  • 1. Data: 2019-08-22 00:34:26
    Temat: Re: Plus -- 0zł przez 3 miesiące
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d379143$0$17350$6...@n...neostrada.pl

    > PIN wreszcie dostałem, ponad sto pln wydałem, walizkę odebrałem...

    Do dziś (do środy, 21 sierpnia) wydałem 1080 z groszami. Kolejna
    walizka jest możliwa, ale trzeba wydać miesięcznie 1000 pln, aby
    karta była za free.

    Gdy przed miesiącem próbowałem matkę obdarować taką kartą,
    limit musiał być zarazem:
    - nie mniejszy niż 2000 pln
    - nie większy niż 1000 pln,
    co było (i jest nadal) zbyt trudne ;) do osiągnięcia...

    Ponoć ów błąd utrzymał się tylko przez tydzień...
    Chlip, chlip... Wydanie co miesiąc 1000 plnów uważam za
    zbyt trudne a 9 pln miesięcznie za kartę -- za zbyt drogie...

    BTW -- jak to jest z tą inflacją, że niby jest, ale mała,
    a ja tą kredytówka w miesiąc wydałem ponad 1080 plnów?!
    Na dodatek mam jeszcze dwie kredytówki, które zazwyczaj
    obciągają miesięcznie kilka stówek -- ostatnio chyba tylko
    3 stówki, ale na kolejny miesiąc już znowu trochę ;) stówek
    jest... (chyba ze cztery stówki)

    Niby w Carrefourze wszystko coraz taniej, ale przecież mniej
    niż 100 pln na piątkowe zakupy nie wydam, bo wówczas nie
    dostanę rabatów...

    Dziś (we środę, 21 sierpnia) kupiłem 4 buty Reeboka (nie w Carrefourze,
    ale na terenie galerii Carrefoura -- nie pamiętam nazwy sklepu) za
    203,98 pln -- częściowo ;) skórzane... Niestety nieco na mnie za
    duże -- 42.5 zamiast 42, ale nie spadają zupełnie ;) z nóg... Są
    bardzo wygodne. Obskoczyłem wczoraj i dziś kilkanaście sklepów,
    jutro być może obskoczę jeden CCC raz jeszcze...

    CCC daję trzecią parę za 1 grosz lub drugą za 50%. W razie czego
    wybiorę trzecią za grosz, ale muszę znaleźć miejsce... Już te
    4 sztuki ;) stworzą drobny problem logistyczny, ;) ale kupować trzeba...

    Buty to podstawa...

    Coraz mniej butów Reeboka ze skóry -- cena różna...
    Od niemal 300 pln za parkę do (jak wyżej) nieco
    powyżej jednej stówki pln...

    Leki na oko potaniały o kilka %, ale jednak dla mnie nieco podrożały. ;)

    Paliwo samochodowe chyba stale tanieje od paru miesięcy...

    > Na widoku mam do wydania ponad 20 stówek tą kartą, ale... Ale
    > na poczcie dowiedziałem się, że płacenie kurierowi plastykiem
    > przy odbiorze przesyłki to trudna sprawa. Niby można zapłacić
    > z góry, przy składaniu zamówienia, ale co wówczas, gdy kurier
    > nie zechce wnieść przesyłki do mieszkania?...

    Materac (288 pln) surowcami i kolejny zakup (nieco ponad 3 stówki)
    raczej surowcami...

    Kur_Jerzy chyba lubią surowce... Dookoła ludzie tępią plastyk? ;)

    Ale buty lubią plastykowe, nie skórzane...
    Takoż z kożuchami czy futrami...

    Kurtki wypełniane silikonem zamiast pierzem czy puchem...
    [niby jasne - boją się Kaczyńskiego; aż strach pomyśleć,
    co będzie, gdy do dyktatorskiej władzy dorwie się
    Trawiasty czy Krzaczasty... krowy karmione sztuczną trawą?...]

> [...]
    > ~2 stówek... Paliwo na sanatorium -- ~5 stówek... (w obie strony
    > tylko nieco ponad 700 km, ale na okolicę też trzeba zarezerwować
    > kilkaset km a Nowe ;) Volvo S40 żre raczej ;) dużo paliwa) Do tego
    > basen (przy dobrych wiatrach tylko 250 pln, ale czy można stale
    > liczyć na te dobre?) 250 pln i być może parking -- kilkanaście
    > dych... Kilkaset pln na drobne wydatki w sanatorium... Po powrocie
    > też trzeba zatankować a teraz mam już niemal pustki w baku -- kolejne
    > 4 setki pln... Drobne wydatki tutaj do czasu rozwiązania umowy o kartę

    No właśnie?! Ale warto kartę zabić i wziąć w Carrefourze -- także
    od Prezydenta, aby mieć w piątki 10%... Teraz Impresjonistka daje
    tylko 5%, i niestety w talonach, nie w gotówce. Prezydencka dałaby
    wprost w gotówce!

    Najpierw 10% za to, że wydam ponad 80 pln, następnie 10% za to,
    że Prezydencką... Razem 19%... A że spodnie tam kosztują 10 pln,
    więc można je mieć za nieco ponad 8 pln...

    Też od dawna brak mi miejsca, ale nowe są takie fajne...

    Pralko-suszarka może zająć mi nie 40.0 cm, lecz niemal 50 cm,
    przez co mogę szarpnąć się na głębszą, a i 40 cm już są. :)
    Celuję w 450 mm -- 1400 obrotów na minutę, 8 kg prania
    i 6 kg suszenia... Szkoda, że nie ma z pięcioletnią
    gwarancja producencką... Około 1600 pln.

    http://www.candy.pl/pl_PL/produkty/pranie-suszenie/p
    ralko-suszarki/-/catalog/45195722/gvsw45485twhc-5s
    GVSW45485TWHC/5S

    Na razie Candy z jesieni 2010 r. nadal na chodzie, więc czekam...
    I tę kolejną też chcę Candy.

    IMO pralko-suszarka to dobry wybór przy braku miejsca w łazience...

> [...]

    > Pralek na miejscu nie ma do dyspozycji kuracjuszy, więc albo
    > trzeba prać ręcznie, albo ze sobą zabrać dostatecznie dużo...

    > [o tym, że potrzebne są walizki do sanatorium -- władza wie,
    > ale o tym, że kąpielówki też by przydały się -- nie wie?...
    > w Bi1 niby są kąpielówki, ale: damskie (mały problem),
    > kolanówki (nie kąpielówki, ale kolanówki -- do kolan;
    > też mały problem), i o bardzo wysokim indeksie... (to
    > akurat problem zaporowy!) Zapomniałem fachowej nazwy
    > tego indeksu... Indeks, indeks... A! Przypomniałem
    > sobie -- Indeks cenowy! idą wybory -- władza stara

    Kąpielówki zazwyczaj wykonane są z mieszaniny dwóch
    surowców -- A i B, przy czym

    A może być -- nylonem albo poliamidem
    zaś
    B może być: lycrą albo spandexem albo elastenem...

    Można długo trzeć się w sklepie o to, co lepsze -- nylon czy poliamid... ;)
    Ale nie można dowiedzieć się, który to nylon... A jest ich (nylonów,
    chinlonów, polyamidów itd.) wiele...

    Nie wiem też, czy lepsza lycra, czy elasten, czy spandex... ;)
    Zapewne tutaj zdania także by były podzielone...

    -=-

    Ponoć jedwabie też są poliamidowe... ;)

    Przed wielu laty kupiłem na początku sezonu kilka (może 5?) po ~7 pln...
    Dziś (po sezonie) poniżej 20 pln nie znalazłem...
    Te sprzed lat są nadal dobre, ale nowe warto kupić...
    Nawet mam dobre sprzed kilkudziesięciu laty... ;)
    (w Gołdapi w nich pływałem)

    -=-

    Diabli wiedzą, jak jest z tą inflacją...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2019-08-22 12:13:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Co to za karta i jakie wiśnie? Oraz jakie pułapki?

  • 3. Data: 2019-08-22 20:00:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid Rutkowski" f...@g...co

    : Co to za karta i jakie wiśnie? Oraz jakie pułapki?

    [IMO napisałem wszystko...]

