  • 1. Data: 2019-08-25 15:20:06
    Temat: Bitfilar - alternatywa wobec PPK?
    Od: Szymon <...@w...pl>

    Natrafiłem ostatnio w sieci na ciekawy eksperyment pewnego informatyka.
    Otóż założył on sobie 4 lata temu, iż będzie 10% minimalnej płacy
    inwestował w kryptowaluty. Comiesięcznie, bez względu na kurs. Ustalił
    koszyk owych krypto i tak sobie działa.
    Celem jest oszczędzanie na emeryturę, a zatem długofalowe. Obecnie
    zostało mu 10-15 lat to planowanego zakończenia aktywności zawodowej.

    I tak. Obecna składka to 225 zł. Do tej pory - po 50 miesiącach -
    wpłacił 9870 zł. Jego koszyk krypto wart jest ponad 85000 zł. Facet
    bardzo się trzyma swoich założeń - jak wiadomo krypto jest niezwykle
    zmienne. W czasie bańki portfel wart był ponad pół miliona, a mimo tego
    nie sprzedał. Żadnych spekulacji, żadnych ruchów. Ot, działa sobie.
    Wydaje się mieć zdrowe podejście - zakłada, iż eksperyment może
    zakończyć się fiaskiem (stać go na poświęcenie 1/10 pensji minimalnej)
    lub wielkim sukcesem (w to oczywiście wierzy bardziej). Koniec
    eksperymentu nastąpi w momencie przejścia na emeryturę lub przy kapitale
    pozwalającym na "wcześniejszą" emeryturę (wspomina o 2 mln zł).

    Wydaje się być informatykiem, zatem uprościł sobie system kupowania
    krypto. Zna ograniczenia (prowizje), niebezpieczeństwa giełd i ataków
    hakerskich (Wojtkowi B. się nie spodoba sposób zabezpieczenia portfela -
    uprzedzam).

    Tak się zastanawiam - dobrze na tym wyjdzie czy nie? Eksperyment wydaje
    się ciekawy.

    Tutaj jego blog:
    http://bitfilar.pl/

    A tutaj wywiad:
    https://www.youtube.com/watch?v=Cch7iF6zjHo

    Tak sobie myślę... Wchodzą PPK. Przy wpłacie 2% pensji brutto (100 zł od
    średniej) po 20 latach, 1% rocznego zwrotu i wzrostu 2% płac, kalkulator
    PPK przewiduje 65.000 zł oszczędności dla średniozarabiającego. Szału
    nie ma.

  • 2. Data: 2019-08-25 15:40:43
    Temat: Re: Bitfilar - alternatywa wobec PPK?
    Od: z <...@...pl>

    Czy jesteś przebrzydłym spamerem zachęcającym do grania w RULETKĘ na
    rynkach KRYPTO?

  • 3. Data: 2019-08-25 15:44:56
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-25 o 15:40, z pisze:
    > Czy jesteś przebrzydłym spamerem zachęcającym do grania w RULETKĘ na
    > rynkach KRYPTO?

    Fakt, ładny nie jestem. Żadna ze mnie Miss Polonia. ;-)

    Ten człowiek nie gra. On kupuje do miesiąc od 50 miesięcy krypto za 1/10
    płacy minimalnej.

    Ani ja, ani on nie zachęca. Przedstawia swój pomysł na emeryturę. Ot - tyle.

  • 4. Data: 2019-08-25 17:31:53
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-25 o 15:44, Szymon pisze:

    > Ani ja, ani on nie zachęca. Przedstawia swój pomysł na emeryturę. Ot -
    > tyle.

    To jest RULETKA. Tam się wszystko dzieje 10 x szybciej i 10 x bardziej
    niż na innych rynkach. W dodatku wszystko jest sterowane garstkę
    "inwestorów" którzy trzymają w łapach 90% kryptowaluty. inni znowu
    kombinują na piramidy.
    Niech sobie ten człowiek gra i nawet w totka ale nazwać tego zbieraniem
    na emeryturę nie można.
    Fakt wszystkie inne nawet państowe metody niewiele dają ale to nie jest
    argument żeby grać W RULETKĘ
    Przecież jutro jego krypto może kosztować grosze. Kryzys gospodarczy na
    świecie czy wojna jest o jeden rząd wielkości przynajmniej mniej
    prawdopodobne niż załamanie się tego gniazda spekulantów.

