  • 11. Data: 2002-03-01 10:48:15
    Temat: Re: Belkowy podatek
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Kasia" <K...@e...pl>
    > Drodzy gupowicze - czy ktoś z Was orientuje się dokładnie w jaki sposób
    > banki będą naliczały podatek od oszczędności spoczywających na naszych
    > kontach ? Mniemam, że powinno to następować codziennie od aktualnego
    salda (..)

    Proszę o odpowiedz - ktory bank dopisuje codziennie odsetki do twojego
    salda

    Jesli bank dobrze liczyl ci odsetki to teraz dobrze policzy podatek od
    odsetek
    Jesli masz zastrzezenia do poprawnosci odsetek to napisz - wez pod uwage ze
    jak w jednym miesiacu bank ci dal za duzo odsetek to w drugim koryguje to i
    daje ci mniej odsetek i innego rozsadnego rozwiazania nie wymyslisz.
    Jesli zgodzisz sie ze odseteki sa liczone dobrze to odstaw sprawe liczenia
    odsetek i skup sie na podatku od odsetek - zauwazysz wtedy ze twoje wywody
    sa bez sensu
    *** blad ***

  • 12. Data: 2002-03-01 10:55:01
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Witek <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a5nm3j$sjr$...@n...tpi.pl...

    > Banki nie maja prawa dokonywac korekt podatku :((( Banki beda placic za
    > "ogol" klientow...

    To czy moga korygowac czy nie to jest kwestia do dyskusji. IMHO moga na
    zasadach okreslonych w Ordynacji Podatkowej.
    Poza tym bank ma czas do 20 nastepnego miesiaca na zaplacenie podatku, a
    takich duzych opoznien w ksiegowaniu operacji kartami debetowymi to chyba
    nie ma.

    Karol

  • 13. Data: 2002-03-01 10:57:26
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Kasia" <K...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Maćku chyba czegoś nie rozumiem ... jaki pozytywny skutek masz na myśli
    > Bo jeśli banki księgują ściągnięcie cash'u z konta z datą rozliczenia
    > transakcji np. w dniu T+n (czyli później niż ona nastąpiła) tzn że przez
    "n"
    > dni naliczają nam wyższy podatek (bo stan konta nie uwzględnia wydatków,
    > które nastąpiły w ciągu "n" dni). Zatem o jakim pozytywnym skutku piszesz
    ?
    > To chyba negatywny skutek ... Pozdroofka

    Karol napisal juz nizej, ale ja tez napisze ;). Jezeli bedzie ksiegowane z
    data rozliczenia to za okres miedzy data transakcji i rozliczenia klient
    bedzie dostawal odsetki i oczywizcie od tego bedzie placil podatek.
    Uwazam, ze zmiana sposobu ksiegowania transakcji bedzie dla bankow
    latwiejsza.
    We wczorajszych wypowiedziach przedstawiciele ZBP sugerowali, ze klient
    bedzie dostawal informacje o nadplacie i sam bedzie musial odebrac ja z US.
    Ja takie wypowiedzi przyjmuje w wielkim zdziwieniem, bo ustawa nie reguluje
    trybu zwracania naplaconego podatku, nie ma w ogole mowy o takiej
    mozliwosci. IMHO jedynym sposobem bylaby korekta dokumentow za poprzedzajacy
    miesiac, a to juz musi zrobic platnik [czyli bank]. Tak wiec nie dajcie sie
    nabrac i w przypadku gdy bank bedzie chcial abyscie sami odbierali kase,
    skladajcie reklacje.... do banku oczywiscie.
    I poniewaz skladanie korekt wydaje mi sie, ze bedzie dla banku bardzo
    uciazliwe, dlatego podejrzewam ze zostanie zmieniony sposob ksiegowania
    transakcji kartowych.
    Aha, cyba WBK najbardziej sie martwi o problem z kartami ;). W tym banku,
    jak wiemy, transakcje sa ksiegowanie z data jej dokonania [a nie
    rozliczenia].

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 14. Data: 2002-03-01 10:57:58
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    > Proszę o odpowiedz - ktory bank dopisuje codziennie odsetki do twojego
    > salda

    Każdy ... tylko kapitalizuje je raz na miesiąc ...:-)))

> [...]
    > odsetek i skup sie na podatku od odsetek - zauwazysz wtedy ze twoje wywody

    Cały czas piszę o podatku od odsetek ...a nie o odsetkach. Weź pod uwagę, że
    jeśli bank Ci naliczył za dużo podatku od odsetek (bo korekty dokona w
    przyszłym miesiącu jak to napisałeś ) to nie skoryguje juz wysokości
    podatku - bo jak słusznie zauważył Witek : banki nie mają prawa korygować
    podatku .... I co Ty na to ?? Więc zanim napiszesz coś takiego: "ze twoje
    wywody sa bez sensu" pomyśl chociaż ze dwa razy ...:-)) Pozdroofka

  • 15. Data: 2002-03-01 11:04:34
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > Poza tym bank ma czas do 20 nastepnego miesiaca na zaplacenie podatku, a
    > takich duzych opoznien w ksiegowaniu operacji kartami debetowymi to chyba
    > nie ma.
    Pod warunkiem ze to jest normalny bank :) Jak mialem w citi, to kiedys mi
    operacje Maestro zaksiegowali po 45 dniach !!!
    A jedna zagraniczna - sprzed dwoch lat (chyba za paliwo) nie zostala
    zaksiegowana do dzis !
    pzd

  • 16. Data: 2002-03-01 11:08:41
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > operacje Maestro zaksiegowali po 45 dniach !!!
    > A jedna zagraniczna - sprzed dwoch lat (chyba za paliwo) nie zostala

    Dzięki Witku - właśnie miałam przytoczyć przykład Citibanku - gdzie karty
    rozliczaja gruubo po upływie miesiąca ...

  • 17. Data: 2002-03-01 11:09:02
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > a z tego co wiem, to bank odprowadza i tak "bezimiennie" podatek, wiec
    > po prostu kwote odprowadzana pomniejszy o te 20 gr korekty...
    > (gdyby ktos pytal o co, jesli saldo bedzie 0 a korekta nastapi - czyli od
    > tego konkretnego konta ujemny podatek :-))
    Moim zdaniem nie. Za kolejny miesiac bank wystawia nastepna deklaracje
    podatku, zgodnie ze stanem za dany miesiac. Wiec nie moze umniejszyc
    nadplaty podatku w nastepnym miesiacu, bo to bylaby korekta :(((

    > wsztstko co napisalem podpowiedzial mi moj zdrowy (?) rozsadek.
    Nie liczyl bym na racjonalnosc ustawodawcy :(((
    pzd

  • 18. Data: 2002-03-01 11:10:36
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik MK <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a5nn1s$7qq$...@n...tpi.pl...

    > We wczorajszych wypowiedziach przedstawiciele ZBP sugerowali, ze klient
    > bedzie dostawal informacje o nadplacie i sam bedzie musial odebrac ja z
    US.

    Bzdura. A co mnie obchodzi ten podatek jak on jest zryczaltowany.

    > Ja takie wypowiedzi przyjmuje w wielkim zdziwieniem, bo ustawa nie
    reguluje
    > trybu zwracania naplaconego podatku, nie ma w ogole mowy o takiej
    > mozliwosci.

    AFAIR istnieje mozliwosc dochodzenia zwrotu nadplaty na podstawie Ordynacji
    Podatkowej. Ale musi to zrobic platnik, czyli bank. Z doswiadczenia wiem, ze
    jest to troch upierdliwa procedura (dokumentacja, udowodnienie US dlaczego
    nastapila nadplata), dlatego banki raczej powinny jej unikac.

    > I poniewaz skladanie korekt wydaje mi sie, ze bedzie dla banku bardzo
    > uciazliwe,

    Calkowicei sie zgadzam.

    Karol

  • 19. Data: 2002-03-01 11:15:54
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > We wczorajszych wypowiedziach przedstawiciele ZBP sugerowali, ze klient
    > bedzie dostawal informacje o nadplacie i sam bedzie musial odebrac ja z
    US.
    Tylko na jakiej podstawie ?

> [...]
    poprzedzajacy
    > miesiac, a to juz musi zrobic platnik [czyli bank].
    Tez tak mysle :(
    Nasz Parlament musi sobie skorygowac umysly, to moze przestanie buble
    wypuszczac. Zaraz wezme to ustawe i poczytam.

    > Tak wiec nie dajcie sie
    > nabrac i w przypadku gdy bank bedzie chcial abyscie sami odbierali kase,
    > skladajcie reklacje.... do banku oczywiscie.
    Trudno sie nie zgodzic.

  • 20. Data: 2002-03-01 11:16:27
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Kasia" <

    > Każdy ... tylko kapitalizuje je raz na miesiąc ...:-)))

    dopisanie odsetek do salda tto jest właśnie kapitalizacja

    > Cały czas piszę o podatku od odsetek ...a nie o odsetkach.

    caly czas twierdze ze piszesz nie o tym co trzeba ;-))
    Nie widzisz ze mi chodzi wlasnie o co innego - zeby wlasnie pisac o
    odsetkach
    jasli zgodzimy sie ze lepiej liczone byc nie moga to reszta jasna
    *** blad ***