  • 61. Data: 2019-08-20 15:39:29
    Temat: Re: Bank zapłaci klientom za wzięcie kredytu.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d5a6bbe$0$539$6...@n...neostrada.pl

    > Bo przy ujemnych odsetkach nie osiagnie zysku wcale.

    Przy ujemnych odsetkach zysk osiągną władcy:
    - poprzez znędznienie swych poddanych, którzy w efekcie
    znędznienia przepotwarzą się w potulnych niewolników
    - poprzez nakręcenie inflacji, która zeżre
    niewaloryzowane świadczenia państwowe...

    Na razie władcy pobierają podatek Dobrodzieja od rzekomych zysków.

    -=-

    Niby ujemne stopy nie zwiększają ilości pieniądza, skoro stopy
    dodatnie -- zwiększają. Toż kredytobiorca zwróci bankowi mniej
    niż wziął. ;)

    Problem jednak w tym, że tani kredyt da początkowo mnóstwo szmalu
    na rynku i zanim dojdzie do spłacania (czyli zmniejszania ilości
    szmalu) ujemne stopy zamienią się w dodatnie, i to bardzo wysokie.

    Dziś długoterminowe dadzą na -0.5%, za jakiś czas zamiast brać 3.5%, będą
    brali 4.5% a część kredytobiorców wyjdzie na ulicę z hasłami: 'BANKSTERYZACJA'?

    -=-

    Skoro rośnie PKB, musi też za nim nadążać (stosownie rosnąć) ilość
    pieniędzy. Taki przyrost pieniędzy można otrzymać poprzez dodruk lub
    poprzez kreację. Kreacja daje przedsiębiorczym, eliminując nieudaczników,
    zaś dodruk daje państwowym -- być może zaradnym, być może niezaradnym.
    (Szymon chyba udaje, iż tego nie rozumie)

    -=-

    Ujemne stopy pachną sprawiedliwością dziejową/społeczną czy odbieraniem ziemi
    kułakom bądź obszarnikom -- IMO takie zabiegi w przeszłości dawały efekty złe
    a że zachodnia Europa obecnie czci KMarksa...

    Balsamowane ciało WIULenina chyba nadal spoczywa w swym mauzoleum...

    BTW Lenina -- czy nie ze Szwajcarii przywędrował na szczyty rewolucji?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 62. Data: 2019-08-20 15:51:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d5a6ca5$0$519$6...@n...neostrada.pl

    > Nawiasem mowiac - tak nisko oprocentowane kredyty powinny pobudzic budownictwo
    mieszkaniowe ... i w konsekwencji spadek cen.

    Niskie oprocentowanie kredytu raczej ;) da wzrost cen za
    sprawą zwiększenia popytu.

    Po jakimś czasie ceny opadną, albo raczej -- zapadną się. ;)

    IMO przerabialiśmy to niedawno -- kredyty w CHF były chętnie
    brane jako tanie, co zwiększało popyt na mieszkania... Po
    czasie ceny mieszkań zapadły się a kredyt frankowy podrożał.

    Być może i teraz -- zyskają ci, którzy pospieszą się, jak zyskali
    ci, którzy brali kredyty we frankach, gdy franki były po 4 pln...

    -=-

    Piramidy finansowe zwykle dają zysk zaczynającym -- kosztem wykańczających... ;)

    -=-

    Przyślij mi pocztówkę i znajdź 10 osób, które Tobie przyślą.
    Stracisz jedną, ale zyskasz aż dziesięć! -- opłaci się...

    Problem w tym, że pierwsza osoba być może znajdzie chętnych, ale
    nie każda osoba znajdzie...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 63. Data: 2019-08-20 16:06:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" qjds8g$1tn1$...@g...aioe.org

    > Niekoniecznie. Dostępność kredytów wzrasta niemal z dnia
    > na dzień, zaś wybudowanie nowych mieszkań to lata. Zatem
    > gwałtowny wzrost popytu przy nienadążającej podaży.
    > I masz wzrost cen.

    Po czasie budownictwo przyspieszy, ale niekoniecznie stanieje -- łatwo
    rozpuszczać pieniądz, który łatwo pozyskano, aż... wszystko zapadnie
    się jako zarządzane niezbyt rozsądnie.

    Sterownie gospodarka za sprawą tylko kredytów jest ryzykowne.

    -=-

    Chcecie tanich mieszkań? Ja bym widział sposoby inne niż
    tępe zniżanie kosztu kredytu:
    - technologiczne (drukarki 3D, nowe materiały budowlane)
    - administracyjne (mniejsze opłaty za pozwolenia na budowę
    czy mniejsze opłaty notarialne itp.)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 64. Data: 2019-08-20 16:06:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" qjdknd$ru2$...@g...aioe.org

    > To trochę tak jak z walutami. Swego czasu uważano, iż jedynie
    > wzrost kursu powoduje zysk. Dziś już wiadomo, że spadek kursu
    > też może przynosić zyski. Dlaczego zatem nie opracować mechanizmów
    > powodujących, że ujemne oprocentowanie będzie dochodowe?

    Można opracować -- każde rabowanie jest ,,dobre''.
    Skoro nie można bezstratne magazynować energii czy
    jedzenia, dlaczego magazynowanie pieniądza miałoby
    być bezstratne? ;)

    Problem w tym, że ludzie ogólnie dążą do ograniczania strat
    przechowywania a jednym z warunków stawianych pieniądzom
    jest trwałość przechowywania...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 65. Data: 2019-09-13 19:54:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spadek kursu względem czego?
    Słońca, wszechświata, ...?

    -----

  • 66. Data: 2019-09-16 20:19:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Fałsz.
    Przecież inwestorzy (deweloperzy, wykonawcy) budują z kredytu, a nie za swoje.

    -----

  • 67. Data: 2019-09-17 14:39:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Grobelny bis.

    -----

  • 68. Data: 2019-09-17 14:51:20
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    napisał w wiadomości news:5d5bf821$0$17345$65785112@news.neostrada.pl...
    -=-

    > Ujemne stopy pachną sprawiedliwością dziejową/społeczną czy odbieraniem
    > ziemi

    Jednym pachną innym śmierdzą - ale czuć nędzę.

    --
    marfi

  • 69. Data: 2022-06-09 03:13:26
    Od: "Piotr W." <p...@g...com>

    wtorek, 17 września 2019 o 14:51:46 UTC+2 marfi napisał(a):
    > Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    > napisał w wiadomości news:5d5bf821$0$17345$6578...@news.neostrada.pl...
    > -=-

    > Jednym pachną innym śmierdzą - ale czuć nędzę.
    >
    > --
    > marfi
    https://niemazartow.eu/nie-zyje-popularny-aktor-z-pr
    ogramu-chlopaki-do-wziecia