  • 21. Data: 2012-11-15 14:45:25
    Temat: Re: Bankomaty na odcisk palca
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 15 Lis, 14:11, SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> wrote:

    > "Na zdziercę" ? ;)
    >
    > Tutaj chyba wszyscy czytali. :) Ale warto przypomnieć. I uświadomić, że
    > to było za zamierzchłej komuny pisane, dlatego Zajdel musiał przywołać
    > "siły wyższe z kosmosu".
    > A gdy to czytać teraz, to się człowiek dziwi "prorok jaki, cy-co?"

    Szkoda, ze Siła Wyższa Mu przerwala.....

    Zastanawiam sie rowniez nad realnoscia i ewentualnoscia skutecznosci
    nakladek "papilarek" z przezroczystego tworzywa, nakladanych na
    opuszki palcow. Naturalnie nie w kontekscie dopadniecia przypadkowego
    przechodnia. Google milczy, tak wiec albo pozostaja wylacznie w
    fantazji pisarzy, albo informacje na ich temat sa blokowane,

  • 22. Data: 2012-11-15 14:51:57
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 15 Lis, 14:42, TrzyLinie <t...@o...pl> wrote:

    > Bankoffcy mają wystarczającą wyobraźnię i to starczy ;)

    A potem wnuki beda o mnie mowic "dziadek to jakis nienowoczesny. Ani
    chipa nie dal sobie wszczepic, ani nie korzysta z bankowosci
    daktylkoskopijnej, a w dodatku nie dal sobie zalozyc kamer
    internetowych sprzezonych z neofacebookiem w pokojach i innych
    pomieszczeniach swojego mieszkania".

  • 23. Data: 2012-11-15 15:00:36
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu czwartek, 15 listopada 2012 10:47:24 UTC+1 użytkownik krzysztofsf
    napisał:

    > Myślę, że idea polega na tym by mieć dostęp do wypłat bez karty,
    > a wiec wystarczy tylko przystawić palec i wpisać kwotę wypłaty,
    > bez wkładania karty.

    Jakieś 5 lat temu słyszałem, że czytnik z dużą dozą prawdopodobieństwa
    (powyżej 99%) potrafi ustalić który to palec z bazy 1000 palców.
    Ale nie ma pewności, czy palec spoza bazy nie zostanie zakwalifikowany jako
    jeden z bazy. Ryzyko wzrasta ze wzrostem bazy.
    Zmniejszanie tego ryzyka (wymagana większa zgodność) jednocześnie podnosi
    ryzyko nierozpoznania prawidłowego palca.

    Widocznie przegapiłem jakąś radykalną zmianę w czytnikach.
    Poza tym przejrzenie wielomilionowej bazy w rozsądnym czasie wymagałoby
    sporego komputera.
    P.G.

  • 24. Data: 2012-11-15 15:05:24
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 15 Lis, 15:00, Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:

    > Ale nie ma pewności, czy palec spoza bazy nie zostanie zakwalifikowany jako
    > jeden z bazy. Ryzyko wzrasta ze wzrostem bazy.

    Czyli warto trzymac na koncie mala kwote, a podejscie do bankomatu
    zaczynac od wpisania bardzo duzej, liczac, ze mamy palec podobny do
    kogos z duzym stanie na koncie.
    Dopiero po odrzuceniu transakcji z powodu braku srodkow, mruczymu pod
    nosem "rozpoznal mnie lobuz" i wyplacamy swoja nieduza kwote. :)

  • 25. Data: 2012-11-15 20:39:56
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > http://www.wprost.pl/ar/356538/Pokaz-palec-dostanies
    z-pieniadze/

    > W grudniu BPH ma przetestować 12 urządzeń, w których zastosowano
    > biometryczną technologię. Docelowo takich bankomatów może stanąć w Polsce
    > tysiąc - a ich operatorem będzie Euronet.

    z tego co wiem to nie odcisk palca tylko budowa naczyń krwionośnych więc
    odcięty palec odpada :)
    pzdr
    GL

  • 26. Data: 2012-11-15 20:55:56
    Temat: Re: Bankomaty na odcisk palca - sprostowanie
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2012-11-15 07:11, SQLwiel pisze:
    > http://www.wprost.pl/ar/356538/Pokaz-palec-dostanies
    z-pieniadze/

    Ktoś nie ma pojęcia o czym pisze albo chce im zaszkodzić,
    odciski palców się do bankomatów nie nadają, używaną w tej
    technologii cechą biometryczną jest układ naczyń krwionośnych.
    Więcej pod tymi linkami:

    http://prnews.pl/hydepark/bph-zawstydza-konkurencje-
    biometria-na-dobre-zawitaa-do-placowek-6544763/komen
    tuj/

    http://www.bph.pl/pl/placowki_i_bankomaty/identyfika
    cja_biometryczna

  • 27. Data: 2012-11-15 21:19:18
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2012-11-15 15:00, Piotr Gałka napisał(a):
    > Jakieś 5 lat temu słyszałem, że czytnik z dużą dozą prawdopodobieństwa (powyżej
    99%) potrafi ustalić który to palec z bazy 1000 palców.

    Czytnik samych linii papilarnych - być może. Jednak już od dawna wiadomo, że
    same linie papilarne z czytników do identyfikacji i uwierzytelniania się nie
    stosują w "prawdziwych" aplikacjach.

    > Poza tym przejrzenie wielomilionowej bazy w rozsądnym czasie wymagałoby sporego
    komputera.

    A to niby dlaczego?

    --
    TrzyLinie

  • 28. Data: 2012-11-15 23:54:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

> [...]
    > daktylkoskopijnej, a w dodatku nie dal sobie zalozyc kamer
    > internetowych sprzezonych z neofacebookiem w pokojach i innych

    No ładnie, najpierw zdziercy, teraz telescreeny...
    --
    Krzysztof Halasa

  • 29. Data: 2012-11-16 08:41:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 15 Nov 2012 23:54:47 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:
    > No ładnie, najpierw zdziercy, teraz telescreeny...

    A ja w ogóle nie rozumiem po co te zachwyty nad bankomatem,
    zlikwidowac w ogóle gotówkę, gdyby były tylko płatności elektroniczne
    bankomaty nie byłyby potrzebne. Prowokacyjnie zapytam: na co komu
    gotówka? :)

    --
    Marek

  • 30. Data: 2012-11-16 08:52:43
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-16 08:41, Marek pisze:

    > A ja w ogóle nie rozumiem po co te zachwyty nad bankomatem, zlikwidowac
    > w ogóle gotówkę, gdyby były tylko płatności elektroniczne bankomaty nie
    > byłyby potrzebne. Prowokacyjnie zapytam: na co komu gotówka? :)

    Po to, żebyś mógł zapłacić komu chcesz, kiedy chcesz, bez pośredników i
    bez prowizji. Pytanie "po co gotówka" to jak pytanie "po co mam sobie
    sam gotować, nie lepiej, że będzie mi gotować państwo"? Może dla Ciebie
    lepiej, ale nie ma powodu, abyś swój zniewolony umysł rozprzestrzeniał
    na inne, zdrowe, osobniki :)

    --
    Liwiusz