuje to ok 1000kWh
    Resztę Sobie sam policz