  • 1. Data: 2002-03-01 08:36:38
    Temat: Śmierdzący BIGos
    Od: <k...@p...onet.pl>

    http://www.parkiet.com/news/art.jsp?idn=218712

    "Gdyby BIG-BG rozliczył wszystkie koszty poprzez rachunek zysków i strat, to w
    2001 roku jego wynik netto zostałby obniżony o 868 mln zł - podał KPMG,
    prowadzący audyt spółki. Bank zdecydował się jednak na metodę niezgodną z
    zasadami rachunkowości - zmniejszył kapitały i zanotował 44,7 mln zł zysku
    netto."
    Ciekawe co na to posiadacze kont w Millenium?

  • 2. Data: 2002-03-01 10:28:18
    Temat: Re: Śmierdzący BIGos
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > netto."
    > Ciekawe co na to posiadacze kont w Millenium?

    A co? Powinienem jak najszybciej wypłacić całe 35 gr? ;-))

    --
    kriskel

  • 3. Data: 2002-03-01 11:51:48
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

> [...]
    > zasadami rachunkowości - zmniejszył kapitały i zanotował 44,7 mln zł zysku

    A czy przypadkim to nie jest ten bank w którym Zarządowi wypłacono w zeszłym
    roku 900 mln PLN pensji, czyli najwięcej ze wszystkich banków?

    Amehat

  • 4. Data: 2002-03-04 15:39:49
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > A czy przypadkim to nie jest ten bank w którym Zarządowi wypłacono w zeszłym
    > roku 900 mln PLN pensji, czyli najwięcej ze wszystkich banków?

    Nie wiem ile dokladnie - ale to JEST ten bank :-))
    Przy okazji, tam szeregowy pracownik zarabia duuuzo gorzej... Za to pomiata sie
    nim nieslychanie.

    maksymilian

  • 5. Data: 2002-03-05 09:10:22
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    > to w

    To właśnie koszty poniesione na stworzenie sieci detalicznej Millenium
    najprawdopodobniej nie są rozliczane przez rachunek wyników. To nie jest
    obca praktyka dla np. firm, które budują swoją sieć sprzedaży, czy ponoszą
    koszty organizacji nowych kanałów dystrybucji ..Takie koszty można zaliczyć
    do kosztów prac rozwojowych i amortyzowac je w czasie. KPMG czepia się !

    A to akurat dla posiadaczy kont w Millenium ma małe znaczenie ... bo to
    tylko ksiegowa kwestia zaliczenia kosztów - faktyczne nakłady bank poniósł
    tak czy siak .... Pozdroofka.

  • 6. Data: 2002-03-05 09:31:32
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Kasia <K...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a621tj$8l2$...@n...tpi.pl...

> [...]
    zaliczyć
    > do kosztów prac rozwojowych i amortyzowac je w czasie. KPMG czepia się !

    Co ma amortyzacja do rozliczenia przez kapitaly? Amortyzacje ksiegujesz w
    koszty a nie na zmniejszenie kapitalow.

    Karol

  • 7. Data: 2002-03-05 10:10:55
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

    > Co ma amortyzacja do rozliczenia przez kapitaly? Amortyzacje ksiegujesz w
    > koszty a nie na zmniejszenie kapitalow.

    A czy koszty (poprzez kreowanie wyniku finansowego) nie wpływają na
    zmniejszenie kapitałów własnych ???

  • 8. Data: 2002-03-05 10:50:59
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Kasia <K...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a625f5$h0q$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

    > A czy koszty (poprzez kreowanie wyniku finansowego) nie wpływają na
    > zmniejszenie kapitałów własnych ???

    Wplywaja. Tyle tylko, ze AFAIK to BIG nie ksiegowal kosztow przez wynik
    tylko bezposrednio przez kapitaly.
    A amortyzacja tez idzie przez wynik, a nie przez zmniejszenie kapitalow.
    I to tyle.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 9. Data: 2002-03-05 11:02:14
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    > Wplywaja. Tyle tylko, ze AFAIK to BIG nie ksiegowal kosztow przez wynik
    > tylko bezposrednio przez kapitaly.
    > A amortyzacja tez idzie przez wynik, a nie przez zmniejszenie kapitalow.
    > I to tyle.

    No a co ja napisałam ? Właśnie że amortyzacja idzie przez wynik (dokładnie
    nasmarowałam tak: " poprzez kreowanie wyniku") - przez co wpływa na kapitały
    Co do BIG-u to nie wiem jaką mieli filozofie ksiegowania kosztów
    bezpośrednio na kapitały - jak to jest mozliwe ? Napisz jeśli coś wiesz na
    ten temat, please.

    Pozdroofka

  • 10. Data: 2002-03-05 11:11:39
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Kasia <K...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a628hc$h2d$...@n...tpi.pl...

> [...]
    >
    > No a co ja napisałam ? Właśnie że amortyzacja idzie przez wynik (dokładnie
    > nasmarowałam tak: " poprzez kreowanie wyniku") - przez co wpływa na

    Nie bede sie spieral co napisalas a jakie mialas intencje.
    Faktem jest, ze BIG zaksiegowal koszty bezposrednio poprzez konta kapitalow.
    Informacje o tym od piatku mozna poczytac w prasie.

    Pozdrawiam,
    Karol