  • 1. Data: 2008-03-16 10:00:58
    Temat: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: f...@s...poczta.onet.pl

    Witam,

    Od jakiegos czasu mam karte ze stykami, co podobno
    sprawia, ze jest ona bardzo bezpieczna. Tak mowia :-)

    Temat bezpieczenstwa w czasie, kiedy ow procesor jest uzywany
    jest dla mnie jasny, ale nijak nie potrafie znalezc
    prawdziwego uzasadnienia dla calej karty.

    Karta ma pasek, jak kazda "zwykla" karta. Pasek ten mozna tak
    samo skopiowac, tak samo mozna zlapac PIN - i wtedy co?

    Oszust idzie do dowolnej maszyny, ktora nie uzywa procesora
    i naciga mnie IDENTYCZNIE jakbym nie mial go wcale?!

    Pytam glownie pod katem krajow znanych z fraudow - dawniej wyjazd
    w takie miejsce z karta rownal sie jej ogoleniu i banki
    zalecaly wymiane karty po powrocie. Ostatnio widzialem reklame
    - jak to Mastercard jest super bezpieczny w... taksowce! Oczywiscie
    dzieki procesorowi. To dla mnie jakis absolutny belkot,
    ale moze cos przegapilem?

    Macie jakis pomysl dlaczego karta ze scalakiem ma sie nie dac ogolic?

    F.

  • 2. Data: 2008-03-16 11:18:19
    Temat: Re: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik <f...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Witam,

    [ciach]
    > Karta ma pasek, jak kazda "zwykla" karta. Pasek ten mozna tak
    > samo skopiowac, tak samo mozna zlapac PIN - i wtedy co?
    [ciach]

    Prowokacja idioty czy co?

    Karty z mikroprocesorem nie podajesz sprzedawcy, tylko sam wkładasz do
    czytnika i wbijasz PIN. Więc największe ryzyko odpada.

    Ponadto w Wielkiej Brytanii od 1 lutego pasek karty nie zawiera PIN-u.

  • 3. Data: 2008-03-16 11:36:13
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 16.03.2008 f...@s...poczta.onet.pl
    <f...@s...poczta.onet.pl> napisał/a:
    > Macie jakis pomysl dlaczego karta ze scalakiem ma sie nie dac ogolic?

    Jeśli ma pasek, to nie ma różnicy. Jeśli nie ma paska, to trudniej o tyle,
    że nie da się jej skopiować.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2008-03-16 11:36:19
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    kashmiri pisze:

> [...]
    > czytnika i wbijasz PIN. Więc największe ryzyko odpada.
    >
    > Ponadto w Wielkiej Brytanii od 1 lutego pasek karty nie zawiera PIN-u.

    Ty się na pewno dobrze czujesz?

  • 5. Data: 2008-03-16 11:38:25
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    f...@s...poczta.onet.pl pisze:

    > Karta ma pasek, jak kazda "zwykla" karta. Pasek ten mozna tak
    > samo skopiowac, tak samo mozna zlapac PIN - i wtedy co?

    Zawsze możesz zniszczyć zapis na pasku - magnesem, czy czymś w tym
    stylu. Będzie chip&PIN only :-)

  • 6. Data: 2008-03-16 11:53:25
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał w wiadomości

    > Zawsze możesz zniszczyć zapis na pasku - magnesem, czy czymś w tym stylu.
    > Będzie chip&PIN only :-)

    Musiałby mieć naprawdę potężny magnes...

  • 7. Data: 2008-03-16 11:54:24
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    > Ty się na pewno dobrze czujesz?

    Umiesz napisać coś merytorycznego poza obelgami?

  • 8. Data: 2008-03-16 11:59:23
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał w wiadomości

    > Zawsze możesz zniszczyć zapis na pasku - magnesem, czy czymś w tym stylu.
    > Będzie chip&PIN only :-)

    Bzdury gadasz koleś.

    "Magstripes come in two main varieties: high-coercivity (HiC) at 4000 Oe and
    low-coercivity (LoC) at 300 Oe. [...]. High coercivity stripes are resistant
    to damage from most magnets likely to be owned by consumers. [...]. Because
    of this, virtually all bank cards today are encoded on high coercivity
    stripes despite a slightly higher per-unit cost."

    Źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_stripe. Wrzuć sobie w
    babelfish, jeśli nie kumasz po angielsku, bo nie mam czasu tłumaczyć.

  • 9. Data: 2008-03-16 12:03:50
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    kashmiri pisze:

    > Umiesz napisać coś merytorycznego poza obelgami?

    Tak. Po prostu bełkoczesz.

    1. Kartę z chipem i PINem zwykle podajesz sprzedawcy - tak jak kartę z
    paskiem. Jeżeli są wyjątki, to raczej potwierdzające regułę. Chip nie ma
    tutaj nic do rzeczy.

    2. Nawet jeżeli sam wkładasz kartę do czytnika to i tak nic nie
    przeszkadza w zapamiętaniu PINu przez podstawiony sprzęt. Choć
    rzeczywiście nie uda się sklonowanie paska, bo karty siłą rzeczy nie
    wkłada się do końca.

    3. Pasek NIGDY nie zawiera PINu.

  • 10. Data: 2008-03-16 12:12:23
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    kashmiri pisze:

    > "Magstripes come in two main varieties: high-coercivity (HiC) at 4000 Oe
    > and low-coercivity (LoC) at 300 Oe. [...]. High coercivity stripes are
    > resistant to damage from most magnets likely to be owned by consumers.

    Rozumiem, że sugerujesz, jakoby zniszczenie zapisu na pasku magnetycznym
    karty płatniczej nie było możliwe? :-) Fajnie. Tylko powiedz to tym,
    których karty przestały być "widoczne" dla czytników po jakimś czasie
    używania karty i wymagały wymiany.

    Poza tym - od kiedy most znaczy all? :-)