  • 131. Data: 2008-03-18 11:11:54
    Temat: Re: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:frm78j$ga3$1@flis.man.torun.pl...

    > Problem w tym, że to nie są bzdury. W transformatorze chociażby masz
    > przesyłanie energii bezprzewodowe. I to nawet ogromnych mocy przesyłanie.
    > :)

    Jedyne co "przesyłają" to pole magnetyczne, a nie energia elektryczna ;)
    Zasada indukcji magnetycznej.

    > Poznawałem te zabezpieczenia z lepszych źródeł. :)
    > I jest ich (typów) cała masa.

    ok, no więc?

    > Jeśli taką kartę ktoś ukradnie, to nie musi poznawać do
    > niej PINu i nie musi tej karty pokazywać sprzedawcy,
    > czyli odpadają takie detale jak zdjęcie czy nazwisko.
    > Taką kartą o wiele łatwiej kraść niż kartą z nazwiskiem
    > (a nuż sprzedawca zna właściciela karty) i ze zdjęciem.

    Tak, ale tylko do 15 EUR / 10 GBP / 50 PLN na transakcję i tylko do
    niewielkiej liczby transakcji pod rząd bez PIN-u. Co którąś transakcję tak
    czy inaczej musisz potwierdzić PIN-em, bez względu na to jakiej technologii
    karta używa (chip czy RFID). Banki aż tak bezmyślne nie są...

  • 132. Data: 2008-03-18 11:13:52
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    > a znasz przypadek "skopiowania" chipa?
    > Chyba jeszcze będziesz musiał trochę poczekać.

    Jeszcze nie ma, ale - czy nie będzie jak z kartami SIM i chipami w
    paszportach USA?
    Przypomnę: chip w paszporcie US gościu skopiował - publicznie, na pokaz - w
    kilka tygodni po wypuszczeniu paszportu chipowego.

  • 133. Data: 2008-03-18 11:14:24
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > korzystac z google umiesz, wiec trollujesz czy nie rozumiesz
    > zrodel ktore udaje Ci sie znalezc ?
    >
    > jak wg Ciebie zasila sie procesor w karcie bezstykowej ?

    Indukcja elektromagnetyczna.

  • 134. Data: 2008-03-18 11:28:31
    Od: f...@s...poczta.onet.pl

    kashmiri <k...@i...pl> wrote:

    > Nie wiem jak u Ciebie, ale karty Citibank można było podpiąć do rachunku
    > walutowego i wtedy, jeśli w bankomacie miałeś wybór: Checking lub Savings,
    > wybranie Checking pobierało kasę z rachunku w PLN, a Savings z walutowego.
    > Na pewno było tak parę lat temu (2002-04), bankomaty w Indiach, Pakistanie,
    > Sri Lance i Azji Płd.-Wsch. Nie wiem, jak mają teraz. I tylko bankomaty -
    > nie POS-y.

    No OK, to wiem, a pytam dlaczego bankomaty i POSy w Europie tego nie umieja?
    Nie chodzi mi o KARTY, chodzi mi o POSy i ATMy.

    Fr.

  • 135. Data: 2008-03-18 12:33:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    k...@o...pl wrote:

    > ja takich zapisów nie widziałem.

    to chyba żadnego regulaminu z polskiego banku nie widziałeś w takim razie.
    Weż pierwszy lepszy z brzegu.

  • 136. Data: 2008-03-18 12:37:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:frner3$5uu$2@inews.gazeta.pl...
    >
    > [ciach]

    > Zależy od kraju. W EU coraz powszechniej tak.

    To, że chcą nie oznacza, że jest wymagany i EU nie ma tu żadnego
    znaczenia i od kraju to nie zależy. Po prostu bzdury.

  • 137. Data: 2008-03-18 12:39:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

> [...]
    > tak czy inaczej musisz potwierdzić PIN-em, bez względu na to jakiej
    > technologii karta używa (chip czy RFID). Banki aż tak bezmyślne nie są...

    A możesz to czyms poprzeć, czy to tylko twoje widzimisie?
    Bo ode mnie podpisu nie chcą niezależnie od kwoty. Nawet przy kwotach
    zakupów na kilaset dolarów.

  • 138. Data: 2008-03-18 12:40:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

> [...]
    > Przypomnę: chip w paszporcie US gościu skopiował - publicznie, na pokaz
    > - w kilka tygodni po wypuszczeniu paszportu chipowego.

    ech, twoja wiedza co do budwy chipa ogranicza się do sensacyjnych
    wiadomości w gazetach i wikipedii. Szkoda czasu na gadanie.

  • 139. Data: 2008-03-18 14:22:41
    Temat: Dwa rachunkji ...BYLO: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <1...@h...unknown>,
    f...@s...poczta.onet.pl says...

    > No wlasnie NIE MA - widziales w polsce POSa do kilku rachunkow?
    > Poza tym bankomaty sa *teoretycznie* sieciowe (Cirrus), wiec czemu niby nie ma?
    > Widzisz, TU (Australia) trzy rachunki dzialaja w kazdym bankomacie i kazdym POSie,
    > a czwarty wyjatkowo tylko we wlasnych bankomatach i oddzialach.
    > Instrukcja do karty mowi, ze tak bedzie wszedzie, ale NIE w Europie.
    > Czyli jesli pojade do USA, albo Brazylii, albo Hongkongu, to bedzie
    > w kazdym bankomacie i POSie. Wszystkie karty pracuja w Maestro/Cirrus, tak samo
    > jak polskie. Polskie bankomaty to tez Cirrus, wiec skad bierze sie ta
> [...]

    No to bys sie zdziwil. Jestem w USA - mam karte debetowa podpieta do
    dwoch kont czekowych i przy platnosci w POSie nigdy nie mialem
    mozliwosci wyboru z ktorego konta ma pojsc tranzakcja - zawsze idzie z
    glownego (mam tylko wybor credit/debit - ale to tylko chodzi o sposob
    rozliczenia)

    AP

  • 140. Data: 2008-03-18 15:39:05
    Od: k...@o...pl

    On 18 Mar, 08:30, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:

    > Napisales, przy transakcji karta chipowa z uzyciem paska magentycznego i
    > PIN klient nie ponosi konsekwencji. Wiec poprosze dowody na te smiala teze
    Ja nie widziałem zapisów, że transakcja potwierdzona PINem jest
    niereklamowalna (a przed wprowadzeniem chipów były...)

    Natomiast wspomniana zasada przesuniecia odpowiedzialności powoduje,
    że bank nie musi sciagać kwoty od klienta gdyż koszty nieuczciwej
    transakcji poniesie sklep który nie miał czytnika chip.
    O wiele bardziej skomplikowana sprawa byłaby pewnie gdyby ktos
    podejrzał PIN a potem kartę ukradł....