  • 21. Data: 2019-08-17 01:33:31
    Temat: Re: Bank zapłaci klientom za wzięcie kredytu.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid Rutkowski" 5...@g...co

    : Bank zawsze pożyczy klientowi drożej niż sam za
    : pieniądz zapłaci. Jak nie na % to na prowizji zedrze.

    Niekoniecznie. W Mille brałem za free i wpłacałem
    na oszczędne -- nierzadko ;) właśnie w Mille. :)

    -=-

    Właśnie odkryłem, ;) że w Mille gnije szmal od 05 sierpnia...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 22. Data: 2019-08-17 11:39:38
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Ale oprocentowanie bywało ujemne i banki naprawdę
    > wypłacały, co powodowało problemy okołopodatkowe.

    Jakichś szczególnych problemów podatkowych tu nie widzę...
    Myślę, że na kredyt należy spojrzeć globalnie. To, że stopy są ujemne, a
    frankowicz i tak musi spłacić 2-3x tyle co wziął wskazuje jednak, iż
    bank na nim zarabia.

    > Centralne drukarnie dają komu? -- chyba pracownikom budżetowym...

    Wszystkim wprowadzając pieniądz do obrotu.

    > Bank centralny kupując obligacje rządowe z zamiarem umorzenia,
    > wzbogaca rząd, który chyba najpierw daje coś na kształt 500+
    > i pensji pracownikom państwowym...

    ...którzy za te pieniądze coś tam kupują. Wzrasta sprzedaż, tym samym
    produkcja, tym samym zatrudnienie, tym samym podatki od wszystkiego, a z
    nich opłaca się 500+.

    > Może ujemny procent to kontratak wobec tychże centralnych drukarni?

    Sądzę, że manipulując oprocentowaniem uzyskuje się bardzo transparenty
    system. Byłoby idealnie, gdybyśmy mieli wszystkie konta za darmo i
    jedynie procent (dodatni lub ujemny) był różny.
    Zwróć uwagę na oferty firm telekomunikacyjnych. Swego czas bardzo
    rozbudowane o opcje, pakiety, taryfy itd. Potem niejako "zrolowane" to 1
    abonamentu i znowu system puchł do masy krytycznej, po czym znowu
    "reset". Od pewnego czasu banki idą w podobną stronę... Zamiast 5-6
    ofert kont - jedno w różnych opcjach.

  • 23. Data: 2019-08-17 11:44:28
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Polacy nie muszą oszczędzać w złotówkach -- mogą w euro czy
    > dolarach... Co wtedy, gdy zaczną we frankach szwajcarskich? ;)
    > (może przegapili kolejny dobry moment? -- jak 5 lat temu z USD)

    Wydaje się, iż coraz więcej osób przekłada skalę makro na mikro. Innymi
    słowy - wzorem banków centralnych - dywersyfikują swój portfel. Część
    oszczędności trzymają w PLN, ale też część w EUR/GBP, USD, CHF.
    Niektórzy dorzucają złoto, inni akcje/TFI.

    Sądzę, że sytuacja, w której ktoś ma tylko jedną walutę (w tym PLN)
    odchodzi w przeszłość. Pomagają darmowe konta walutowe, karty, łatwy
    dostęp do wymiany. Generowanie zysków będzie odbywało się poprzez zmianę
    proporcji w portfelu. Pewnie Polacy nie do końca są jeszcze na to
    gotowi, ale myślę, że najbliższe lata to właśnie pójście w tym kierunku.

  • 24. Data: 2019-08-17 13:30:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" qj8i1t$udl$...@g...aioe.org

    > Jakichś szczególnych problemów podatkowych tu nie widzę...

    Ale inni widzieli. Klient dostał szmal -- wzbogacił się!
    Gdy bank naliczy 01 grosz odsetek -- podatek zapłaci!

    > Myślę, że na kredyt należy spojrzeć globalnie.

    Nie zrozum mnie źle -- Twoje myślenie zachowaj na czas
    wyborów parlamentarnych. ;) W tym miejscu nie Twoje
    myślenie jest ważne, lecz myślenie US itp. oparte
    o myślenie ustawodawcy itp...

    > To, że stopy są ujemne, a frankowicz i tak musi spłacić 2-3x tyle co wziął wskazuje
    jednak, iż bank na nim zarabia.

    Kupujesz piwo -- sklep zarabia; zwracasz butelkę, dostajesz
    zwrot kaucji, ale sklep nadal sumarycznie na piwie zarabia,
    co nie zmienia faktu, iż otrzymałeś forsę...

