  • 31. Data: 2012-11-16 09:29:50
    Temat: Re: Bankomaty na odcisk palca
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    news:almarsoft.4003707075147532169@news.neostrada.pl
    > A ja w ogóle nie rozumiem po co te zachwyty nad bankomatem, zlikwidowac w
    > ogóle gotówkę, gdyby były tylko płatności elektroniczne bankomaty nie
    > byłyby potrzebne. Prowokacyjnie zapytam: na co komu gotówka? :)

    faktycznie, po co podatki marnować na produkcję papierków,
    monet i ich zabezpieczanie, to byłyby ogromne oszczędności
    wszystko co mam na lokacie, nigdy nie miałem w ręku
    oprócz sytuacji płatny przelew lub ostatki przy zamykaniu konta

    przelewy elektronicznie, karty: do kont, kredytówki, prepaid
    pieniądz inny niż wirtualny traci sens

    bankomaty by poszły w odstawkę gdyby:
    - starsi niereformowalni chcieli używać kart i wogóle banków
    przelew renty/emerytyry na konto i płacić kartą
    - stawki prowizji od opłat za transakcje były niższe
    mniejsze sklepy nie mają terminali wogóle, zarabiając
    kilka procent, prowizja kartą zaniżyłaby zysk znacząco

    erator/

  • 32. Data: 2012-11-16 09:43:34
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-16 09:29, zlotowinfo pisze:
> [...]
    > mniejsze sklepy nie mają terminali wogóle, zarabiając
    > kilka procent, prowizja kartą zaniżyłaby zysk znacząco

    A jak byś zapłacił prostytutce? Czy też w Twoim idealnym świecie na
    takie fanaberie nie ma miejsca? ;)

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2012-11-16 09:57:14
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Lis, 09:43, Liwiusz <l...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    Patrzac z tej strony, to czesc oszczednosci wynikajacych ze
    zmniejszonego dodruku banknotow utrzymywanych w obiegu powinna
    pokrywac koszty transakcji elektronicznych.

    > A jak byś zapłacił prostytutce? Czy też w Twoim idealnym świecie na
    > takie fanaberie nie ma miejsca? ;)

    Elektronicznie. I jeszcze karte mozna by jej wetknac do kasy
    fiskalnej, a raport transakcji sms poszedlby do zony.

  • 34. Data: 2012-11-16 10:00:23
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-16 09:57, krzysztofsf pisze:

    > Elektronicznie. I jeszcze karte mozna by jej wetknac do kasy
    > fiskalnej, a raport transakcji sms poszedlby do zony.

    Tak czy siak, nie wyobrażam sobie wolnych ludzi bez gotówki. Mam
    nadzieję, że nie dożyję takiego czasu :)

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2012-11-16 10:00:55
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-11-16 08:41, Marek pisze:

    > A ja w ogóle nie rozumiem po co te zachwyty nad bankomatem, zlikwidowac
    > w ogóle gotówkę, gdyby były tylko płatności elektroniczne bankomaty nie
    > byłyby potrzebne. Prowokacyjnie zapytam: na co komu gotówka? :)

    Widzisz... kiedyś nasze genialne osły wymyślili, że np. leczącym się z
    uzależnienia alkoholowego należy profilaktycznie odbierać PJ. Na
    szczęście nie przeszło, ale tym @#$ nie można ufać.
    Dlatego np. za alkohol płacę gotówką.

    Dopiszcie sobie sami więcej przesłanek tego typu.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel

  • 36. Data: 2012-11-16 10:04:15
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-11-16 09:43, Liwiusz pisze:

    > A jak byś zapłacił prostytutce? Czy też w Twoim idealnym świecie na
    > takie fanaberie nie ma miejsca? ;)

    Ależ - po co w ogóle pieniądz?

    Przecież było już tak - "każdemu wg jego potrzeb, od każdego wg jego
    możliwości". Prostytutka się w tym mieści :)

    W literaturze jest wiele przykładów... Więcej, niż w historii

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel

  • 37. Data: 2012-11-16 10:11:17
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Lis, 09:59, SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> wrote:

> [...]
    > szczęście nie przeszło, ale tym @#$ nie można ufać.
    > Dlatego np. za alkohol płacę gotówką.
    >
    > Dopiszcie sobie sami więcej przesłanek tego typu.

