  • 1. Data: 2006-09-02 18:07:31
    Temat: Western Union Money Order
    Od: "Sinus" <d...@W...gazeta.pl>

    Znajomy z USA chce mi przesłać $150 wysyłając czek Western Union Money
    Order. Czy w Polsce nie będę miał problemu z jego realizacją? Gdzie mogę go
    zrealizować, i jakiej prowizji banku należy oczekiwać?

    Jaka jest inna (tańsza) metoda transferu środków?

    Pozdrawiam,
    Sinus

  • 2. Data: 2006-09-02 18:14:12
    Temat: Re: Western Union Money Order
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Sinus wrote:
> [...]
    > zrealizować, i jakiej prowizji banku należy oczekiwać?
    >
    > Jaka jest inna (tańsza) metoda transferu środków?

    Najtańsza metoda to jest wysłanie ci czeku.
    Wadą tej metody jest to, że musisz mieć konto w banku i na pieniądze
    poczekasz miesiąc.
    On zapłaci za znaczek, ty jakieś 10-20 złotych w zależności od banku.

  • 3. Data: 2006-09-02 18:27:48
    Od: "0zero" <M...@y...com>

    > Wadą tej metody jest to, że musisz mieć konto w banku i na pieniądze
    > poczekasz miesiąc.

    A tak w ogóle to nalepszy jest VW bank.

    jk

  • 4. Data: 2006-09-02 19:05:08
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Sinus napisał:
    > Znajomy z USA chce mi przesłać $150 wysyłając czek Western Union Money
    > Order. Czy w Polsce nie będę miał problemu z jego realizacją? Gdzie mogę
    > go zrealizować, i jakiej prowizji banku należy oczekiwać?

    Popytaj w bankach BPH lub BZ WBK, które są partnerami Western Union w
    Polsce.

    K.

  • 5. Data: 2006-09-02 19:45:33
    Od: m...@g...com

    Sinus wrote:

    > Znajomy z USA chce mi przesłać $150 wysyłając czek Western Union Money
    > Order. Czy w Polsce nie będę miał problemu z jego realizacją? Gdzie mogę
    > go zrealizować, i jakiej prowizji banku należy oczekiwać?

    Jeżeli myślimy o tym samym WesternUnion, to on ci wysyła kasę, podaje ci
    dane przelewu, ty idziesz do najbliższego oddziału WU i podajesz dane
    przelewu, czekasz do 15 minut i odbierasz kasę. Ty nie zapłacisz od tego
    żadnej prowizji, twój znajomy pewnie około $20.

    Tańszy byłby czek tak jak ci inni doradzili, albo moneybookers.com. Po
    którymś tam wrześniu będziesz także mógł odbierać (podobno) pieniądze przez
    PayPal.

    p. m.

  • 6. Data: 2006-09-02 19:51:27
    Od: "Sinus" <d...@N...gazeta.pl>

    m...@g...com napisał(a):
> [...]
    > przelewu, czekasz do 15 minut i odbierasz kasę. Ty nie zapłacisz od tego
    > żadnej prowizji, twój znajomy pewnie około $20.

    No właśnie nie myślimy o tym samym. To o czym mówisz to przekaz pieniężny,
    jedna z usług firmy Western Union (jedyna oferowana w PL).
    Money Order to inna usługa tej firmy, popularna w USA, a polegająca na
    wysyłaniu czeków na daną kwotę.

    Sinus

  • 7. Data: 2006-09-02 21:42:24
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Order. Czy w Polsce nie będę miał problemu z jego realizacją? Gdzie mogę
    > go
    > zrealizować, i jakiej prowizji banku należy oczekiwać?

    Na pewno w BPH od ręki zrealizujesz taki czek. Prowizja to chyba 1,5%

    Darek

  • 8. Data: 2006-09-03 09:29:50
    Od: Gostecka <d...@e...pl>

    witek napisał(a):

    > Najtańsza metoda to jest wysłanie ci czeku.
    > Wadą tej metody jest to, że musisz mieć konto w banku i na pieniądze
    > poczekasz miesiąc.
    > On zapłaci za znaczek, ty jakieś 10-20 złotych w zależności od banku.

    Money Order wypłacane jest od razu, nie trzeba czekać miesiąc...

  • 9. Data: 2006-09-06 17:26:30
    Od: "swiatowid" <cyfrowyja.nospam@na_serwerze.gazeta.pl>

    Jak by zrobił zwykły przelew bankowy pewnie to trwałoby szybciej niż jakiś
    czek w kopercie i kosztowałoby cię z 20 zł.