  • 1. Data: 2002-08-04 18:31:35
    Temat: Raiffeisen.. ale kiła.....
    Od: "Jerzy Skrzypczyński" <j...@x...wp.pl>

    Mówie Wam....

    Albo coś sioę panienka pomulila w infolinii, albo straszna kila....

    Nie zarabiam najgorzej a powiedzeli mi ze nie moge u nich dostac karty
    kredytowej....

    MultiBank ma podejście.. oni wiedza co to jest klient i jak go szanowac...

    Ale Raiffesen mnie zaskoczyl....

    nie ubiegalem się o karte Gold, tylko o zwykla...

    A tu....

    Ale kiła ...

  • 2. Data: 2002-08-04 19:03:05
    Temat: Re: Raiffeisen.. ale kiła.....
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sun, Aug 04, 2002 at 08:31:35PM +0200, Jerzy =?ISO-8859-2?Q?Skrzypczy=F1ski ?=
    wrote:

> [...]
    > kredytowej....
    >
    > MultiBank ma podejście.. oni wiedza co to jest klient i jak go szanowac...

    Od kiedy to multi wydaje kredytowki? (I nie mowie o przyszlosci).

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-08-04 19:32:06
    Od: "Rad'ek" <a...@p...fm>

    > Ale Raiffesen mnie zaskoczyl....
    >
    > nie ubiegalem się o karte Gold, tylko o zwykla...
    >
    > A tu....
    >
    > Ale kiła ...

    a stosunek do sluzby wojskowej ?
    a mieszkasz sam czy z rodzicami ?
    a zonaty czy kawaler ?

    np. szanse dostania KK dla kawalera mieszkajacego z rodzicami sa mizerne
    bardzo

    podaj wiecej szczegolow

    radek

  • 4. Data: 2002-08-04 19:37:22
    Od: "a" <p...@m...icpnet.pl>

    a moze jestes notowany w BIKu ? Sprawdz, moze ktorys bank Cie zglosil, a Ty
    nie wiesz o tym :)

  • 5. Data: 2002-08-04 20:38:30
    Od: "Jerzy Skrzypczyński" <j...@x...wp.pl>

    > a moze jestes notowany w BIKu ? Sprawdz, moze ktorys bank Cie zglosil, a
    Ty
    > nie wiesz o tym :)

    Raz mailem niedozwolony debet na koncie 40 zł... przez 2 dni....

    stsunke ok, ale nawet nie pytali...
    kawaler... ale przeciez tym bardziej powinni mi dac bo nie mam dzieci ani
    zony na utrzymaniu...

  • 6. Data: 2002-08-04 20:43:24
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "a" <p...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
    > a moze jestes notowany w BIKu ? Sprawdz, moze ktorys bank Cie zglosil, a
    Ty
    > nie wiesz o tym :)

    Panienka z infolinii nie sprawdzi danych w BIKu.
    BIK zresztą za swoje usługi pobiera niezłą kasę,
    tak, że nikt nie praktykuje sprawdzania tam
    danych dla zabawy.

  • 7. Data: 2002-08-04 20:47:24
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    > Albo coś sioę panienka pomulila w infolinii, albo straszna kila....

    to samo bylo u mnie z kredytem - przez telefon po podaniu przeze mnie
    wszystkich danych (zarobki, miesieczne obciazenia) podali mi jakas
    kwote. wystapilam wiec o kredyt, tylko o 5 x mniejsza kwote. no i nie
    dostalam - oczywiscie bez podania przyczyny:(

  • 8. Data: 2002-08-04 21:12:58
    Od: "a" <p...@m...icpnet.pl>

    nie chodzi o Panienke na infolinii tylko o analityka fin, albo innego
    preweryfikatora z banku, w ktorym ktos sklada wniosek na Karte,
    Klienci wpisani na BIK moga sprawdzic swoje dane (punkt info jest w W-wie),
    ktory bank te dane dostarczyl i jezeli sprawa jest dawn uregulowana, to
    petent moze rzadac od swojego banku usuniecia danych.
    Teraz jest bardzo duzo zlych kredytow i banki sprawdzaja wiele rzeczy:)

  • 9. Data: 2002-08-06 18:17:48
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kwote. wystapilam wiec o kredyt, tylko o 5 x mniejsza kwote. no i nie
    > dostalam - oczywiscie bez podania przyczyny:(

    Mnie w bankach najbardziej śmieszy ten paradoks, że banki wręcz chcą wciskać
    kredyty ludziom, którzy ich nie potrzebują, a zawsze odmawiają kredytu tym,
    którzy najbardziej by go chcieli ;)

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 10. Data: 2002-08-07 16:55:57
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
    > Mnie w bankach najbardziej śmieszy ten paradoks, że banki wręcz chcą wciskać
    > kredyty ludziom, którzy ich nie potrzebują, a zawsze odmawiają kredytu tym,
    > którzy najbardziej by go chcieli ;)

    Kredyt w swej istocie służy zamianie jednego aktywu na inny - idealnie
    płynny tzn. gotówkę. Łatwiej zrozumieć, czym jest kredyt, po lekturze
    dobrych podręczników z ekonomii: "branie kredytu na konsumpcję lub
    łatanie budżetu jest nieporozumieniem i głupotą. Kredyt jest sensowny
    jedynie na działania biznesowe, które dają zysk przewyższający koszt
    pożyczanego pieniądza". Nikt w banku nie powie Ci jednak prawdy, bo bank
    wręcz uwielbia dzielić się z Tobą Twoimi dochodami. Obecnymi i
    przyszłymi. Idealny kient to taki, który ma dobre zabezpieczenie np.
    drogi samochód, atrakcyjną nieruchomość lub lokatę terminową - oraz
    kłopoty, które uniemożliwiają mu regulowanie bieżących zobowiązań.
    Prawo bankowe nakazuje np. bankowi badanie, czy misiek będzie mógł
    spłacać kredyt, nawet, jeżeli robi to regularnie. Klient, który ma
    kłopot z zapłaceniem raty kredytowej powinien bank o tym poinformować, a
    bank powinien postawić kredyt w stan natychmiastowej wymagalności. Tzn.
    jak nie możesz spłacić bieżącej raty, to powinieneś spłacić cały kredyt.
    Są jeszcze inne paradoksy, które dobrze przedstawiają, czym jest bank.
    Np. w obiegowej opinii człowiek, który zwraca pożyczone pieniądze
    wcześniej, niż się do tego zobowiązał uważany jest za osobę rzetelną i
    wiarygodną. Natomiast dla banku taka persona to oszust, złodziej i
    kłamca - dostaje karną opłatę za wcześniejszą spłatę pożyczki.
    Wyobraź sobie, że wchodzisz do sklepu, i pytasz ile kosztuje telewizor.
    Pan/pani mówi, że np. 2500 zł. W kasie dowiadujesz się, że do zapłaty
    jest 2590 zł. Pytasz za co? A sprzedawca: "prowizja za złożenie Panu
    oferty kupna". Bzdura? A w banku tak właśnie jest, vide: prowizja od
    udzielonej pożyczki, prowizja od wznowionej pożyczki, prowizja od
    rozpatrzenia wniosku kredytowego. Można tak jeszcze długo, bo temat
    wdzięczny.

    Pzdr: Dogbert