    Ktos mi wspominal (nie sprawdzalem), ze niemczech sa samoobslugowe
    automaty do sprzedazy papierosow (nie wiem, czy bezgotowkowe). Przed
    zakupem nalezy zwryfikowac w automacie swoja pelnoletnosc ichnim
    dowodem osobistym czy jak tam zwa swoja kenkarte.

    No i juz bliska droga do opracowywania indywidualnych stawek
    ubezpieczenia zdrowotnego dla kupujacych na podstawie raportow z
    takich zakupow.

  • 38. Data: 2012-11-16 11:11:00
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "TrzyLinie" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czytnik samych linii papilarnych - być może. Jednak już od dawna wiadomo,
    > że
    > same linie papilarne z czytników do identyfikacji i uwierzytelniania się
    > nie
    > stosują w "prawdziwych" aplikacjach.

    Zakładając (nie wiem, czy słusznie), że rozpoznanie układu naczyń
    koncepcyjnie niedaleko odbiega od rozpoznania układu bruzd na palcu wyniki
    rozpoznawalności będą podobne.
    Ja kwestionowałem zdanie:
    ------------
    Myślę, że idea polega na tym by mieć dostęp do wypłat bez karty,
    a wiec wystarczy tylko przystawić palec i wpisać kwotę wypłaty,
    bez wkładania karty.
    -----------
    i podtrzymuję moją opinię, że sam czytnik czegokolwiek jest (przynajmniej na
    razie) niewystarczający do ustalenia kto jest przy bankomacie. Jest
    natomiast wystarczający do weryfikacji, czy osoba przy bankomacie jest tą za
    którą się podaje.
    Zapamiętywane nie są pełne informacje o wzorcu tylko jakiś zestaw sygnatur
    co nie pozwala jednoznacznie zidentyfikować osoby. Uwzględniając skończoną
    powtarzalność odczytu sygnatur danego palca, aby czytnik nie odrzucił
    prawdziwej osoby, weryfikacja musi dopuszczać pewną odległość między
    odczytanymi sygnaturami, a wzorcem odniesienia. Skutkiem będzie to, że na
    przykład jedna na 10000 przypadkowych osób się załapie jako prawdopodobnie
    zgodna.

    > A to niby dlaczego?

    Bo obliczenie odległości między pobraną próbką a zapamiętanym wzorcem nie
    jest trywialne.
    A gdyby przechowywane były pełne wzorce (pomijając kwestię ochrony danych
    osobowych) to porównanie trwałoby jeszcze dłużej.
    P.G.

  • 39. Data: 2012-11-16 11:39:36
    Od: PJ <p...@g...com>

    sa tez bezgotowkowe , http://de.wikipedia.org/wiki/Zigarettenautomat

    //Przed zakupem nalezy zwryfikowac w automacie swoja pelnoletnosc
    ichnim dowodem osobistym czy jak tam zwa swoja kenkarte.

    karta, dowodem albo prawem jazdy

    //No i juz  bliska droga do opracowywania indywidualnych stawek
    ubezpieczenia zdrowotnego dla kupujacych na podstawie raportow z
    takich zakupow.

    przy ubezpieczeniu prywatnym od dawna pytaja o nalogi :-) panstwowym
    kasom na razie to wisi ...

    P.

  • 40. Data: 2012-11-16 12:26:07
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    Użytkownik "SQLwiel" <"[nick]"@guglowapoczta.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie przeszło, ale tym @#$ nie można ufać.
    > Dlatego np. za alkohol płacę gotówką.
    >
    > Dopiszcie sobie sami więcej przesłanek tego typu.

    raczej nie jest dobrą metodą zabierać prawko
    gdyż samochód może być jedynym środkiem utrzymania
    i ten sposób zrujnuje życie tej osobie

    wszystkim złapanym za jazdę po spożyciu, np. na 5 lat
    2 x droższe OC i obowiązkowo NW też 2x droższe
    jak drugi raz złapani to 4x droższe
    a jak trzeci no to już odrazu prawko

    erator/