  • 11. Data: 2006-09-03 17:24:19
    Temat: Re: AmEx bez limitu??
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > To jest chwyt marketingowy. Limit na pewno jest, tyle ze niejawny i
    > pewnie zalezny od rodzaju transakcji.
    >
    > Miliardowej operacji taka karta nie zrobisz 8-).

    Domyslam sie ze tu zadna karta nie pomoze, choc pewnie wszyscy
    byliby chetni do pobrania prowizji.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2006-09-03 22:35:30
    Od: "Franek" <...@a...com>

    > A tak przy okazji: ktorym modelem Ferrari jestes zainteresowany?

    A widzialem w sklepie zabawkowym taki jeden.
    Ale chyba wezme za gotowke, moze starguje te 3% :-)

  • 13. Data: 2006-09-03 22:39:36
    Od: "Piotr" <piotr@centrum_.cz>

    zrobisz

    > Domyslam sie ze tu zadna karta nie pomoze, choc pewnie wszyscy
    > byliby chetni do pobrania prowizji.

    j/w = tyle ze autoryzacja moze byc nieco skomplikowana i sie przeciagnac w
    czasie...

    Pozdr.,

    btw: jakos nie wyobrazam sobie merchanta ktory zaplaci prowizje od takiej
    transakcji :)

  • 14. Data: 2006-09-04 10:28:23
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    > btw: jakos nie wyobrazam sobie merchanta ktory zaplaci prowizje od takiej
    > transakcji :)

    A właściwie to co to za różnica czy ileś tam transakcji pojedynczych na
    mniejsze kwoty czy jedna duża. Nawet w pewnym sensie może być wygodniejsza
    jedna duża. No i myślę, że tak znaczące obroty byłby jak najbardziej na rękę
    sprzedawcy.

  • 15. Data: 2006-09-04 10:57:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Piotr" <piotr@centrum_.cz> writes:

    > zrobisz

    A piszesz to na podstawie czego dokladnie? Wlasnej glebokiej w to wiary?

    A moze nawet slyszales o takiej transakcji?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2006-09-04 16:50:40
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > A piszesz to na podstawie czego dokladnie? Wlasnej glebokiej w to wiary?
    >
    > A moze nawet slyszales o takiej transakcji?

    Ja kiedyś słyszałem, że największa pojedyncza transakcja dokonana kartą
    to jakieś 1,5 M$ (za malowidło na aukcji). O G$ nie słyszałem :-)...

    Przemek

  • 17. Data: 2006-09-05 22:28:15
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    Franek napisał(a):
    > Czym karty American Express roznia sie od Visy i Mastercarda?
    > Slyszalem, ze nie maja one limitu wydatkow i nie wymagaja autoryzacji,
    > ale jakos nie chce mi sie w to wierzyc. To by znaczylo, ze kazdy moze
    > sobie kupic na taka karte jacht i Ferrari i potem niech sie bank martwi
    > gdzie go znalezc.

    Po co tyle zachodu - kasjerki w banku jak się dogadają ze sobą, to mogą
    szmal w reklamówkach wynosić.

    Sprzedawca z salonu też może wziąć kluczyki i wyjechac wypasioną furą w
    siną dal.

    Jak mu kto stanie na drodze - to mu zwyczajnie łeb rozp...

  • 18. Data: 2006-09-06 22:47:51
    Od: "bradley. st" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marketing i propaganda :) Nie wiem, jakie sa zasady w Europie, ale w Stanach
    sa i Visa, i Mastercard i AmEx "bez limitu wydatkow". Oznacza to, ze duza
    czcionka pisza: "No pre-set spending limit", a duuuzo mniejsza: "Purchases
    are approved based on a variety of factors including account history, credit
    record, and personal resources." (Tak jest w przypadku AmEx Platinum)

    Dla Visa Signature jest podobny trick, nie ma "limitu" jest "linia
    kredytowa", a na wyciagu jest info: "This credit card has no pre-set
    spending limit. This does not mean that all tranactions will be approved. We
    will consider transactions for approval on an individual basis, including
    transactons in excess of the Revolving Line (referred to above as your
    Credit Line)."

    Przypuszczam, ze dokladnie tak samo dziala AmEx Centurion (tylko ze ta
    Revolving Line jest duzo wyzsza niz dla Platinum), ale to juz poza moja
    liga... :)

  • 19. Data: 2006-09-06 23:31:09
    Od: "Piotr" <piotr@centrum_.cz>

    > A piszesz to na podstawie czego dokladnie? Wlasnej glebokiej w to wiary?

    nie, zapisu regulaminu/umowy karty. poza tym slowo "miliardowa"
    potraktowalem jako "umowne" - jesli jest jasno zapisane, ze karta nie ma
    limitu bez danych (*) to nie ma i tyle. inna sprawa jest opisane ponizej
    "pre-set" - mozna nim kupic faktycznie kupic np. samolot - jednak
    autortyzacja takiej transakcji troszke potrwa - nie jest to klika sekund ale
    i nie kilka dni. faktycznego preseta nie jest latwo dostac, ale jesli sie
    juz ma to to raczej dziala.

    > A moze nawet slyszales o takiej transakcji?

    nie, nie slyszalem. i nawet mysle, ze jesli by taka byla to nikt by o niej
    nie uslyszal.

  • 20. Data: 2006-09-07 11:02:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > nie, zapisu regulaminu/umowy karty. poza tym slowo "miliardowa"
    > potraktowalem jako "umowne"

    Aha. Dla mnie miliard to po prostu konkretna liczba, np. milion to
    zdecydowanie nie jest miliard.

    > - jesli jest jasno zapisane, ze karta nie ma
    > limitu bez danych (*) to nie ma i tyle.

    Jasne. Ale limit wydatkow to jedno, a pojedyncza transakcja to zupelnie
    cos innego. Mozliwe ze jakis Bill Gates czy ktos podobny moze w ciagu
    np. miesiaca wykonac (przynajmniej teoretycznie) transakcje na sume
    miliarda (czegokolwiek), ale wtedy (wciaz teoretycznie, bo w praktyce
    w ogole troche mocno w to watpie) byloby to wiele operacji.

    > inna sprawa jest opisane ponizej
    > "pre-set" - mozna nim kupic faktycznie kupic np. samolot - jednak
    > autortyzacja takiej transakcji troszke potrwa - nie jest to klika sekund ale
    > i nie kilka dni.

    Zalezy jaki samolot, sa takie ze potrwa pare sekund. W koncu samoloty
    to nie tylko B2 i A380 (a tych raczej nie oplaca sie kartami).

    > nie, nie slyszalem. i nawet mysle, ze jesli by taka byla to nikt by o niej
    > nie uslyszal.

    Akurat o miliardowych transakcjach latwiej uslyszec niz o takich
    za 100 zl (o tych ostatnich to mozna usluszec glownie wtedy, jesli
    sie stoi w kolejce za kupujacym).
    --
    Krzysztof Halasa