eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBPH dzwoni z zastrzeżonego... › Re: BPH dzwoni z zastrzeżonego...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-m
    ail
    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BPH dzwoni z zastrzeżonego...
    Date: Tue, 24 Apr 2012 11:22:19 +0200
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 46
    Message-ID: <jn5r0v$6lo$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <jn5paj$arc$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: dorsay.interkom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1335258975 6840 194.8.46.11 (24 Apr 2012 09:16:15 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Apr 2012 09:16:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:11.0) Gecko/20120327
    Thunderbird/11.0.1
    In-Reply-To: <jn5paj$arc$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:570617
    [ ukryj nagłówki ]

    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote on
    2012-04-24_10:49
    > Elo
    >
    > .... i chce podania szczegółowych danych osobowych w celu
    > weryfikacji. Po wysłaniu pani na drzewo, odwzajemniła mi się tym
    > samym :-)
    >
    > Powiedziałem, że nie udzielam informacji o takich danych osobom
    > dzwoniącym bez identyfikacji numeru. Chciałem oddzwonić do pani,
    > ale powiedziała, że nie ma numeru więc zadzwoni jej koleżanka z
    > numeru nieukrytego. Więc uściśliłem, że nie udzielam takich
    > informacji nieznanym osobom które do mnie dzwonią. To pani
    > zapytała się, czy rezygnuję ze złożonego przez Net wniosku? Na
    > moje zaprzeczenie, odparła żebym spadał do oddziału. No może nie
    > użyła takich słów, ale sądząc z intonacji miała to na myśli :-)
    > Jaki bank, takie standardy.
    >
    > Żaden rozsądny człowiek nie poda swoich szczegółowych danych
    > osobowych pierwszej lepszej anonimowej osobie. Zresztą to wcale
    > nie musiała być pani z BPH. Od kiedy dzwoniący może zafałszować
    > swój numer, spersonalizowany atak telefoniczny jest jeszcze
    > prostszy do wykonania.
    >
    > Chyba zadzwonię ze skargą na dezinfolinię.
    >

    I słusznie uczynisz.
    Ale ogólnie rzecz biorąc wydaje się, że sprawa dojrzała do
    szerszego nagłośnienia i jakiegoś protestu - może zbiorowego - do
    KNF.
    Mozna przecież ustalić pewne reguły, zapewniające minimum
    bezpieczeństwa klientowi. Choćby takie:
    1. Bank może dzwonić wyłącznie z numerów identyfikujących się i
    podanych do wiadomości klientów.
    2. Po zidentyfikowaniu (-Czy pan x.y? -Tak) i zgodzie na rozmowę w
    danej chwili (-Czy może Pan teraz rozmawiać? -Tak) Bank podaje
    hasło ustalone przez klienta (np. w serwisie internetowym) lub
    inną uzgodnioną z nim informację nt. stanu jego usług.
    3. Klient uznawszy identyfikację banku za stwierdzoną, potwierdza
    swoją tożsamość, podając informacje, żądane przez Bank.
    4. Jeżeli rozmowa odbywa się przez komórkę klienta, bank wysyła do
    klienta bezpłatny SMS z identyfikacją pracownika banku.

    witrak()

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1