    W wypadku butelki czy reszty z płatności nie ma problemu, ale
    gdy zwrócisz palety i otrzymasz zwrot kaucji, dostaniesz
    fakturę korygującą lub coś podobnego...

    Wydoiłeś cudzą krowę -- dostałeś zapłatę.
    Częścią tej zapłaty zapłaciłeś za mleko -- sprzedawca
    mleka (być może Twój pracodawca) zyskał.

    Jesteś w sumie do przodu, bo dostałeś za miesięczne dojenie
    2 kpln a za mleko zapłaciłeś w tym czasie tylko 50 pln, ale
    i Ty płacisz podatek dochodowy, i Twój pracodawca płaci
    różne podatki...

    ZTCW banki nie wiedziały, jak traktować ten zysk -- zwracały się
    do państwa z pytaniami...

    > Wszystkim wprowadzając pieniądz do obrotu.

    EBC drukuje i wysyła swe druki poczta z trąbką każdemu do domu? ;)

    > ...którzy za te pieniądze coś tam kupują.

    BRAWO!!!

    > Wzrasta sprzedaż, tym samym produkcja, tym samym zatrudnienie, tym samym podatki od
    wszystkiego, a z nich opłaca się 500+.

    Dokładnie tak samo jest wtedy, gdy forsę dorzuca/kreuje bank komercyjny?
    Nie -- komercyjny dorzuca Kowalskiemu, zaś centralny -- Nowakowej.
    Nowakowa z założenia jest pracownikiem państwowym (być może nauczycielką)
    lub matką biorącą 500+, ale Kowalski może być i pracownikiem państwowym,
    i prywatnym przedsiębiorcą...

    Centralny daje innym ludziom niż komercyjny.
    Inni ludzie inaczej (i na co innego) wydają.
    (inaczej stymulują)

    Może komercyjni chcą uniknąć nadmiernego wzbogacania ludzi budżetowych
    i socjalnych, którzy zbyt silni, mogliby przejąć (legalnie -- w efekcie
    uczciwych wyborów parlamentarnych) pełnię władzy i doprowadzić do krachu
    gospodarczego oraz totalitarnego zniewolenia ludzkości...

    Odbiorcy socjalni widzą nierzadko tylko najbliższy zysk -- 500+ przykładowo,
    ale przymykają oczy na rzeczywistych beneficjantów tych dobrodziejstw, czyli
    na rządzących, którym czapkują, myląc ich z rzeczywistymi dobroczyńcami...

    Nieproporcjonalne wspieranie rządzących socjalistów może doprowadzić do
    nadmiernego gniecenia ludzi rzeczywiście pracujących i budujących dobrobyt...
    Odbiorcy 500+ itp. lekko wzbogacą się, co być może szybko zaowocuje
    zbiednieniem wywołanym inflacją, ale rządzący mogą wzbogacić się nadmiarowo...

    Co EBC zyska umorzeniem obligacji? Władzę -- to jasne...
    Jak ją wykorzysta? -- Naciskami, propozycjami, sugestiami,
    infiltrowaniem władz państwowych swymi ludźmi itd...

    Może komercyjni próbują powstrzymać marsz/pochód centralnych?
    Może obawiają się obudzenia w socjalizmie -- gdzie człowiek
    pracuje za darmo i otrzymuje to, co władza uzna za stosowne...

    Przykładowo ja -- zamiast pieniędzy za mą pracę otrzymam mleko,
    którego domagałem się latami, choć właśnie teraz odchudzam się,
    przez co odstawiłem mleko...

    Może te niskie stopy są elementem jakiegoś kolejnego komunistycznego podboju?
    UE gloryfikuje KMarksa -- tego Marksa, którego rosyjscy sowieci stawiają obok
    Lenina... (wszyscy sowieci są rosyjscy? -- chyba 'sowieci' to po rosyjsku 'radni')

    Wychowałem się w komunistycznej Polsce, więc wiem, że komunizm jest bardzo
    dobrym ustrojem a złe są jedynie błędy i wypaczenia komunizmu -- niestety
    nieuniknione... ;)

    Ale czy Francuzi, Brytyjczycy, Niemcy iip. wiedzą?... ;)
    Czy nowe pokolenia Polaków wiedzą?...

> [...]
    "reset". Od pewnego czasu banki idą w podobną
    > stronę... Zamiast 5-6 ofert kont - jedno w różnych opcjach.

    Niby przejrzystość wzrasta -- ale nadal pozostaje pytanie:
    - jaki zysk widzi bank w udzielaniu ujemnie oprocentowanych kredytów?

    -=-

    Albo -- jaki zysk mieli polscy żydzi w finansowaniu szpitali leczących
    biedotę tak żydowską jak i nieżydowską? ;) [akurat chyba żaden]

    -=-

    Może altruizm centralnych ma swe podłoże w tym, w czym zwykle ma
    altruizm? -- w socjobiologi... Może podobną drogą chcą iść komercyjni?

    Może centralni swym altruizmem chcą wzmocnić swych żołnierzy, czemu
    komercyjni chcą przeciwstawić się podobnymi metodami? Może jesteśmy
    świadkami wojny pomiędzy komunistami (proponującymi raj na ziemi)
    a zdroworosadkowcami?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 25. Data: 2019-08-17 14:25:40
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Ale inni widzieli. Klient dostał szmal -- wzbogacił się!

    Hmm... Wziąłem kredyt 100 zł. Mam oddać 90. Wzbogaciłem się o 10. Płacę
    belkowe 19%. Teraz mam oddać 91,90 zł.

    > Kupujesz piwo -- sklep zarabia; zwracasz butelkę, dostajesz
    > zwrot kaucji, ale sklep nadal sumarycznie na piwie zarabia,
    > co nie zmienia faktu, iż otrzymałeś forsę...

    Wcześniej zapłaconą. Nie dostrzegam tu dochodu. Zapłaciłem 35 gr kaucji,
    oddaję - dostaję zwrot kaucji. Gdzie tu dochód?

    > Wydoiłeś cudzą krowę -- dostałeś zapłatę.
    > Częścią tej zapłaty zapłaciłeś za mleko -- sprzedawca
    > mleka (być może Twój pracodawca) zyskał.

    Masz rację. To podatki bardzo trudne do obliczenia, ale rzeczywiście - w
    teorii - można tak rozważać.
    Kto tu niedawno pisał, że ma darmowe konto, więc nie jest jeleniem i nie
    daje się doić. Sęk w tym, że darmowe konto nadal kosztuje.

    > Jesteś w sumie do przodu, bo dostałeś za miesięczne dojenie
    > 2 kpln a za mleko zapłaciłeś w tym czasie tylko 50 pln, ale
    > i Ty płacisz podatek dochodowy, i Twój pracodawca płaci
    > różne podatki...

    Barter ;-)

    > EBC drukuje i wysyła swe druki poczta z trąbką każdemu do domu? ;)

    Pośrednio tak.

    > Dokładnie tak samo jest wtedy, gdy forsę dorzuca/kreuje bank komercyjny?

    Myślę, że możliwości banku komercyjnego są dużo mniejsze niż centralnego.

> [...]
    > lub matką biorącą 500+, ale Kowalski może być i pracownikiem państwowym,

    Nie bardzo wiem, co chcesz powiedzieć. Za "państwowe" pieniądze są także
    kupowane akcje/obligacje różnych firm prywatnych. Czasami w ramach
    repolonizacji, czasami różnych programów w stylu PPK itd.

    > Centralny daje innym ludziom niż komercyjny.

    Pośrednio - tak. Sumarycznie - nie.

    > Inni ludzie inaczej (i na co innego) wydają.
    > (inaczej stymulują)

    Patrząc globalnie - wzrasta ilość pieniądza na rynku i WSZYSCY to odczuwają.

> [...]
    > uczciwych wyborów parlamentarnych) pełnię władzy i doprowadzić do krachu
    > gospodarczego oraz totalitarnego zniewolenia ludzkości...

    Wątpliwe. No bo jak? Że niby Biedronka nie jest zainteresowana, aby
    budżetowi i socjalni robili więcej zakupów za większe pieniądze?

    > - jaki zysk widzi bank w udzielaniu ujemnie oprocentowanych kredytów?

    Oprocentowanie nie ma nic do rzeczy. Upraszczając: "normalnie" daję 3%
    depozyt i 5% kredyt. Mój zysk: 2%.
    Nienormalnie daję -5% depozyt i -2% kredyt. Mój zysk: 3%.

    Niedawno próbowałem wytłumaczyć pewnej osobie tu w grupie, iż można
    zarabiać na różnicach kursowych walut zarówno gdy idą do góry (długa
    pozycja), jak i w dół (krótka). Zasadniczo więc kompletnie nie ma
    znaczenia czy w najbliższym tygodniu EUR/PLN pójdzie na 4,40 czy na
    4,30. W obu przypadkach mam zysk.

