  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bankomaty na odcisk palca
    Date: Fri, 16 Nov 2012 11:11:00 +0100

    Użytkownik "TrzyLinie" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:50A54E46.6060808@o2.pl...

    > Czytnik samych linii papilarnych - być może. Jednak już od dawna wiadomo,
    > że
    > same linie papilarne z czytników do identyfikacji i uwierzytelniania się
    > nie
    > stosują w "prawdziwych" aplikacjach.

    Zakładając (nie wiem, czy słusznie), że rozpoznanie układu naczyń
    koncepcyjnie niedaleko odbiega od rozpoznania układu bruzd na palcu wyniki
    rozpoznawalności będą podobne.
    Ja kwestionowałem zdanie:
    ------------
    Myślę, że idea polega na tym by mieć dostęp do wypłat bez karty,
    a wiec wystarczy tylko przystawić palec i wpisać kwotę wypłaty,
    bez wkładania karty.
    -----------
    i podtrzymuję moją opinię, że sam czytnik czegokolwiek jest (przynajmniej na
    razie) niewystarczający do ustalenia kto jest przy bankomacie. Jest
    natomiast wystarczający do weryfikacji, czy osoba przy bankomacie jest tą za
    którą się podaje.
    Zapamiętywane nie są pełne informacje o wzorcu tylko jakiś zestaw sygnatur
    co nie pozwala jednoznacznie zidentyfikować osoby. Uwzględniając skończoną
    powtarzalność odczytu sygnatur danego palca, aby czytnik nie odrzucił
    prawdziwej osoby, weryfikacja musi dopuszczać pewną odległość między
    odczytanymi sygnaturami, a wzorcem odniesienia. Skutkiem będzie to, że na
    przykład jedna na 10000 przypadkowych osób się załapie jako prawdopodobnie
    zgodna.

    > A to niby dlaczego?

    Bo obliczenie odległości między pobraną próbką a zapamiętanym wzorcem nie
    jest trywialne.
    A gdyby przechowywane były pełne wzorce (pomijając kwestię ochrony danych
    osobowych) to porównanie trwałoby jeszcze dłużej.
    P.G.