    Plastykowa, zielona standardowych gabarytów, ładna, z białymi napisami... ;)

    -=-

    Teraz to już musztarda po obiedzie -- albo 9 pln miesięcznie,
    albo 1 kpln przemiału bezgotówkowego.

    Przed paroma tygodniami była za free.

    -=-

    Prezydent co jakiś czas (zwykle na wieść o moich wyjazdach?) daje za free
    (lub prawie za free) kredytówki obciążone walizkami -- niestety te walizki
    są jak dotąd puste... Nie ma w tych walizkach pieniędzy... [może i ten błąd
    kiedyś ktoś naprawi?]

    Poczekaj cierpliwie na lepsze czasy. Teraz skórka (walizka) IMO nie
    jest warta wyprawki...

    Poza walizkami (coraz większymi) były także inne dobra konsumpcyjne:
    opiekacze/tostery, wyciskarki do cytrusów, ciśnieniomierze, odkurzacze
    (ręczne, małe, akumulatorowe -- nie zaś samojezdne), ekspresy do kawy
    (ciśnieniowe i niekoniecznie)...

    -=-

    Idę do Lidla po serki -- są w promocji... Trzeba wzmacniać kości,
    by nie ulegać złamaniom... psychicznym... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 4. Data: 2019-08-23 02:32:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d5dc6f6$0$17347$6...@n...neostrada.pl

    > Dziś (we środę, 21 sierpnia) kupiłem 4 buty Reeboka (nie w Carrefourze,

    https://allegro.pl/oferta/reebok-royal-glide-bd1403-
    8028854850?fromVariant=8028851273

> [...]
    > bardzo wygodne. Obskoczyłem wczoraj i dziś kilkanaście sklepów,
    > jutro być może obskoczę jeden CCC raz jeszcze...

    Karta mikroSD mnie powstrzymała... Jest chimeryczna...
    Zawiesza dwa laptopy i telefon raz za razem, po czym
    niby jest OK, choć potrafi zejść mocno z szybkością...

    Boję się, że rozwalę HDD w laptopach tymi zwiechami...

  • 5. Data: 2019-08-23 08:50:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To napisz następnym razem jak będzie okazja.
    Ale to w końcu sygma (czyli bnp paribas), santander consumer czy plus (??) ?
    I który bank to "prezydent"?

  • 6. Data: 2019-08-23 09:53:46
    Od: collie <c...@v...pl>

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d5dc6f6$0$17347$6...@n...neostrada.pl

    Suweren z pińcetplus, psia jego mać powiedziałbym, gdyby to nie była
    obraza dla psa.

  • 7. Data: 2019-08-23 11:45:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid Rutkowski" f...@g...co

    : To napisz następnym razem jak będzie okazja.

    Napisałem na czas ;) -- ale na GSM, bo był problem natury GSM.

    : Ale to w końcu sygma (czyli bnp paribas),

    Paribas wchłonął Sygmę.

    : santander consumer

    Co ma SC do Paribas czy Sygmy?

    : czy plus (??) ?

    Co ma + do Paribas czy Sygmy?

    : I który bank to "prezydent"?

    Dawna Sygma.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 8. Data: 2019-08-23 12:02:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "collie" 5d5f9b8a$0$17361$6...@n...neostrada.pl

    >>> Dziś (we środę, 21 sierpnia) kupiłem 4 buty Reeboka (nie w Carrefourze,

    > Suweren z pińcetplus, psia jego mać powiedziałbym, gdyby to nie była
    > obraza dla psa.

    Co ma suweren z pińcetplus do butów?

    IMO buty są coraz gorsze i coraz mniej skórzane -- być może skórzane
    nadal są, lecz drogie?... Być może ~20 lat temu [i tamtej?] sprowadzano
    do Polski skórzane buty Reeboka a teraz sprowadzane są masy butów, w tym
    jeden model skórzanych?...

    BTW -- te:

    https://allegro.pl/oferta/reebok-royal-glide-bd1403-
    8028854850?fromVariant=8028851273

    nie są skórzane -- sprzedawca z Allegro kłamie. Są (jeśli wierzyć producentowi)
    częściowo skórzane. Rzecz jasna nie mam na myśli wyściółki czy podeszwy, lecz
    cholewkę.