  • 5. Data: 2019-08-25 17:55:57
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-25 o 17:31, z pisze:
> [...]
    > niż na innych rynkach. W dodatku wszystko jest sterowane garstkę
    > "inwestorów" którzy trzymają w łapach 90% kryptowaluty. inni znowu

    Jeśli zapoznałeś się z materiałem to wiesz, że to nie ma znaczenia. Na
    cenę on w ogóle nie patrzy.
    To pomysł. Równie dobrze możesz go zastąpić walutami, TFI, akcjami,
    złotem itd.

    > Fakt wszystkie inne nawet państowe metody niewiele dają ale to nie jest
    > argument żeby grać W RULETKĘ

    Chyba ruletka nie ma takich stawek. ;-)

    > Przecież jutro jego krypto może kosztować grosze.

    Bierze to pod uwagę.

    Kryzys gospodarczy na
    > świecie czy wojna jest o jeden rząd wielkości przynajmniej mniej
    > prawdopodobne niż załamanie się tego gniazda spekulantów.

    To co proponujesz? Masz jakieś alternatywy?

  • 6. Data: 2019-08-25 20:35:20
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

> [...]

    > płacy minimalnej.
    >
    > Ani ja, ani on nie zachęca. Przedstawia swój pomysł na emeryturę. Ot -

    dlaczego właśnie kryptowaluty?
    jest wiele innych instrumentów fin. w które można w ten sposób
    inwestować i odkładać np. na emeryturę...

    no i z pewnością alternatywą dla PPK to nie będzie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 7. Data: 2019-08-25 21:43:30
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-25 o 20:35, Robert Sierant pisze:

    > dlaczego właśnie kryptowaluty?

    Wydaje mi się to ciekawym eksperymentem.
    Istotnym aspektem jest również inwestowanie długoterminowe. Polacy lubią
    lokaty, ale ich horyzont jest raczej krótki wobec planów emerytalnych.
    Nieruchomości? Może. Niemniej wymagają sporo pracy przy nich.
    Ciekawy jestem jak wyszedłby taki eksperyment na TFI czy akcjach.

    > jest wiele innych instrumentów fin. w które można w ten sposób
    > inwestować i odkładać np. na emeryturę...

    A co byś proponował?

    > no i z pewnością alternatywą dla PPK to nie będzie

    Dziś gdyby spieniężył to po 4 latach miałby więcej niż rząd obiecuje za
    20. Ale absolutnie nie bazowałbym na krypto w roli podstawy emerytury.
    Może jako dodatek... Chociaż moja wiedza na ten temat jest zbyt mała,
    aby w ogóle tykać temat.

  • 8. Data: 2019-08-25 23:51:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-25 o 17:55, Szymon pisze:
    > Jeśli zapoznałeś się z materiałem to wiesz, że to nie ma znaczenia. Na
    > cenę on w ogóle nie patrzy.
    > To pomysł. Równie dobrze możesz go zastąpić walutami, TFI, akcjami,
    > złotem itd.

    Nie chodzi o aktualną cenę ale o dużo większe ryzyko stracenia
    wszystkiego co wpłacił niż te inne opcje które podałeś.

    > Chyba ruletka nie ma takich stawek. ;-)

    To dalej jest RULETKA

    > Bierze to pod uwagę.

    Jest bardzo rozrzutny/niemądry? Ma rodzinę, dzieci?

    > To co proponujesz? Masz jakieś alternatywy?

    Widzę że młody jesteś. Takie myśli mi krążyły jakieś 30 lat temu ;-)

    Nie ma złotego środka. Jedni twierdzą że nieruchomości/złoto, inni że
    inwestować trzeba w siebie to znaczy w umiejętności, szkolenia dzięki
    którym będzie się więcej zarabiać. Są też poglądy (wydające się na
    pierwszy rzut oka jako staroświeckie) że najlepszym zabezpieczeniem na
    starość są DZIECI.

    Temat na długą debatę.

    Na pewno dorosły, wykształcony człowiek nie chodzi do kasyna aby odłożyć
    coś na starość.

  • 9. Data: 2019-08-25 23:57:54
    Od: z <...@...pl>

    Ja napiszę Ci tylko abyś nie odkładał w bankach ich różnych
    narzędziach/produktach.
    Zawsze przegrasz ze specjalistą i zostaniesz orżnięty.
    Przynajmniej przez inflację ;-)

  • 10. Data: 2019-08-26 09:19:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak obserwuję rzeczywistość, to bardzo często dorosłe dzieci muszą się zajmować
    swoimi zniedołężniałymi rodzicami dłużej, niż byli
    pod ich opieką w dzieciństwie.

    -----