  • 1. Data: 2019-08-13 21:43:11
    Temat: Re:
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ciekawostka, ale pewnie i tak im wyszło, że taniej będzie już się zwinąć i nie
    ponosić kosztów utrzymania kanadyjskiej części banku.
    Jakby nie patrzeć, zastrzegli wszystkie karty najpóźniej w marcu 2018 - czyli od tego
    czasu minęło 17 miesięcy.
    Z artykułu wynika, że nie zrobili hard-shock-exitu - choć pewnie mogli, bo takie
    prawo dają sobie w umowie wszystkie polskie banki, w którym mam/miałem KK - czyli
    2-miesięczne wypowiedzenie, a potem całość długu wymagalna od razu - tylko
    pozostawili kredyty na takich warunkach spłaty jak do tej pory - czyli wymagana jest
    tylko spłata minimalna - prowizje, odsetki i jakiś % kapitału.
    I cała sprawa rozbija się o to, jaki jest ten wymagany % - w moich KK najwięcej
    wymagali 5% - zaś najmniej ma teraz rekordzista citek, który zszedł ostatnio bodajże
    do 2%.
    Oczywiście 5% nie znaczy, że cały dług będzie spłacony w 20 miesięcy ;>
    Obstawiam, że ten % był raczej mniejszy niż większy, skoro trafił się koleś, któremu
    darowali 4,5k$ - choć z drugiej strony mógł przecież w tym marcu 2018 mieć np. 20k$
    długu...
    Jeśli się nie pomyliłem, to przy spłacie 5% połowa długu spłacona jest w 13 miesięcy,
    a w 19 2/3.
    Dla 4% połowa w 16 miesięcy, 2/3 w 24 miesiące.
    Dla 3% połowa w 21 miesięcy, 2/3 w 31 miesięcy.
    Dla 2% połowa w 33 miesiące, a dla 1% dopiero 1/3 w 39 miesięcy.
    To oczywiście przypadek spłacających kwotę minimalną - są jeszcze tacy, co nie
    spłacali - i albo komornik już załatwił albo bank machnął ręką (albo wcale długu nie
    darował, tylko sprzedał) - oraz tacy, co już wszystko oddali.
    Tak że może i los wygrany na loterii - ale wcale nie był tak tani do kupienia ;>

  • 2. Data: 2019-08-14 04:34:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Aug 2019 12:43:11 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    napisał(a):

> [...]
    ponosić kosztów utrzymania kanadyjskiej części banku.
    > Jakby nie patrzeć, zastrzegli wszystkie karty najpóźniej w marcu 2018 - czyli od

    To chyba faktycznie o to poszlo ... choc jak rozumiem nie wycofali sie
    z Kanady calkowicie, to ciagle mogli te splaty przymowac.

> [...]
    > mogli, bo takie prawo dają sobie w umowie wszystkie polskie banki,
    > w którym mam/miałem KK - czyli 2-miesięczne wypowiedzenie, a potem

    W USA troche inne zwyczaje ... ale i u nas, skoro proponuja limit np
    30 tys, to klient w 2 miesiace nie splaci ...
    co prawda jest chyba jeszcze mozliwosc "przeniesienia konta".

> [...]
    > przecież w tym marcu 2018 mieć np. 20k$ długu... Jeśli się nie
    > pomyliłem, to przy spłacie 5% połowa długu spłacona jest w 13

    Jeszcze zapominasz o odsetkach, a te potrafia byc wysokie.
    Wysokie rocznie, bo miesiecznie to juz niske ...

    > Dla 2% połowa w 33 miesiące, a dla 1% dopiero 1/3 w 39 miesięcy.

    https://www.chase.com/online/canada/statement-terms.
    htm#14

    1%, nie mniej niz $10

    https://www.chase.com/online/canada/statements-faqs.
    htm
    przykladowe odsetki: 19.99%, 29.99% - rocznie.

    > Tak że może i los wygrany na loterii - ale wcale nie był tak tani do kupienia ;>

    Tych 20% to sporo, ale klient sie z tym liczyl, wiec to co mu bank
    podarowal to czysty zysk :-)

    Ba, moglo byc tak, ze klient splacal ten minimalny 1%, zadluzenie
    roslo przez %, i bank mu to wszystko podarowal. Taniocha wielka :-)

    A propos - z aktualnej oferty w USA
    https://creditcards.chase.com/cash-back-credit-cards
    /chase-freedom-unlimited?CELL=682K

    3% cashbacku przez rok, 0% odsetek przez 15 miesiecy ... musza miec
    wysokie prowizje od sklepow.
    No i ciekawe - licza, ze po roku zaczna na kliencie duzo zarabiac, czy
    zyja z tego "Balance transfer fee 3%" ?

