  • 1. Data: 2002-03-01 09:20:47
    Temat: Belkowy podatek
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Drodzy gupowicze - czy ktoś z Was orientuje się dokładnie w jaki sposób
    banki będą naliczały podatek od oszczędności spoczywających na naszych
    kontach ? Mniemam, że powinno to następować codziennie od aktualnego salda
    na rachunku ... tylko co ze środkami ściąganymi z konta w dzień lub dwa po
    dokonaniu transakcji kartą lub wypłaty w bankomacie ... Płacimy wówczas
    więcej podatku niż by to wynikało z faktycznego stanu środków na koncie ...
    Czy w ogóle systemy informatyczne banków dopuszczają możliwość
    automatycznych korekt zawyżonego podatku ??? Bo takich przypadków będzie
    sporo - i nie podejżewam że będzie siedziała jakaś pani i patrzyła czy
    ściągnięto środki z konta z datą np. T-2 i w związku z tym odsetki podrane w
    dniu T powinny być skorygowane ...

  • 2. Data: 2002-03-01 10:24:32
    Temat: Re: Belkowy podatek
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "Kasia" <K...@e...pl> writes:

    > Drodzy gupowicze - czy ktoś z Was orientuje się dokładnie w jaki sposób
    > banki będą naliczały podatek od oszczędności spoczywających na naszych
    > kontach ? (...)

    Ja mam wrażenie, że w tym jak to szczegółowo ma wyglądać to się nawet
    same banki tudzież ministerstwo finansów jeszcze nie bardzo
    orientują. I tak obstawiam, że przynajmniej w pierwszych miesiącach
    różne banki mogą się zachowywać ... różnie.

    --
    ( Marcin Kasperski | In any large change, 1/3 will think it is great, 1/3 )
    ( http://www.mk.w.pl | will think it is stupid, and 1/3 will wait (Reed) )

  • 3. Data: 2002-03-01 10:26:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Kasia" <K...@e...pl> napisał w wiadomości

    > na rachunku ... tylko co ze środkami ściąganymi z konta w dzień lub dwa po
    > dokonaniu transakcji kartą lub wypłaty w bankomacie ... Płacimy wówczas
    > więcej podatku niż by to wynikało z faktycznego stanu środków na koncie

    Wiekszosc bankow nie bedzie miala takiego problemu, bo w wiekszosci
    transakcje kartowe sa ksiegowane z dniem rozliczenia, a nie dokonania
    transakcji. Ten problem rowniez nie bedzie dotyczyl osob placacych kartami
    kredytowymi i charge.
    Wydaje mi sie, ze to moze byc jedynym pozytywnym skutkiem wprowadzenia tego
    podatku ;). IMHO, banki ktore w chwili obecnej ksieguja transakcje z data
    jej dokonania, zaczna ksiegowac w data rozliczenia :).

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 4. Data: 2002-03-01 10:28:05
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    odda mniej w nastepnym miesiacu??
    ale co z odstkami od odstetek to nie wiem :)

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 5. Data: 2002-03-01 10:39:02
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

> [...]
    > podatku ;). IMHO, banki ktore w chwili obecnej ksieguja transakcje z data
    > jej dokonania, zaczna ksiegowac w data rozliczenia :).

    Maćku chyba czegoś nie rozumiem ... jaki pozytywny skutek masz na myśli ...
    Bo jeśli banki księgują ściągnięcie cash'u z konta z datą rozliczenia
    transakcji np. w dniu T+n (czyli później niż ona nastąpiła) tzn że przez "n"
    dni naliczają nam wyższy podatek (bo stan konta nie uwzględnia wydatków,
    które nastąpiły w ciągu "n" dni). Zatem o jakim pozytywnym skutku piszesz ?
    To chyba negatywny skutek ... Pozdroofka

    Kaśka

  • 6. Data: 2002-03-01 10:40:08
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    > odda mniej w nastepnym miesiacu??
    > ale co z odstkami od odstetek to nie wiem :)

    Ja chyba wiem - możemy o nich zapomnieć :-))

  • 7. Data: 2002-03-01 10:44:27
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Kasia <K...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a5nlk8$oh3$...@n...tpi.pl...

  • 8. Data: 2002-03-01 10:45:16
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > sporo - i nie podejżewam że będzie siedziała jakaś pani i patrzyła czy
    > ściągnięto środki z konta z datą np. T-2 i w związku z tym odsetki podrane

    Banki nie maja prawa dokonywac korekt podatku :((( Banki beda placic za
    "ogol" klientow...
    Poza tym mysle ze nie ma to chyba wiekszego znaczenia przy obecnym
    oprocentowaniu ROR, ile mozna przeplacic ??? W tym wypadku dobre sa eMax'y i
    RO w Multi ! Ich znaczenie wzrasta...
    pzd

  • 9. Data: 2002-03-01 10:45:31
    Od: "Karol" <a...@b...com>

> [...]
    > które nastąpiły w ciągu "n" dni). Zatem o jakim pozytywnym skutku piszesz

    O dodatkowych odsetkach dla klienta.
    Ale bank bedzie wtedy tracil.

    Karol

  • 10. Data: 2002-03-01 10:46:17
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    Kasia <K...@e...pl> wrote:
    > Drodzy gupowicze - czy ktoś z Was orientuje się dokładnie w jaki sposób
    > banki będą naliczały podatek od oszczędności spoczywających na naszych
    > kontach ?

    jak dokladnie beda, to pewnie zalezy od banku.

    imho nie jest to klopotliwe - po porstu w dniu dopisywania odsetek 20%
    bedzie dopisywane do podatku zamiast do kapitalu.
    podobnie z korektami - korekta na 1 PLN czyli 80 gr korekty na racjunku,
    20 na podatku.

    a z tego co wiem, to bank odprowadza i tak "bezimiennie" podatek, wiec
    po prostu kwote odprowadzana pomniejszy o te 20 gr korekty...
    (gdyby ktos pytal o co, jesli saldo bedzie 0 a korekta nastapi - czyli od
    tego konkretnego konta ujemny podatek :-))

    wsztstko co napisalem podpowiedzial mi moj zdrowy (?) rozsadek.
    Nie wiem jak konkretny bank bedzie to robil.

    pozdrawiam

    romekk