  • 26. Data: 2019-08-17 14:48:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" qj8rp6$9t6$...@g...aioe.org

    > Hmm... Wziąłem kredyt 100 zł. Mam oddać 90. Wzbogaciłem się o 10. Płacę belkowe
    19%. Teraz mam oddać 91,90 zł.

    Idąc tym tropem wisienki i orzeszki też obelkujesz?

    > Barter ;-)

    Ależ nie ma tutaj barteru -- dostałeś przelewem nie mleko,
    lecz szmal i kupiłeś nie łyk, wiadro czy podobnie, lecz karton...
    W cenie mleka był ukryty VAT niski na 5%.

    > Myślę, że możliwości banku komercyjnego są dużo mniejsze niż centralnego.

    Jednego -- zapewne tak... Ale w USA centralny jest prywatnym...

    > Pośrednio - tak. Sumarycznie - nie.

    Chyba bezpośrednio tak, bo pośrednio zawsze wszyscy tak. ;)

    > Patrząc globalnie - wzrasta ilość pieniądza na rynku i WSZYSCY to odczuwają.

    Twoja żona kupi Ci biustonosz -- będzie z niego taki zysk, jaki by był z kupna butów?
    Może Twoja źona nie jest aż tak głupia, ale globalnie ;) ponoć są 4 sposoby wydawania
    pieniędzy:

    - swoje pieniądze na swoje cele (oszczędnie i rozsądnie)
    - cudze pieniądze na cudze cele (nieoszczędnie i nierozsądnie)
    - swoje pieniądze na cudze cele (oszczędnie i nierozsądnie)
    - cudze pieniądze na swoje cele (nieoszczędnie i rozsądnie)

    Globalnie tyle samo wydanych pieniędzy, ale zysk praktyczny nie ten sam, lecz inny.

    > Wątpliwe. No bo jak? Że niby Biedronka nie jest zainteresowana, aby budżetowi i
    socjalni robili więcej zakupów za większe
    > pieniądze?

    Biedronka może swymi owadzimi oczami zobaczyć potwora zżerającego ją podatkami...

    > Oprocentowanie nie ma nic do rzeczy. Upraszczając: "normalnie" daję 3% depozyt i 5%
    kredyt. Mój zysk: 2%.
    > Nienormalnie daję -5% depozyt i -2% kredyt. Mój zysk: 3%.

    Wezmę kredyt na 20 mln pln i kupię dwa domy.
    Jeden wynajmę Tobie, aby mieć pieniądze na
    moje (i mego! domu) utrzymanie...

    Sumiennie będę spłacał ;) terminowo odsetki...

    Fajnie!!!

    Czy tak właśnie przed laty myśleli frankowicze?

    W tym raju jest drobny problem -- wynajmiesz ode mnie
    dom, mogąc wziąć kredyt, za który kupisz dwa domy? ;)

    Może wynajmiesz, ale zażyczysz sobie, bym Ci płacił?

    Wówczas chyba zrezygnuję z wynajmowania -- wezmę
    tylko ;) 10 mln i zacisnę pasa, by żyć z odsetek...

> [...]
    czy w najbliższym tygodniu EUR/PLN pójdzie na
    > 4,40 czy na 4,30. W obu przypadkach mam zysk.

    Może zamieńmy wszystkie szkoły na szkoły zarabiania na kursach walut?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 27. Data: 2019-08-17 23:43:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" qj8iav$vk8$...@g...aioe.org

> [...]

    proporcji w portfelu. Pewnie Polacy nie do końca są
    > jeszcze na to gotowi, ale myślę, że najbliższe lata to właśnie pójście w tym

    Jaki procent ludzi wg Ciebie dywersyfikuje w ten sposób?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 28. Data: 2019-08-18 08:57:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Statystycznie zysk mają tylko pośrednicy.
    No może "przychód", bo jak przekroczą koszty to mogą zysku nie mieć.

    -----

  • 29. Data: 2019-08-18 13:19:38
    Od: Szymon <...@w...pl>

    Dlaczego tylko?

  • 30. Data: 2019-08-18 13:23:36
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > "Szymon" qj8iav$vk8$...@g...aioe.org

    > Jaki procent ludzi wg Ciebie dywersyfikuje w ten sposób?

    Coraz większy. W ciągu ostatnich kilku lat z 25% na 50% wzrósł odsetek
    osób, które posiadają oszczędności. Na pewnym poziomie ludzie
    zastanawiają się jak zainwestować pieniądze. Przy obecnym oprocentowaniu
    lokat trzeba szukać alternatyw. Dla niektórych będą to TFI, dla innych
    nieruchomości na wynajem itd.