    J.

  • 3. Data: 2019-08-14 10:09:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Dla KK w spłacie minimalnej zawsze zawarte są wszystkie odsetki i prowizje - plus
    DODATKOWO jakiś % kapitału. Więc - przynajmniej w PL, może w USA są inne zasady -
    zadłużenie klienta spłacającego minimalną i nie posiadającego już karty musi maleć.

    A ta KK chase niezła - "dostajesz" 3%, które sam płacisz od sumy na wyciągu ;>
    Ciekawe, czy amerykany już tak głupie, że się na to nabierają?
    Choć można bank wyroliwać, spłacając kartę przed wyciągiem - miałem taką KK z
    bgż-bnpp, pani zależało na tym, żeby wziąć ubezpieczenie, więc wziąłem, bo dawała za
    to bilety do kina. A że ubezpieczenie było płatne jako % od salda na wyciągu, to
    zawsze spłacałem tak, żeby saldo było 1zł ;> A całkiem niezłą hulajnogę za tą kartę
    dostałem. We wrześniu znów trzeba się odezwać, karencja mija ;)

  • 4. Data: 2019-08-14 13:36:25
    Temat: Re: Re:
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Więc - przynajmniej w PL, może w USA są inne zasady - zadłużenie
    >klienta spłacającego minimalną i nie posiadającego już karty musi

    ok, byc moze.
    Co i tak moze powodowac, ze splacilismy w 17 miesiecy 17% zadluzenia
    plus odsetki .. rzedu 30% za te poltora roku.

    >A ta KK chase niezła - "dostajesz" 3%, które sam płacisz od sumy na
    >wyciągu ;>
    >Ciekawe, czy amerykany już tak głupie, że się na to nabierają?

    Byc moze w innym banku placisz tyle samo, a zwrotu nie dostajesz, wiec
    jestes 3% do przodu :-)

    Ale nie rozumiem - dlaczego place od sumy na wyciagu ?
    Zakladam, ze splacam karte w terminie, wiec odsetek nie ma.

> [...]
    >więc wziąłem, bo dawała za to bilety do kina.
    >A że ubezpieczenie było płatne jako % od salda na wyciągu, to zawsze

    Tez dobry sposob ... i moze w Chase podobnie :-)

    >A całkiem niezłą hulajnogę za tą kartę dostałem. We wrześniu znów
    >trzeba się odezwać, karencja mija ;)

    To daj znac co beda dawali :-)
    choc akurat jestem klientem ... ale bez KK :-)

    J.

  • 5. Data: 2019-08-14 14:54:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 14 sierpnia 2019 13:38:57 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > ok, byc moze.
    > Co i tak moze powodowac, ze splacilismy w 17 miesiecy 17% zadluzenia
    > plus odsetki .. rzedu 30% za te poltora roku.

    Cóż, jak ktoś się da wkręcić w dług na KK to mogę tylko zacytować tatę: "jak kto
    głupi to aż miło". W PL obecnie max. 10% odsetek, więc luzacko podchodzimy, ale za
    wielką wodą i 30% może być.
    Kurtałka, nie wierzyłem, że może być ten 1%, tak tylko dla formalności do wyliczeń
    włączyłem - "a jednak"...

> [...]
    >
    > Ale nie rozumiem - dlaczego place od sumy na wyciagu ?
    > Zakladam, ze splacam karte w terminie, wiec odsetek nie ma.

    Odsetek nie ma, ale płacisz 3% od sumy na wyciągu.
    Taka opłata dodatkowa, żeby za dobrze się z GP nie korzystało ;>
    O ile właśnie to "balance transfer fee" to oznacza.
    Bo może to być po prostu opłata za przeniesienie karty - a właściwie zadłużenia - z
    innego banku.

    > To daj znac co beda dawali :-)
    > choc akurat jestem klientem ... ale bez KK :-)

    Akurat hulajnoga była z własnego wyboru - mają taki własny program punktowy "mam
    bonus" (mambonus.pl) - za każdy wydany KK 1zł dostaje się 2 punkty.
    Ja miałem z kartą promo, że niby dostaje się walizkę (bo tak było kiedyś, walizkę
    dostawało się razem z kartą od pani w punkcie - właśnie od razu z kartą, bo to była
    najbardziej expresowa KK jaką dostałem - ok. 13:00 zacząłem rozmowę a przed 14:00 już
    tą kartą płaciłem - KK jest płaska (!), pani wyjmuje ją z koperty, a na stoisku ma
    drukarkę, która nadrukowuje imię i nazwisko)- a tak naprawdę 30k punktów w tym
    programie, które można wymienić np. właśnie na walizkę (to jest taka "ukryta"
    nagroda, dostępna do wyboru tylko dla klientów z promo). Ponieważ ta walizka była
    taka sobie, oraz że za przystąpienie do programu było jeszcze 5k punktów, to trochę
    tą kartą powydawałem (tzn. dałem żonie ;) i ok. 42k punktów na hulajnogę uzbierałem.

