  • 1. Data: 2004-06-17 09:30:56
    Temat: Biedny Citek ;)
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    http://banki.onet.pl/937508,wiadomosci.html
    "Według przyjętej definicji, lichwą może być także wydawanie przez
    hipermarkety swoim klientom kart kredytowych oprocentowanych na 32 procent i
    więcej. Ustawa ta będzie także skierowana przeciwko osobom i małym firmom,
    które udzielają pożyczek od ręki na bardzo wysoki procent."

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations: http://www.PRnews.pl

  • 2. Data: 2004-06-17 11:43:22
    Temat: Re: Biedny Citek ;)
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    napisał w wiadomości news:carod2$548$1@news.onet.pl...
> [...]
    > więcej. Ustawa ta będzie także skierowana przeciwko osobom i małym firmom,
    > które udzielają pożyczek od ręki na bardzo wysoki procent."

    Wracamy do średniowiecza? :-o

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-06-17 12:15:53
    Od: "Tomasz Nowicki" <s...@p...com>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > Wracamy do średniowiecza? :-o

    Nie było takie bardzo złe to średniowiecze. Przynajmniej pod względem
    podatkowym. :)

    T.

  • 4. Data: 2004-06-17 12:21:33
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > Wracamy do średniowiecza? :-o

    O, geez, jest gorzej niż myślałem. Ci idioci chcą, żeby za pobieranie
    odsetek wyższych niż 16-17% szło się do pierdla. To już banki się prędzej
    zgodzą na likwidację BTE...

  • 5. Data: 2004-06-17 12:35:49
    Od: RAdek <r...@w...emarketing.pl>

    CZeść

    Dnia 17 czerwca 2004 w pewnym liście napisane było:

    > Nie było takie bardzo złe to średniowiecze. Przynajmniej pod względem
    > podatkowym. :)

    Ciekawe, czy dziesięcina odnosiła się do 10% podatku. Jak tak to ja chcę
    takie średniowiecze :)

    --
    Pozdrawiam RAdek

    hasło na dziś:
    Wyjątki z opisów wypadków: Myślałem, że mam opuszczone okno, jednak okazało się, że
    jest podniesione, kiedy wystawiłem przez nie rękę...

  • 6. Data: 2004-06-17 12:40:48
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    RAdek wrote:
    [..]

    > Ciekawe, czy dziesięcina odnosiła się do 10% podatku. Jak tak to ja chcę
    > takie średniowiecze :)

    Tak. To był podatek kościelny _oprócz_ innych podatków.
    KJ

  • 7. Data: 2004-06-17 12:42:19
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    RAdek z adresu: <r...@w...emarketing.pl> napisał(a):

    > Ciekawe, czy dziesięcina odnosiła się do 10% podatku. Jak tak to ja
    > chcę takie średniowiecze :)

    Owszem, ale z tego co jeszcze pamiętam z historii to dziesięciny były trzy:
    - dla właściciela ziemskiego - podatek lokalny,
    - dla króla - odpowiednik skarbu państwa,
    - dla plebana - dzisiejsza "co łaska" :))

    --
    *Pozdrawiam*
    *Piotr Hołda*

  • 8. Data: 2004-06-17 13:16:41
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@n...gazeta.pl>

    > Wracamy do średniowiecza? :-o

    Jak sie nie myle to taka ustawa byla w II RP i jakos nikogo to nie
    oburzalo, moze za wyjatkiem lichwiarzy :)

    GP

  • 9. Data: 2004-06-17 13:17:25
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Jak sie nie myle to taka ustawa byla w II RP i jakos nikogo to nie
    > oburzalo, moze za wyjatkiem lichwiarzy :)

    Lichwiarz też człowiek ;-))) Jak ma klientów, to po co jakiekolwiek ustawy?
    W końcu powinna byc wolnośc zawierania umów.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 10. Data: 2004-06-17 13:58:58
    Od: "Tomasz Nowicki" <s...@p...com>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > RAdek wrote:
    > [..]

    > Tak. To był podatek kościelny _oprócz_ innych podatków.

    Ale dotyczył tylko chłopów z dóbr kościelnych - w zamian za inne prawa.

    T.