    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Belkowy podatek
    Date: Fri, 1 Mar 2002 11:57:26 +0100

    Użytkownik "Kasia" <K...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:a5nlk8$oh3$1@news.tpi.pl...

    > Maćku chyba czegoś nie rozumiem ... jaki pozytywny skutek masz na myśli
    > Bo jeśli banki księgują ściągnięcie cash'u z konta z datą rozliczenia
    > transakcji np. w dniu T+n (czyli później niż ona nastąpiła) tzn że przez
    "n"
    > dni naliczają nam wyższy podatek (bo stan konta nie uwzględnia wydatków,
    > które nastąpiły w ciągu "n" dni). Zatem o jakim pozytywnym skutku piszesz
    ?
    > To chyba negatywny skutek ... Pozdroofka

    Karol napisal juz nizej, ale ja tez napisze ;). Jezeli bedzie ksiegowane z
    data rozliczenia to za okres miedzy data transakcji i rozliczenia klient
    bedzie dostawal odsetki i oczywizcie od tego bedzie placil podatek.
    Uwazam, ze zmiana sposobu ksiegowania transakcji bedzie dla bankow
    latwiejsza.
    We wczorajszych wypowiedziach przedstawiciele ZBP sugerowali, ze klient
    bedzie dostawal informacje o nadplacie i sam bedzie musial odebrac ja z US.
    Ja takie wypowiedzi przyjmuje w wielkim zdziwieniem, bo ustawa nie reguluje
    trybu zwracania naplaconego podatku, nie ma w ogole mowy o takiej
    mozliwosci. IMHO jedynym sposobem bylaby korekta dokumentow za poprzedzajacy
    miesiac, a to juz musi zrobic platnik [czyli bank]. Tak wiec nie dajcie sie
    nabrac i w przypadku gdy bank bedzie chcial abyscie sami odbierali kase,
    skladajcie reklacje.... do banku oczywiscie.
    I poniewaz skladanie korekt wydaje mi sie, ze bedzie dla banku bardzo
    uciazliwe, dlatego podejrzewam ze zostanie zmieniony sposob ksiegowania
    transakcji kartowych.
    Aha, cyba WBK najbardziej sie martwi o problem z kartami ;). W tym banku,
    jak wiemy, transakcje sa ksiegowanie z data jej dokonania [a nie
    rozliczenia].

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl