  • 31. Data: 2006-09-10 09:00:16
    Temat: Re: AmEx bez limitu??
    Od: "Paweł" <p...@p...onet.pl>

    > Dnia Sat, 9 Sep 2006 23:54:25 +0200, "Marek Ciszewski"
    > <sp**yogin**am@astercity.net> wklepał(-a):

    > Kupujesz samochód za powiedzmy 45 tys. Prowizja dajmy na to 2%, czyli 900 zł.
    > Myślisz, że dla sprzedawcy to nieistotna kwota?
    >
    > --
    > Sławomir Szyszło  mailto:s...@p...onet.pl
    > FAQ pl.comp.bazy-danych http://www.dbf.pl/faq/
    > FAQ pl.comp.www.nowe-strony http://www.faq-nowe-strony.prv.pl/

    W przypadku AmExa prowizja wynosi coś około 5% i jest dużo wyższa niż dla Visy
    i MC (min. ok. 2%).
    Paweł

  • 32. Data: 2006-09-10 09:44:34
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    > Kupujesz samochód za powiedzmy 45 tys. Prowizja dajmy na to 2%, czyli 900
    zł.
    > Myślisz, że dla sprzedawcy to nieistotna kwota?

    To żadna kwota biorąc pod uwagę, że by sprzedać auto dodają dziś często np.
    klimę gratis (koszt ok. 4 tys), autoalarm (1,5 tys.), ubezpieczenie czy
    kredyt 0%, o duperelach jak chodniki czy jakieś listewki na drzwi nie
    wspominając. Myślę, że gdyby klient postawił warunek - biorę auto jak
    obniżacie cenę o 900zł to nie byłoby żadnego problemu.

  • 33. Data: 2006-09-10 09:59:09
    Od: "Franek" <...@a...com>

    > Ale po co placic ta prowizje skoro mozna jej uniknac ?

    Wlasnie, a te 900 zl utargowac dla siebie, ewentualnie 800, zeby nie byli
    zbyt oporni.

  • 34. Data: 2006-09-10 12:03:04
    Od: "vp23" <v...@o...pl>

> [...]
    > malo, w drugim przypadku prowizja bedzie duza (kwotowo), ale i sprzedawca

    Ale otrzymując przelew (zamiast płatności kartą) zarobi to samo, a nie zapłaci
    potem prowizji. Tyle, że po prostu przelewy za samochód praktykuje się, a za
    wycieraczki nie.
    Myślę, że taki standardowy, niezbyt duży dealer to nie wyrabia bardzo dużych
    przepływów via karty. Za co możesz tam płacić kartą? Za gadżety, za drobne
    naprawy. To nie są w skali miesiąca olbrzymie kwoty. Zresztą, na takich
    drobiazgach dealer ma narzut i na swoje wyjdzie nawet po zapłaceniu prowizji. A
    samochód musi sprzedać jak najtaniej, bo o klienta trudno...

  • 35. Data: 2006-09-10 14:21:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "vp23" <v...@o...pl> writes:

    > Myślę, że taki standardowy, niezbyt duży dealer to nie wyrabia bardzo dużych
    > przepływów via karty. Za co możesz tam płacić kartą? Za gadżety, za drobne
    > naprawy. To nie są w skali miesiąca olbrzymie kwoty.

    Jasne ze nie. Np. przeglad kilkaset+ zl, wymiana amortyzatorow 4 kzl,
    wymiana glupich hamulcow (z tarczami) z przodu 1200 zl. Niezbyt duzy
    dealer wciaz ma takich operacji kilka dziennie, niech tylko jedna
    osoba dziennie zaplaci karta.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 36. Data: 2006-09-10 16:45:28
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Sep 2006 09:47:32 +0200, Marcin Nowakowski
    <m...@...sygnaturce.pl> wklepał(-a):

    >Kupujesz później 100 dywaników do tego samochodu 450zł. Prowizja będzie
    >przecież taka sama...

    100 dywaników to się kupuje w hurtowni, a nie u dealera i wtedy firma (bo
    przecież klient indywidualny nie kupuje tyle) ma X dni na wykonanie przelewu.

  • 37. Data: 2006-09-11 19:28:40
    Od: "Grysik" <g...@g...com>

    Marcin Nowakowski napisał(a):
    > Dnia 2006-09-10 09:45, osobnik Sławomir Szyszło stwierdził, iż:
    >
    > Kupujesz później 100 dywaników do tego samochodu 450zł. Prowizja będzie
    > przecież taka sama...

    Kwotowo prowizja może i tak ale popatrz na zysk dealera.. na
    samochodzie zarabia ok 4-7%, na dywanikach 30-50%

    Dalej uważasz, że wszystko jedno czy ktoś kupi 100 dywaników czy
    samochód?:)

    Samochód - zysk 3150 (7%), dywaniki 22500 (50%), 900 pln to niemal 30%
    jego zysku, a dla dywaników to 4% ... Jak dla mnie ogromna różnica...