  • 141. Data: 2008-03-18 16:32:58
    Temat: Re: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jan Strybyszewski" frnruh$r38$1...@n...onet.pl

    > Wyposazasz kasjera/sprzedawce w czytnik paska i lewy pinpad banal

    Nie musi obrabiać każdego klienta. 1000 może obsłużyć prawidłowo,
    a jednemu podstawić lewy czytnik. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 142. Data: 2008-03-18 16:33:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Mokrzycki" 1hxbi413ygz10$....@4...net

    > Mylisz CVV2 z CVV.

    Być może. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 143. Data: 2008-03-18 16:35:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@m...localdomain

    > Tlocza, 1:1 z oryginalem. Obrazki tez trudno odroznic.

    A ta tłoczka w jakim standardzie?

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 144. Data: 2008-03-18 16:37:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" frnfh7$5uu$...@i...gazeta.pl

    > Jak wyjedziecie za granicę, to nie wzywajcie od razu policji, że
    > kelnerka chciała wam karte ukraść. Po prostu świat za Odrą wygląda
    > trochę inaczej.

    Kelnerki sprzed Odry też lubią zabieranie kart. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 145. Data: 2008-03-18 16:46:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jan Strybyszewski" frnr6c$r38$...@n...onet.pl

    > Uzywanie paska magnetycznego ELIMIUNUJE zalete chipu.
    > Dlatego trzeba wydawac klientom dwie karty tylko chipowa i tylko z
    > paskiem z ROZNYMI PINAmi

    Ja znam karty chipowe od dwudziestu lat, więc banki je znają
    dłużej, dlaczego więc przez te lata stosowały magnetoterapię? ;)

    -=-

    Mnie tłumaczono, że informatycy dzięki temu pobiorą raz
    za wprowadzenie kart a raz za podmianę pasków na chipy.
    Ponadto trzeba jakoś spłacać technologie paskową. :)

    -=-

    Kiedyś (ćwierć wieku temu) półcalowe tasiemki magnetyczne zapisywane
    cyfrowo były bardzo popularne, ale miały bodajże 8+1 ścieżek, nie
    trzy. :) Może gdzieś te nadmiary taśm trzeba było też gdzieś upchać? ;)
    JVC nawet zbudowało magnetowid analogowy na półcalową taśmę. :)

    -=-

    Ja wątek opuszczam, bo to mielenie wody. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 146. Data: 2008-03-18 17:01:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@m...localdomain

    > Bujdy, w ciagu lat bylo bardzo wiele atakow na karty procesorowe,
    > zaczynajac od trywialnych i konczac na prawie takich kosmicznych. Na
    > niektore sposoby atakow nie ma na razie skutecznego lekarstwa, na
    > szczescie sa to sposoby albo bardzo drogie, skomplikowane, i
    > pozostawiajace karte w stanie odmiennym niz przed atakiem. Ale to tak
    > jak z DVD, teoretycznie nie da sie tego dobrze zabezpieczyc - sytuacja
    > jest tylko o tyle lepsza, ze karta jest pojedynczym ukladem.

    Ponoć radzieccy kiedyś plastrowali (cięli na plastry) elektronikę
    amerykańską i kopiowali ją. :) Karta może bronić się nieskończoną
    (prawie nieskończoną) liczbą metod, więc pokonanie karty nie jest
    możliwe. Oczywiście standaryzacja kart kredytowych nie sprzyja
    skutecznej ochronie, ale mimo tego karta nie podda się, jesli nie
    zechce. Pomijam tragedie typu trafienie z PINem za pierwszym czy
    drugim razem. :)

    I życzę powodzenia w forsowaniu kart chipowych. :)

    BTW forsowania -- w Avansie jest tani notebook Lenovo (dawniej IBM)
    z czytnikiem linii papilarnych. Co komu po tym czytniku, skoro można
    z komputera wyjąć dysk? :)

    Skuteczniejszą metodą jest IMO szyfrowanie danych. :)
    No i też -- powodzenia przy forsowaniu szyfrowania. :)

    > W tej dziedzinie gwaltowny rozwoj nie jest raczej korzystny.

    Czy ja wiem? :) Mocniejszy procesor i dłuższa pamięć mogą wiele
    zmienić na korzyść użytkowanika i na niekorzyść ,,napastnika''. :)

    > Z wlasnym zasilaniem? Nigdy nie spotkalem.

    Ja też, ale czytałem o takich. :)
    Albo inaczej -- nie widziałem w sklepie, ale widziałem w ogóle. :)
    Są drogie, więc zabezpieczanie nimi pudełka zapałek sensu nie ma,
    ale czasami sklepy sprzedają coś wartościowszego.

    --
    .`'.-. ._. .-.

    Postscriptum: Jeśli twierdzisz, że kartę chipową można pokonać -- opisz
    mi na priva sposoby. :) Tutaj oczywiście też możesz, ale
    proponuję zrobienie tego w osobnym wątku. ;)

  • 147. Data: 2008-03-18 17:04:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" fro7uq$l3$...@n...interia.pl

    > Jedyne co "przesyłają" to pole magnetyczne, a nie energia elektryczna ;)
    > Zasada indukcji magnetycznej.

    Dobrze -- te karty potrzebują energii elektrycznej, lecz
    nie mają w sobie żadnego jej/energii_elektrycznej źródła.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 148. Data: 2008-03-18 18:59:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "witek" frnfh7$5uu$...@i...gazeta.pl

    > Kelnerki sprzed Odry też lubią zabieranie kart. ;)

    ale zaraz klient rwetes podnosi.

  • 149. Data: 2008-03-18 20:03:36
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    > Dokładnie.
    >
    > Pani spod lady podaje ci pinpad.
    > - O nie zadziałało. Prosze spróbować jeszcze raz.
    > I pani podaje spod lady drugi czytnik.
    >
    > H.. z rzedem temu kto na to wpadnie, że to nie ten sam czytnik.
    >
    > Po za tym dla tchórzy. Od kilka lat daję pani kartę w restaurcjach do
    > ręki, pani sobię z tą kartą idzie gdzieś tam i po jakimś czasie zostawia
    > mi na stoliku do podpisania slip z kartą.
    > Jak wyjedziecie za granicę, to nie wzywajcie od razu policji, że kelnerka
    > chciała wam karte ukraść. Po prostu świat za Odrą wygląda trochę inaczej.

    A ja myślałem, że dlatego wprowadzili POSy bezprzewodowe, żeby kart nie
    zabierać. Przyznam się że dawno się nie spotkałem, żeby kartę na zaplecze
    zabierali. Zawsze mieli bezprzewodowe.
    Wydaje mi się, że muszą być jakieś uregulowania prawne (albo banków), że
    restauracje za grubą kasę kupują takie radiówki.

  • 150. Data: 2008-03-18 20:05:13
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    > To, że chcą nie oznacza, że jest wymagany i EU nie ma tu żadnego znaczenia
    > i od kraju to nie zależy. Po prostu bzdury.

    Od lokalnej organizacji Visa/MasterCard.
    Nie wymyśliłem tego.
    k.