  • 11. Data: 2002-08-04 22:27:34
    Temat: Re: BIK
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    news:2d35.00000076.3d4da679@newsgate.onet.pl...
    > Cześć,
    >
    > Nie jest tak jak piszą niektórzy.
    > W każdej umowie jest klauzula, że kredytobiorca zgadza się na przekazanie
    > swoich danych do BIK. Jeżeli się ktoś nie zgodzi nie dostanie kredytu -
    prosta
    > sprawa !

    Jest prosciej niz sadzisz ;)
    http://www.bik.pl/biknew/pol/individuals.htm
    <cite>
    Przekazywanie danych osobowych do BIK S.A. przez banki oraz udostępnianie
    tych danych nie wymaga uzyskania zgody klienta
    </cite>

    Maciej

  • 12. Data: 2002-08-05 06:22:19
    Od: "Stefan" <s...@i...pl>

    Użytkownik "a" <p...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
    > bank bez Twojej wiedzy moze umiescic cie w BIKU, ustawa niestety o kant
    > d....:),
    > znam taka sytuacje, ze babka chciala KK i nie dostala ze wzgledu na jakies
    > stare duperela z Pekao,
    > a KK chciala z Citi,
    Citi nie wydaje kart z dziwnych powodów (innym bankom to nie przeszkadza) -
    przykład mojej skromnej osoby to dowodzi! Co do danych osobowych to musisz
    wyrazić zgodę by znaleźć się w BIK'u. Jednak nie dzieje się to każdorazowo,
    ale kiedykolwiek podpisujesz umowę o jakimkolwiek produkcie kredytowym, to
    jest tam klauzula dotycząca wymiany informacji kredytowej z innymi bankami.

  • 13. Data: 2002-08-05 07:09:09
    Od: Krzysztof Szpunar <s...@i...pl>

    Bogdan wrote:

    > Użytkownik "jo44"
    >
    > Zawsze uważałem branie kredytu za nierosądne. Ale na to żeby porównać
    > kredytobiorców do złodziei bym nie wpadł.

    He...
    moja zona pracowala kiedys w firmie posrednictwa kredytowego (dumnie
    nazwanej: Centrum Ratalno-Leasingowe "...costam").
    Wierz mi... tam co drugi "kredytobiorca" podpadal rowniez pod ta druga
    kategorie :)

    Pozdr
    Krz

  • 14. Data: 2002-08-05 07:49:16
    Od: "Grzegorz Bauer" <g...@k...net.pl>

> [...]
    >nazwanej: Centrum Ratalno-Leasingowe "...costam").
    >Wierz mi... tam co drugi "kredytobiorca" podpadal rowniez pod ta druga

    To również oznacza, że co drugi był całkowicie uczciwy, więc nie można
    wszystkich wrzucać do jednego worka.

    GBU
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 15. Data: 2002-08-05 08:06:38
    Od: Krzysztof Szpunar <s...@i...pl>

    Grzegorz Bauer wrote:

    > To również oznacza, że co drugi był całkowicie uczciwy, więc nie można
    > wszystkich wrzucać do jednego worka.

    powoli przeradza sie to w dyskusje akademicka :)
    NIGDY, NIKOGO nie mozna wrzucac do wspolnego worka.
    Generalizowanie to bardzo niezdrowa praktyka w liberalnym spoleczenstwie
    :)

    Pozdr
    Krz

  • 16. Data: 2002-08-05 11:06:42
    Od: "Paweł Barut" <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    Ostatnio zamówiłem w BIK'u raport o danych posiadanych o mnie i znalazło się tam dwie
    częsci:
    1. w pierwszej części informacja, że "nie posiadają moich danych"
    2. w drugiej części, że następujące banki pytały się o mnie: (wymienione były dane z
    wniosków o kredyt, o które się starałem - dwa wpisy z różnych banków)

    A teraz pytanie do Was:
    Czy banki także otrzymują informację, że inne banki pytały BIK o mnie ?
    Czy format raportu jaki otzrymałem od BIK jest identyczny z tym, co otrzymują banki
    od BIK ?
    Może ktoś ma wzór raportu z BIK dla banków ?

  • 17. Data: 2002-08-05 17:17:32
    Od: d...@p...onet.pl (Adam S.)

    > A teraz pytanie do Was:
    > Czy banki także otrzymują informację, że inne banki pytały BIK o mnie ?

    Tak aczkolwiek bez wskazania konkretnego banku

    > Czy format raportu jaki otzrymałem od BIK jest identyczny z tym, co
    otrzymują banki od BIK ?

    Raczej nie

    gren

  • 18. Data: 2002-08-05 18:41:59
    Od: "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com>

    "jelen" <j...@j...prv.pl> wrote in message
    > Czy, zeby znalezc sie w BIKu musze wyrazic na to zgode ? ;-))

    a jak wygląda procedura przekazywania informacji o tym, że ktoś jest "w
    trakcie" ubiegania się o kredyt ?

    czy bank "blokuje" rekord klienta ?:))

    jakoś sobie nie wyobrażam, że jest to na tyle dobrze zinformatyzowane i
    wszystko działa tak idealnie, że jeśli ktoś składa wniosek o kredyt w dwóch
    bankach jednocześnie to obydwa o tym wiedzą z BIK

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 19. Data: 2002-08-05 18:50:35
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com> napisał
    w wiadomości news:aimgrs$hu0$1@news.tpi.pl...

> [...]
    dwóch
    > bankach jednocześnie to obydwa o tym wiedzą z BIK

    http://www.bik.pl/biknew/pol/products_report_databas
    es.htm#bioz

    Maciej

  • 20. Data: 2002-08-06 09:26:37
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com>
> [...]
    Taa, wszystko pięknie , ale o czym my właściwie rozmawiamy, jeśli
    o mnie nie było nic w BIK-u ?
    Mimo, że powinno ?

    KJ