  • 1. Data: 2012-11-14 21:02:49
    Temat: PIN do karty - przechowywany przez bank?
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    Witam.

    Czy to normalne, że bank potrafi wysłać stary pin w przypadku,
    gdy został zapomniany? Tj. czemu bank przechowuje pin a nie
    np. generuje nowy?
    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 2. Data: 2012-11-14 21:05:50
    Temat: Re: PIN do karty - przechowywany przez bank?
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2012-11-14 21:02, DooMiniK pisze:

    > Czy to normalne, że bank potrafi wysłać stary pin w przypadku,
    > gdy został zapomniany? Tj. czemu bank przechowuje pin a nie
    > np. generuje nowy?

    A czy ten stary pin został wygenerowany przez bank ?

  • 3. Data: 2012-11-14 21:43:53
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 14/11/2012 20:05, MarcinF wrote:

    > A czy ten stary pin został wygenerowany przez bank ?

    Tak. Chodzi mi o to, czemu bank przechowuje PIN.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2012-11-14 21:57:18
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 11/14/2012 10:43 PM, DooMiniK wrote:

    > Tak. Chodzi mi o to, czemu bank przechowuje PIN.

    W jakis sposob musi miec mozliwosc porownac, ze PIN wprowadzony przez
    ciebie w bankomacie czy sklepie sie zgadza?

    Rowniez, w wiekszosci przypadkow dla kart mozliwa liczba kombinacji to
    10000 (dla 4-cyfrowego pinu); nawet, gdy bank przechowuje pin w postaci
    "zaszyfrowanej", znalezienie odpowiedniej kombinacji to kilka sekund dla
    wspolczesnego komputera. Dla 6 cyfrowego PINu - niewiele dluzej.

    A czemu twoj bank nie zmienia PINu w przypadku jego utraty - to juz
    raczej kwestia jego procedur (nienajlepszych zreszta, moim zdaniem).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://blog.wpkg.org

  • 5. Data: 2012-11-14 22:19:35
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 14/11/2012 20:57, Tomasz Chmielewski wrote:

    > W jakis sposob musi miec mozliwosc porownac, ze PIN wprowadzony przez
    > ciebie w bankomacie czy sklepie sie zgadza?

    Czyli uważasz, że przechowywanie haseł to dobra praktyka?

> [...]
    > "zaszyfrowanej", znalezienie odpowiedniej kombinacji to kilka sekund dla
    > wspolczesnego komputera. Dla 6 cyfrowego PINu - niewiele dluzej.

    ... bierzesz pod uwagę wyciek takiej bazy? W przypadku 'zewnętrznego'
    użytkownika kilka nieudanych prób (blokujących kartę) skutecznie
    obala teorię o współczesnych komputerach.

    > A czemu twoj bank nie zmienia PINu w przypadku jego utraty - to juz
    > raczej kwestia jego procedur (nienajlepszych zreszta, moim zdaniem).

    Moim zdaniem nie powinien przechowywać kodu PIN i tego się będę
    trzymał - albo czegoś tu nie rozumiem...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2012-11-14 22:27:23
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 14/11/2012 21:19, DooMiniK wrote:

> [...]
    > obala teorię o współczesnych komputerach.

    > Moim zdaniem nie powinien przechowywać kodu PIN i tego się będę
    > trzymał - albo czegoś tu nie rozumiem...

    Czytam dokumentację do kart płatnicznych i zanim za głęboko w to wejdę:
    - PIN jest także przechowywany na karcie płatnicznej,
    - po np. zmianie PIN do karty przez internet przy pierwszym użyciu
    karty płatniczej w terminalu (PIN się nie zgadza), system sprawdza
    flagę, czy oby PIN po stronie banku się nie zmienił - jeżeli tak,
    to po udanym uwierzytelnianiu PIN na chipie karty zostaje uaktualniony.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 7. Data: 2012-11-15 00:41:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > W jakis sposob musi miec mozliwosc porownac, ze PIN wprowadzony przez
    > ciebie w bankomacie czy sklepie sie zgadza?

    do tego pin mu nie jest potrzebny.

> [...]
    > "zaszyfrowanej", znalezienie odpowiedniej kombinacji to kilka sekund dla
    > wspolczesnego komputera. Dla 6 cyfrowego PINu - niewiele dluzej.

    jeszcze musisz wiedziec jak zaszyfrowanej.

    zapisz sie na jakis kurs kryptografii.

  • 8. Data: 2012-11-15 23:48:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > do tego pin mu nie jest potrzebny.

    Potrzebne jest coś, co pozwoli na jego sprawdzenie. Nawet 6 cyfr to dla
    zwykłego komputerka czas grubo poniżej sekundy.

    Jakąś możliwością jest taka, w której sprawdzenie każdej kombinacji
    byłoby bardzo kosztowne obliczeniowo. Wtedy oczywiście atak na
    pojedynczą kartę wciąż byłby możliwy (i łatwy - komputery w banku nie
    mogą być nieograniczone), ale już atak na np. wszystkie karty byłby
    nieopłacalny. Tyle że to nie rozwiązuje żadnego praktycznego problemu.

    > jeszcze musisz wiedziec jak zaszyfrowanej.
    >
    > zapisz sie na jakis kurs kryptografii.

    Przecież ma rację, no może poza tym, że to aż tak długo nie trwa.

    Nie myślisz też chyba że łatwiej ukryć algorytm niż bazę PINów?
    BTW zawartość bazy wygeneruje (z dużym prawdopodobieństwem) w sposób
    sensowny bezduszny prosty program typu cat /dev/random. Zrób to samo
    z algorytmem, i nie zdziw się później, gdy okaże się trywialnie łamalny.
    BTW znakomita większość "autorskich" algorytmów szyfrujących jest
    trywialnie łamalna, nawet jeśli teoretyczne założenia umożliwiają
    napisanie dobrego algorytmu (tu tego nie mamy).

    W tej chwili praktycznie dowolne algorytmy tego typu operujące na
    powiedzmy 48-bitowych kluczach są łatwe do złamania nawet amatorskimi
    sposobami. 4-cyfrowy PIN to jest tylko (prawie) 14 bitów, w kontekście
    kryptografii to nawet nie jest śmieszne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2012-11-16 04:31:38
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2012-11-15 23:48, Krzysztof Halasa napisał(a):
> [...]
    > sposobami. 4-cyfrowy PIN to jest tylko (prawie) 14 bitów, w kontekście
    > kryptografii to nawet nie jest śmieszne.

    Czy PIN się szyfruje sam? Chyba można go uzupełnić numerem karty, nazwiskiem,
    PESELem, numerem dowodu, kolorem włosów, długością w zwisie...

    --
    TrzyLinie

  • 10. Data: 2012-11-17 17:09:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    TrzyLinie <t...@o...pl> writes:

    > Czy PIN się szyfruje sam? Chyba można go uzupełnić numerem karty, nazwiskiem,
    > PESELem, numerem dowodu, kolorem włosów, długością w zwisie...

    Nie ma to żadnego znaczenia - to nie są tajne dane.
    --
    Krzysztof Halasa