  • 21. Data: 2006-09-07 12:35:43
    Temat: Re: AmEx bez limitu??
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Jasne. Ale limit wydatkow to jedno, a pojedyncza transakcja to zupelnie
    > cos innego. Mozliwe ze jakis Bill Gates czy ktos podobny moze w ciagu
    > np. miesiaca wykonac (przynajmniej teoretycznie) transakcje na sume
    > miliarda (czegokolwiek), ale wtedy (wciaz teoretycznie, bo w praktyce
    > w ogole troche mocno w to watpie) byloby to wiele operacji.

    Ale karta ma "no pre-set limit", a nie "no limit". Oczywiście, że taką
    kartą nie da się zadłużyć na dowolnie wysoką kwotę - ani jednorazowo,
    ani w kawałkach.

    MJ

  • 22. Data: 2006-09-07 13:16:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Ale karta ma "no pre-set limit", a nie "no limit". Oczywiście, że taką
    > kartą nie da się zadłużyć na dowolnie wysoką kwotę - ani jednorazowo,
    > ani w kawałkach.

    No jasne.
    Nawet bardzo latwo podac rozne gorne ograniczenia takiej kwoty :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2006-09-09 17:22:31
    Od: "vp23" <v...@o...pl>

    > A właściwie to co to za różnica czy ileś tam transakcji pojedynczych na
    > mniejsze kwoty czy jedna duża. Nawet w pewnym sensie może być wygodniejsza
    > jedna duża. No i myślę, że tak znaczące obroty byłby jak najbardziej na rękę
    > sprzedawcy.

    A jednak jest różnica. Spróbuj np. kupić samochód - taki zwykły, za "głupie"
    kilkadziesiąt tysięcy PLN - płacąc kartą. Ja kiedyś próbowałam. Nie dało rady -
    kilku różnych dealerów reprezentujących różne marki autek stanowczo odmówiło.
    Byli gotowi czekać na mój przelew nawet kilka tygodni, byle tylko nie przyjąć
    tej płatności kartą...

    Natomiast za wakacje w ciepłych krajach dla całej rodziny (6 osób, full wypas)
    zapłaciłam w biurze podróży bez problemu kartą. Choć - co ciekawe - przyjmowali
    tylko AmExy...

    vp23

  • 24. Data: 2006-09-09 18:19:26
    Od: "Marek Ciszewski" <sp**yogin**am@astercity.net>

    "vp23" <v...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > odmówiło.
    > Byli gotowi czekać na mój przelew nawet kilka tygodni, byle tylko nie

    Czemu - obawa przed fraudem?

    Pozdrawiam,
    M.

  • 25. Data: 2006-09-09 21:02:13
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Sep 2006 20:19:26 +0200, "Marek Ciszewski"
    <sp**yogin**am@astercity.net> wklepał(-a):

    >Czemu - obawa przed fraudem?

    Raczej prowizja.

  • 26. Data: 2006-09-09 21:54:25
    Od: "Marek Ciszewski" <sp**yogin**am@astercity.net>

    "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Raczej prowizja.

    Przeciez prowizja od duzych i malych kwot jest (procentowo) taka sama, wiec
    co za roznica czy ktos kupi na karte nowe wycieraczki czy nowy samochod? W
    pierwszym przypadku prowizja bedzie mala (kwotowo) ale i sprzedawca zarobi
    malo, w drugim przypadku prowizja bedzie duza (kwotowo), ale i sprzedawca
    zarobi duzo.

  • 27. Data: 2006-09-10 07:45:10
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Sep 2006 23:54:25 +0200, "Marek Ciszewski"
> [...]

    >malo, w drugim przypadku prowizja bedzie duza (kwotowo), ale i sprzedawca

    Kupujesz samochód za powiedzmy 45 tys. Prowizja dajmy na to 2%, czyli 900 zł.
    Myślisz, że dla sprzedawcy to nieistotna kwota?

  • 28. Data: 2006-09-10 07:47:32
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-09-10 09:45, osobnik Sławomir Szyszło stwierdził, iż:
    > Kupujesz samochód za powiedzmy 45 tys. Prowizja dajmy na to 2%, czyli 900 zł.
    > Myślisz, że dla sprzedawcy to nieistotna kwota?

    Kupujesz później 100 dywaników do tego samochodu 450zł. Prowizja będzie
    przecież taka sama...

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 29. Data: 2006-09-10 07:47:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Marek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > malo, w drugim przypadku prowizja bedzie duza (kwotowo), ale i sprzedawca

    Ale po co placic ta prowizje skoro mozna jej uniknac ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 30. Data: 2006-09-10 07:48:19
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-09-10 09:47, osobnik Mithos stwierdził, iż:
    > Ale po co placic ta prowizje skoro mozna jej uniknac ?

    Bo kupujący się uparł, że albo płaci kartą, albo idzie do konkurencji.
    Wolisz więc zarobić kwotę x-prowizja, czy też nic nie zarobić?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl