eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBanki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym › Re: Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
  • Data: 2016-05-23 14:53:57
    Temat: Re: Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 05/23/2016 09:12 PM, r...@k...pl wrote:

    >> On 05/23/2016 06:54 PM, r...@k...pl wrote:
    >>> Mon, 23 May 2016 10:18:18 +0200, w <5742bcce$0$693$65785112@news.neostrada.pl>,
    >>> "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):
    >>>
    >>>> Zapomniales pomyslec o trzeciej mozliwosci - reklamy przynosily
    >>>> pozytywny skutek dawniej, a teraz przy podatku - juz nie przynosza.
    >>>
    >>> Zadziwiający tok rozumowania :)
    >>
    >> Dlaczego?
    >
    > A ja miałoby być możliwe?

    A jak miałoby to być niemożliwe?

    Reklamy nie zostały całkowicie wycofane, do zera.

    Jest coś takiego jak zwrot z inwestycji, obojętnie, czy jest to reklama,
    otwarcie nowej placówki, czy wprowadzenie nowego produktu na rynek.

    Dość pokrewne pojęcia to malejąca użyteczność krańcowa, czy krzywa
    Laffera (podobny mechanizm, choć odnosi się do podatków).

    Skoro wydatek 1 zł na reklamę przynosi firmie 1.2 zł dochodu, to jak
    najbardziej na taką reklamę opłaca się wydawać dodatkowe pieniądze.

    W sytuacji zmiany otoczenia rynkowego (w tym przypadku: wprowadzenie
    podatku bankowego), może być tak, że wydatek 1 zł na reklamę przynosi
    już tylko 0.9 zł dochodu. W tym przypadku jak najbardziej sensowne jest
    ograniczenie budżetu na reklamę.

    Oczywiście ciężko powiedzieć, czy to jedynie podatek bankowy miał wpływ
    na zmniejszenie budżetów reklamowych banków.



    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1