  • 1. Data: 2002-08-04 19:51:49
    Temat: BIK
    Od: "jelen" <j...@j...prv.pl>

    Czy, zeby znalezc sie w BIKu musze wyrazic na to zgode ? ;-))
    tzn ochrona danych osobowych itd
    Czy do tych danych mam wglad i moge zarzadac usuniecia wszelkich informacji
    o mnie...
    Jak to sie ma do naszej ustawy ?

    pozdrawiam,
    jelen

  • 2. Data: 2002-08-04 20:46:03
    Temat: Re: BIK
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "jelen" <j...@j...prv.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tzn ochrona danych osobowych itd
    > Czy do tych danych mam wglad i moge zarzadac usuniecia wszelkich

    Idąc dalej (ale niezbyt daleko) - czy muszę wyrazić
    zgodę na umieszczenie moich danych w rejestrze
    skazanych?? Czy mogę zarządać usunięcia stamtąd
    moich danych??

  • 3. Data: 2002-08-04 21:08:33
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    Użytkownik "jelen" <j...@j...prv.pl> napisał
    > Czy, zeby znalezc sie w BIKu musze wyrazic na to zgode ? ;-))

    Nie.

    > tzn ochrona danych osobowych itd
    > Czy do tych danych mam wglad i moge zarzadac usuniecia wszelkich
    informacji
    > o mnie...
    > Jak to sie ma do naszej ustawy ?

    Dla banków ustawa czyni wyjątek. Mogą zbierać informacje nt. kredytobiorców.

  • 4. Data: 2002-08-04 21:09:16
    Od: "a" <p...@m...icpnet.pl>

    bank bez Twojej wiedzy moze umiescic cie w BIKU, ustawa niestety o kant
    d....:),
    znam taka sytuacje, ze babka chciala KK i nie dostala ze wzgledu na jakies
    stare duperela z Pekao,
    a KK chciala z Citi,

  • 5. Data: 2002-08-04 21:10:04
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    Użytkownik "jo44"
    > Idąc dalej (ale niezbyt daleko) - czy muszę wyrazić
    > zgodę na umieszczenie moich danych w rejestrze
    > skazanych?? Czy mogę zarządać usunięcia stamtąd
    > moich danych??

    Zawsze uważałem branie kredytu za nierosądne. Ale na to żeby porównać
    kredytobiorców do złodziei bym nie wpadł.

    Bogdan

  • 6. Data: 2002-08-04 21:14:34
    Od: "jelen" <j...@j...prv.pl>

    > Dla banków ustawa czyni wyjątek. Mogą zbierać informacje nt. kre
    dytobiorców.

    i wymieniac je miedzy soba ?

    pozdrawiam,
    jelen

  • 7. Data: 2002-08-04 21:21:47
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    Użytkownik "jelen"
    > dytobiorców.
    >
    > i wymieniac je miedzy soba ?

    Tu muszę powołać się na moją zawodną pamięć: o ile pamiętam tak.

    Bogdan

  • 8. Data: 2002-08-04 21:37:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it> napisał w wiadomości

    > Tu muszę powołać się na moją zawodną pamięć: o ile pamiętam tak.

    Dzialalnosc BIK-u i jemu podobnych instytucji jest regulowana przez Ustawe
    Prawo Bankowe [art 105]. Ustawa o Ochronie Danych Osobowych ma zastosowanie
    tylko tam gdzie jej regulacje nie sa sprzeczne z innymi ustawami.

    Maciej

  • 9. Data: 2002-08-04 21:58:18
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    > Czy, zeby znalezc sie w BIKu musze wyrazic na to zgode ? ;-))
    > tzn ochrona danych osobowych itd

    nie.

    > Czy do tych danych mam wglad i moge zarzadac usuniecia wszelkich
    informacji
    > o mnie...

    wglad masz, usuniecia zadac nie mozesz. po 2 latach np. od splacenia
    przeterminowanego kredytu, twoje dane zostana wykreslone.

  • 10. Data: 2002-08-04 22:11:05
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Cześć,

    Nie jest tak jak piszą niektórzy.
    W każdej umowie jest klauzula, że kredytobiorca zgadza się na przekazanie
    swoich danych do BIK. Jeżeli się ktoś nie zgodzi nie dostanie kredytu - prosta
    sprawa !

    Jeżeli chodzi o składane wnioski, to zależy od zapisów regulaminów i wniosków.
    Niektóre banki przekazuja informację, że ktoś starał sie np. o kredyt albo jest
    w trakcie procedury - chodzi o to aby np. nie starać sie o 2 kredyty na raz.
    Więc tu też my na to wyrażamy zgodę.

    Każdy ma prawo wglądu w swoje dane i może żadać ich sprostowania przez bank,
    który je tam umieścił jeżeli są w nich błędy.

    Cześć