    -=-

    Z czasem buty coraz trudniej trzymają się nóg. ;) Może to wina moich
    nóg a może butów? ;) Te akurat (kupione we środę) są o pół numeru za
    duże, ale i bez tego niekoniecznie są takie, jak przed wielu laty.

    Może moje nogi starzeją się, ale buty kupione przed ~20 laty trzymają
    się lepiej niż ,,współczesne''...

    -=-

    Natomiast cena butów, które kupuję -- spada.
    Ów spadek jest zwykle efektem kupowania bez
    przymusu -- kupuję wtedy, gdy chcę, nie zaś
    wtedy, gdy muszę.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2019-08-25 00:47:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d5fb9a5$1$511$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > nadal są, lecz drogie?... Być może ~20 lat temu [i tamtej?] sprowadzano
    > do Polski skórzane buty Reeboka a teraz sprowadzane są masy butów, w tym

    Po porównaniu tego i owego dochodzę (i boso, i w butach) do wniosku,
    że problem tkwić może nie w pogarszaniu jakości, lecz w nienadążaniu
    za mymi oczekiwaniami i upiększaniu wspomnień.

    Mam buty Reeboka zarówno 42 jak i 42.5 -- jedne trzymają się lepiej,
    inne gorzej, ale nie jest tak, że 42.5 trzymają się gorzej niż 42.

    42.5 kupowałem zwykle dlatego, że nie było 42 -- mój numer
    to 42 a Reebok jest w numeracji bardzo staranny.

    Mam jedne 42 damskie, które dały odciski na obu piętach po wędrówce
    do Lidla. Problem nieduży -- odciski, pęcherze, gruba, odporna na
    odciski skóra na piętach po niespełna dwóch dniach, która odpadła
    po kilkunastu dniach niedrażnienia pięt tymi butami.

    Na rower -- OK.

    Typowo damskie są węższe od męskich. :)
    Ale na długość -- takie same, tj. 270 mm dla 42 i 275 m dla 42.5.

    Tak mocno mi spodobały się, że je kupiłem, po czym ich nie nosiłem
    przez pięć (IMO kupiłem je latem 2014 r., przed wyjazdem do Gołdapi)
    lat, aby ich nie niszczyć. :) Po powrocie mogłem je zwrócić do
    sklepu, aby kupić w niższej cenie, czego jednak nie uczyniłem,
    bo uznałem, że są ładne. :)

    -=-

    Post ten pisze drugi raz -- pierwszy raz już sprawdzałem wszystko po
    napisaniu a przed wysłaniem, kiedy karta SD zawiesiła mi F-S, przez
    co straciłem napisany post.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 10. Data: 2019-09-05 19:21:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > 203,98 pln -- częściowo ;) skórzane... Niestety nieco na mnie za
    > duże -- 42.5 zamiast 42, ale nie spadają zupełnie ;) z nóg... Są

    Jeszcze w sklepie uznałem, że te buty mają za długie sznurówki i są
    zbyt luźne, więc można dodziurawić wiązanie -- skrócić sznurówki
    i zarazem zmniejszyć luzy... Inne buty Reeboka IMO właśnie mają te
    ,,dodatkowe'' dziurki...

    Co pomyślałem, to postanowiłem i połowicznie ;) wykonałem -- w jednym
    bucie mam teraz dodatkowe dziurki, przez co sznurówki nie są za długie
    (są w sam raz) a but trzyma się nogi znacznie lepiej... Na te dodatkowe
    dziurki jest jakby celowo przygotowane miejsce w (jak mniemam) skórzanym
    pasku...

    Gdyby za brak kolejnych dziurek były kolejne opusty cenowe... ;)

    Może w te miejsca należy wstawić klamerki? ;)
    Spodnie ,,za dychę'' sprzedawane są z zapasowymi guzikami...
    (także z nitowanymi, więc wcale nie tak łatwymi w razie czego ;)
    do samo_dzielnego wstawienia; mam teraz spore pudło: guzików,
    nitów, nitek i materiałów naprawczych do różnych spodni...
    gdybym wcześniej kolekcjonował zapasowe guziki i inne
    materiały naprawcze dodawane do tanich koszul...)

    Może buty też dałoby się sprzedawać z zapasowymi klamerkami? ;)

    --