  • 1. Data: 2002-08-04 16:13:09
    Temat: Solidne Banki?
    Od: "wrtew sdgsa" <i...@N...poczta.gazeta.pl>

    Jestem tu pierwszy raz więc proszę o wyrozumiałość za wpadki . Chciałbym
    zasięgną waszej opini o bankach . Według mnie solidność naszych banków
    została mocno nadszarpnięta , otóż w listopadzie ubiegłego roku większość
    banków prześcigało się w propozycjach tzw. lokat antybelkowskich .Ludzie
    powierzyli im pieniądze na długi okres mając nadzieję że będąc
    długoterminowymi czyli dobrymi klientami będą dobrze traktowani przynajmiej
    nie gorzej niż nowi .A co zrobiły banki? Otóż nowi klienci któży teraz
    zakładają konto mają lepsze oprocentowanie niż ci długoterminowcy z
    listopada .Różnica wynosi około 1% mam na myśli tzw. lokaty
    negocjowane.Zastanawia mnie dlaczego klienci z listopada nie mogą dostać
    takich samych stóp procentowych jak ci którzy teraz zakładają konto prz
    takiej samej sumie pieniędzy ?Czy dlatego że tamtych banki "złapały" na długi
    termin i będzie im szkoda zerwać lokatę by niezapłacić podatku ?Ci którzy
    założyli lokaty długoterminowe powinni się zastanowić czy nie lepiej zerwać
    tą lokatę i założyć nową negocjowaną ?Dlaczego? Otóż od tej negocjowanej po
    zapłaceniu podatku co prawda dostaną mniejsze odsetki o około 0.2% niż od tej
    antybelkowskiej ale jeżeli będą musieli zerwać te długoterminowe lokaty wtedy
    będą musieli zapłacić podatek wstecz ale od niższych odsetek .Ale tego te
    banki napewno tym klientom nie podpowiedzą. Powyższe przykłady oprocentowania
    wziołem z BGZ .Banku tego nie polecam ,nie tylko z powyższych powodów ale ich
    obsługa i podejście do klienta przypomina czasy gdy klient był złem
    koniecznym

  • 2. Data: 2002-08-04 17:57:43
    Temat: Odp: Solidne Banki?
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl>

    Użytkownik wrtew sdgsa <i...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aijjql$37p$...@n...gazeta.pl...
    [...]

> [...]
    > zakładają konto mają lepsze oprocentowanie niż ci długoterminowcy z
    > listopada .Różnica wynosi około 1% mam na myśli tzw. lokaty

    Przestrzegalem przed tym jeszcze w pazdzierniku i listopadzie, proponujac
    zakup obligacji dziesiecioletnich o zmiennym kuponiw - pot. DZetki. Tam
    reguly nie sa zmieniane. Przez wiele lat mamy zagwarantowany kupon bedacy
    srednia rentownoscia bonow 52-tyg + 1% (lub bez tego 1% dla serii DZ1108).
    Lokaty w bankach od samego poczatku nie podobaly mi sie.

    Malin

    --

    "Wogole nie oszczedzam pieniedzy. A szczegolnie w bankach z kapitalem
    zagranicznym..."

  • 3. Data: 2002-08-04 20:35:59
    Temat: Re: Solidne Banki?
    Od: "Paweł Machalski" <p...@k...chip.pl>

    Sorry, ale banki to nie instytucje charytatywne. Idąc tym tropem,
    to przy obniżce oprocentowania też powinno się obniżać stałe
    oprocentoanie - a jak, wszystkim po równo!!

    Paweł Machalski