    Po takie promocje należy chodzić do "PUNKTÓW" banku (trzeba poszukać na stronie - to
    są takie "wyspy" w "galeriach handlowych", mają też partnerstwo z carrefour oraz z
    obi - w carrefour można podobne promo jak w "punkcie" dostać, w obi jest słabiej) - w
    oddziale ani na stronie się ich nie znajdzie.
    Aha, w "punkcie" dostaniesz też KK z limitem do 4k "na dowód", czyli oświadczenie o
    dochodach, nie potrzeba żadnych zaświadczeń.
    I dodatkowe promo, wyłącznie "punktowe", że KK na rok darmowa - potem trzeba zamknąć,
    bo nie ma możliwości zwolnienia z opłaty - i za pół roku brać kolejną z nową promo ;>

    Ale jak nigdy nie miałeś u nich KK to możesz załapać się na którąś z promocji z
    https://mambonus.pl/regulaminy - np. tą
    https://www.landing.bnpparibas.pl/karta_kredytowa_2/
    index.asp - czyli 10% moneyback przez 4 miesiące, 100zł zwrotu miesięcznie w postaci
    vouchera do allegro/empik/rtv euro agd/douglas jeśli wydasz tą kartą min. 1000zł w
    miesiącu.
    Niestety te promo mają dłuższą karencję - 1,5 roku - niż te "punktowe" (tam podobno
    tylko 6 miesięcy).
    Ale nie zdziw się, jak po wypełnieniu formularza będziesz czekał ponad tydzień na
    telefon - sami się promocjami zatkali ;>
    Swoją drogą zastanawiam się nad pozamykaniem kont u nich, żeby móc nowe otworzyć w
    kolejnej promo (bo już po 250zł dostaliśmy) - trochę mi tylko żal konta optymalnego,
    te w obecnej ofercie nie mają darmowych debetówek.

  • 6. Data: 2019-08-14 16:23:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Cóż, jak ktoś się da wkręcić w dług na KK to mogę tylko zacytować
    >tatę: "jak kto głupi to aż miło".
    >W PL obecnie max. 10% odsetek, więc luzacko podchodzimy,

    Ba - to jeszcze niedawno byl jeden tanszych kredytow.
    Teraz ofert ponizej 10% RRSO jakby wiecej.

    >ale za wielką wodą i 30% może być.

    Ba, z jakiegos francuskiego "demaskatorskiego" filmu - najpierw jest
    malo, a jak juz sie powaznie zadluzysz ... to podnosza.
    No bo ryzyko wzroslo :-)

    No ale widzialy galy jak wydawaly.
    Te 20% w krotkoterrminowym kredycie to nie jest jeszcze tak duzo i
    klient to zniesie.
    Ale trzeba sobie kurek przykrecic, a tu ci dookola mowia "kup, kup,
    kup, masz KK, stac Cie" :-)

    >Kurtałka, nie wierzyłem, że może być ten 1%, tak tylko dla
    >formalności do wyliczeń włączyłem - "a jednak"...

    No ba - przy 30% to pewnie i 0% da sie wynegocjowac ... byleby klient
    odsetki placil :-)

    >Odsetek nie ma, ale płacisz 3% od sumy na wyciągu.
    >Taka opłata dodatkowa, żeby za dobrze się z GP nie korzystało ;>

    Jest ? troche watpie.
    Chcialoby sie ludziom doplacac 3% ? Gotowke by wyciagneli.

    >O ile właśnie to "balance transfer fee" to oznacza.

    Wydaje mi sie, ze to jest oplata za "przeniesienie karty" wraz z
    zadluzeniem z innego banku.
    Jednorazowa ... na czyms sobie musza odbic te 15 miesiecy bez odsetek
    :-)

    I jeszcze takie cos
    https://www.chase.com/personal/credit-cards/card-res
    ource-center/understanding-cc-accounts

    For example:
    You transfer a balance or write a check for $600 at a 0% APR for 12
    months. Then you make $300 in new purchases which brings your total
    balance to $900. In this example:

    - You would be charged interest on your new purchases ($300) if you do
    not pay the entire balance of $900 by the due date and time.
    - You would NOT be charged interest on your $600 0% APR Balance
    Transfer for the 12 month offer period.

    Czyli te banki zawsze cie wycisna i zarobią :-)

    Dzieki za info o promocjach.

    J.